Avatar
Offline, Laatste login: 16:43, 14 September 2017
Geschreven op Saturday, 25 December 2010 om 4:38

Het einde voor de counter-strike 1.6 community lijkt steeds dichterbij te komen en steeds meer spelers en teams geven aan te stoppen. Het lijkt het einde te worden van een mooi tijdperk met geweldige momenten, maar is het ook daadwerkelijk zover? Is er een einde aan een groot spel als counter-strike 1.6 te maken? Ikzelf denk van niet en denk dat ESL de reddende engel kan zijn voor de counter-strike 1.6 spelers en teams zodat we niet doven als een nachtkaars, maar knallen als een diamond collections pijl van 50 euries!

De laatste EPS zagen we Synge er van door gaan met de titel "beste team van de Benelux" omdat zij het EPS seizoen 5 wonnen. Synge... Ik wil niemand beledigen en hun overwinning niet ten niet doen en bovenop al helemaal geen negatieve blog schrijven, maar kom op.... Synge! Als je vooraf vroeg aan mij: "Wie spelen er in Synge?" had ik er 100% geenéén goed gegokt terwijl ik toch al een jaar of drie bovenop de scene zit met mijn neus. Maar ben je eigenlijk de beste van de Benelux als je de EPS wint? Naar mijn mening ben je niet de beste, maar het team wat er het meeste voor over heeft.

Je moet een Premium over maken (ter ondersteuning van de Benelux scene), je moet een gedurende periode bij elkaar blijven en je moet een bepaalde skill vertonen om te winnen. Mijn vader zei altijd: "In het land van de blinden is één-oog de koning" en dat is denk ik wel heel toepasselijk in het Benelux verhaal. De teams die misschien beter zijn maar niet deelnamen aan de EPS zijn waarschijnlijk arm, hebben geen tijd of gewoon niet zo goed. We kunnen waarschijnlijk wel twintig blogs vullen met waarom bepaalde teams niet mee doen en waarom bepaalde teams het niet halen, maar achteruit kijken heeft de scene geen baat bij met de korte tijd die het waarschijnlijk nog te gaan heeft.

Vooruit kijken.. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan! Waar moeten we naar kijken dan? Naar een manier waardoor iedereen mee strijd voor de titel 'beste team van de benelux'. Dat je na het winnen kan zeggen: "Wij hebben van iedereen gewonnen! Wij zijn de beste". De counter-strike 1.6 community is te oud en te verwend voor een EPS Seizoen. Ze hebben geen tijd voor een pre- of after-praatje en een juiste benoeming van de upload. Ze hebben het geduld niet voor de screenshot na de match waarbij alle tien de spelers nog in de server moeten zitten. Ze willen gewoon spelen met anti-cheat aan tegen andere teams om te zien hoe goed ze zijn en het liefst nog voor 10.000 euro ook.

De laatste jaren is ESL een groot wonder geweest voor de counter-strike 1.6 scene en heeft het het licht aan het einde van de tunnel voor de scene vaak fel laten schijnen, maar de teams vinden de tunnel te lang worden en te druk. Geen politiecontrole of je banden de juiste spanning hebben, geen toll-poortje met alleen een driemaanden kaart en al helemaal geen weg voor alleen maar suzuki's. Ze willen zich testen tegen de BMW's en de Mercedessen. Ze willen in hun auto, met een volle tank en een aardige navigatie boven de weg die zegt waar je heen moet, plank gas door de scene heen. Iedereen moet weten hoe snel en sterk hun auto is!

De oplossing is makkelijk en met het juiste schema kan ESL de counter-strike 1.6 scene nog eenmaal laten vlammen voordat het licht voorgoed op rood springt.. verlos de counter-strike 1.6 van die verdomde EPS, 1st Div en EAS! Geef ze een bepaalde tijd om zich in te schrijven voor een league. Speel dan met alle teams één of tweemaal tegen elkaar (ligt aan hoeveelheid teams meedoen) en de top vier of acht mogen het op lan laten zien. Januari inschrijven, Februari, Maart en April de league spelen, Mei finales, Juni en Juli vakantie, Augustus inschrijven, September, Oktober en November de league spelen en December Finales. En daarna begint de cirkel weer opnieuw.

Het word voor de admins dan ook makkelijker en ze houden dus meer tijd om funcups/1on1/2on2/tickets te doen. Focus alle admins op één league en geef ze drie regels.
1. Je mag in een league tijd (5 maanden) niet overstappen van team.
2. Als je voortijdig stopt/niet uitspeelt mag je het volgende seizoen niet meedoen.
3. Controleer of de matches eerlijk gespeeld zijn.

Je zou ernaast zelfs nog op de Woensdag avond een 'Mooie sponsor naam' BEKER kunnen houden waarbij je wekelijks op de Gamelux Radio/shoutcast de trekking doet voor de volgende ronde. Geen seeds of voordelen. Gewoon de 40 teamnamen in een kom en je team naam in een balletje en als je balletje gepakt word speel je tegen het volgende balletje wat erna getrokken word met als prijs deelname aan de IEM Qualifiers (bijvoorbeeld) of wat een 'Mooie sponsor naam' er voor over heeft. Mensen die dus snel uitgeschakeld worden in de league hebben dan nog wel met een gelukkige loting kans op prijzen en een reden om bij elkaar te blijven.

Zoals het nu gaat met de counter-strike 1.6 scene is het jammerlijk een aflopende zaak en hebben we eigenlijk geen noemenswaardige prestaties in de NL scene, maar ik weet zeker dat de Counter-strike 1.6 scene zal opbloeien en we een league krijgen met 40+ teams als ESL het EPS prijzengeld van counter-strike 1.6 zal stoppen in een league met een schema wat elk jaar hetzelfde is en het mogelijk maakt voor iedereen om deel te nemen voor de titel 'beste team van de Benelux'!

Reacties

kayell schreef op 25 December 2010 - 11:59 0 thumbs
Avatar
 
Quote:
Ikzelf denk van niet en denk dat ESL de reddende engel kan zijn voor de counter-strike 1.6 spelers en teams zodat we niet doven als een nachtkaars, maar knallen als een diamond collections pijl van 50 euries!

Ik denk niet dat ESL reddende engel kan zijn/worden. Aangezien ze niet fair zijn omdat ze niet/soms/te laat uitbetalen. Bijvoorbeeld: Na'Vi die nog het prijzengeld krijgt van Intel Extreme Masters in het begin van het jaar (50k), dan nog zover ik weet moeten er 3 seizoenen uitbetaald worden van ESL Major Series in CSS en ook nog een paar ESL Pro series moeten worden uitbetaald. Dit is wat ik weet, er zijn ongetwijfeld nog veel meer van dit soort problemen met de ESL.

Ik denk ook sowieso 1.6 aan het uitsterven is, hoeveel beter het spel ook is dan source, de nieuwe generatie gamers kiezen toch voor meer graphics..

Desalniettemin een mooie blog Migatno! :)
TmK schreef op 25 December 2010 - 14:04 0 thumbs
Avatar
 
nais read :D en je hebt totaal gelijk :D
shibble schreef op 25 December 2010 - 17:22 0 thumbs
Avatar
 
TmK schreef:
nais read :D en je hebt totaal gelijk :D

qft
Migatno schreef op 25 December 2010 - 23:01 0 thumbs
Avatar
 
kayell schreef:
Quote:
Ikzelf denk van niet en denk dat ESL de reddende engel kan zijn voor de counter-strike 1.6 spelers en teams zodat we niet doven als een nachtkaars, maar knallen als een diamond collections pijl van 50 euries!

Ik denk niet dat ESL reddende engel kan zijn/worden. Aangezien ze niet fair zijn omdat ze niet/soms/te laat uitbetalen. Bijvoorbeeld: Na'Vi die nog het prijzengeld krijgt van Intel Extreme Masters in het begin van het jaar (50k), dan nog zover ik weet moeten er 3 seizoenen uitbetaald worden van ESL Major Series in CSS en ook nog een paar ESL Pro series moeten worden uitbetaald. Dit is wat ik weet, er zijn ongetwijfeld nog veel meer van dit soort problemen met de ESL.

Ik denk ook sowieso 1.6 aan het uitsterven is, hoeveel beter het spel ook is dan source, de nieuwe generatie gamers kiezen toch voor meer graphics..

Desalniettemin een mooie blog Migatno! :)

Iedereen die deel neemt aan ESL toernooien weet van te voren dat er een minimale wachttijd van 12 Maanden staat voor het ontvangen van prijzengeld van ESL. Dit staat zelfs in de regels vermeld van ESL. Het is ook heel makkelijk door te zeggen: volgens mij... een paar... bla bla... Dit gaat om de Benelux en er is in de Benelux altijd betaald binnen de gestelde regels. Alleen mensen lezen de regels nooit en komen dan eerst zeuren en als ze dan de 40 pagina's aan regels onder hun neus krijgen zeggen ze: "oh dat wist ik niet".. Dat komt omdat mensen te lui zijn of de moeite er niet voor nemen om ze te lezen!!!
kayell schreef op 25 December 2010 - 23:22 0 thumbs
Avatar
 
oh dat van die 12 maanden wist ik niet eens. Anyway dan lijkt het wel een prima organisatie :)
No hard feelings @ ESL
deemuu schreef op 26 December 2010 - 11:01 0 thumbs
Avatar
 
meer lans zou het op laten bloeien kees :>, doe er wat aan met glux!
skiller- schreef op 26 December 2010 - 13:19 0 thumbs
Avatar
 
Ik wacht op exofun of hoe die ook mag heten
Loc0 schreef op 26 December 2010 - 22:10 0 thumbs
Avatar
 
Dit wat je hier schrijft is de waarheid. Maar ESL heeft het premium niet voor niets ingesteld. Zij verdienen hieraan en daarom zal dit zo blijven zoals het is. Zij geven niet om de e-Sport, maar om de Euro's. Ik denk dat men terug zal moeten naar clanbase oid, maar daar mist weer de anti-cheat. Tenzij iemand van ESL nu gaat denken, verrek, Migatno heeft gelijk. We gaan het roer omgooien en we gaan de e-Sport Counter-Strike weer actief maken.

Anders zie ik het zwaar in. (Helaas!!)
reapoxide schreef op 27 December 2010 - 00:16 0 thumbs
Avatar
 
overstappen op css, een grotere scene dan gelijk en misschien ook wel beter?
Scrtz schreef op 27 December 2010 - 00:38 0 thumbs
Avatar
 
reapoxide schreef:
overstappen op css, een grotere scene dan gelijk en misschien ook wel beter?
nee :)
shibble schreef op 27 December 2010 - 11:21 0 thumbs
Avatar
 
Loc0 schreef:
Dit wat je hier schrijft is de waarheid. Maar ESL heeft het premium niet voor niets ingesteld. Zij verdienen hieraan en daarom zal dit zo blijven zoals het is. Zij geven niet om de e-Sport, maar om de Euro's. Ik denk dat men terug zal moeten naar clanbase oid, maar daar mist weer de anti-cheat. Tenzij iemand van ESL nu gaat denken, verrek, Migatno heeft gelijk. We gaan het roer omgooien en we gaan de e-Sport Counter-Strike weer actief maken.

Anders zie ik het zwaar in. (Helaas!!)

Hmmm mij stond altijd iets bij van:

Toen GGL, Clanbase overkocht ging het ze om het geld.

ESL was juist op de eSports gericht, maar is dat ook nu ook alweer anders :o?
douweegbertje schreef op 27 December 2010 - 12:13 0 thumbs
Avatar
 
shibble schreef:
Loc0 schreef:
Dit wat je hier schrijft is de waarheid. Maar ESL heeft het premium niet voor niets ingesteld. Zij verdienen hieraan en daarom zal dit zo blijven zoals het is. Zij geven niet om de e-Sport, maar om de Euro's. Ik denk dat men terug zal moeten naar clanbase oid, maar daar mist weer de anti-cheat. Tenzij iemand van ESL nu gaat denken, verrek, Migatno heeft gelijk. We gaan het roer omgooien en we gaan de e-Sport Counter-Strike weer actief maken.

Anders zie ik het zwaar in. (Helaas!!)

Hmmm mij stond altijd iets bij van:

Toen GGL, Clanbase overkocht ging het ze om het geld.

ESL was juist op de eSports gericht, maar is dat ook nu ook alweer anders :o?

ESL is natuurlijk voor de e-sports
Maar als de blx scene en dan in dit geval 1.6 geen waarde hecht aan cups of wat dan ook.. dan is er ook niet veel mogelijk :)
Het is net als werken in real life. Als jij niets op je CV hebt staan kan je toch ook niet 10k per maand gaan vragen gewoon omdat het beter is?
Zoiets moet je verdienen!

Jammere is dat er altijd gekeken wordt naar hoe het beter kan, of wie er schuldig is dat er niets gebeurt. Nu wordt er weer geroepen om lans e.d, maar waarom zijn er niet 40 teams die allemaal actief zijn? DAN mag je klagen als er geen goede support is vanuit ESL of dat er geen decent lans zijn. Nu mag iedereen überhaupt in zijn handjes wrijven dat orgas energie steken in een aantal blx games :)
shibble schreef op 27 December 2010 - 12:26 0 thumbs
Avatar
 
douweegbertje schreef:
shibble schreef:
Loc0 schreef:
Dit wat je hier schrijft is de waarheid. Maar ESL heeft het premium niet voor niets ingesteld. Zij verdienen hieraan en daarom zal dit zo blijven zoals het is. Zij geven niet om de e-Sport, maar om de Euro's. Ik denk dat men terug zal moeten naar clanbase oid, maar daar mist weer de anti-cheat. Tenzij iemand van ESL nu gaat denken, verrek, Migatno heeft gelijk. We gaan het roer omgooien en we gaan de e-Sport Counter-Strike weer actief maken.

Anders zie ik het zwaar in. (Helaas!!)

Hmmm mij stond altijd iets bij van:

Toen GGL, Clanbase overkocht ging het ze om het geld.

ESL was juist op de eSports gericht, maar is dat ook nu ook alweer anders :o?

ESL is natuurlijk voor de e-sports
Maar als de blx scene en dan in dit geval 1.6 geen waarde hecht aan cups of wat dan ook.. dan is er ook niet veel mogelijk :)
Het is net als werken in real life. Als jij niets op je CV hebt staan kan je toch ook niet 10k per maand gaan vragen gewoon omdat het beter is?
Zoiets moet je verdienen!

Jammere is dat er altijd gekeken wordt naar hoe het beter kan, of wie er schuldig is dat er niets gebeurt. Nu wordt er weer geroepen om lans e.d, maar waarom zijn er niet 40 teams die allemaal actief zijn? DAN mag je klagen als er geen goede support is vanuit ESL of dat er geen decent lans zijn. Nu mag iedereen überhaupt in zijn handjes wrijven dat orgas energie steken in een aantal blx games :)

Niet helemaal met je eens maar ik snap je punt wel :).
Migatno schreef op 27 December 2010 - 13:11 0 thumbs
Avatar
 
De focus van ESL ligt echt niet op het geld zoals sommige hier misschien denken, maar puur op het verzorgen van esports in de Benelux. Ik zeg ook niet dat het concept van een ESL Pro Series niet goed is. Ik geef alleen aan dat voor cs1.6 op dit moment een EPS niet meer geloofwaardig is voor de naam van EPS. Dit soort grote dingen (EPS) verdienen een game als starcraft2 met echte topnamen als Grubby, servaNt, Ret en nog meer grote namen. Zelfs een trackmania met internationale grote namen verdient een EPS meer dan cs1.6.
eXOfUN schreef op 27 December 2010 - 13:57 0 thumbs
Avatar
 
reapoxide schreef:
overstappen op css, een grotere scene dan gelijk en misschien ook wel beter?
+1, dit zou de Counterstrike scene in benelux kunnen redden. En over de EPS SC2, de grote namen zoals grubby en ret zullen denk ik aankomende tijd niet spelen in Benelux. Ret zit al in Korea en Grubby gaat denk ik in het EG house wonen als die overstapt naar SC2 en hun komen alleen naar Europa voor de grotere toernooien waar 5k+ kan verdient worden.

En over ESL cs1.6 kan ik alleen zeggen dat er niet echt een "gezond" admin team is als je kijkt naar het CSS admin team. 11 voor CSS en maar 4 voor CS1.6 en daarop bouwt toch een esl portal met het aantal events en de kwaliteit van de EPS voor een buitenstander. En het gebeuren in Synge als "beste van Benelux" kan er misschien gezegd worden dat hun het professioneelste team zijn van Benelux 1.6.


Laatst gewijzigd op 27 December 2010 - 13:58

Migatno schreef op 28 December 2010 - 09:27 0 thumbs
Avatar
 
Waarom nou weer die vergelijking met css? Het zijn twee verschillende games en twee verschillende soorten gasten die het spelen. Wat er bij cs1.6 aan de hand is heeft niets te maken met een "gezond" admin team. Het heeft er mee te maken dat er een competitie word gespeeld zonder de grote namen en dat moet je als ESL niet willen in je EPS. CS1.6 moet eerst weer een stap terug doen en op zoek naar de ware titelhouder zoals vroeger met de BGL. Iedereen speelt mee en wie er op het einde bovenaan staat is de beste. En van mij part noem je de top4 of top8 die op lan gaat strijden voor de 1e plaats: EPS.
cebbieH schreef op 28 December 2010 - 16:22 0 thumbs
Avatar
 
Minder gameluxe, meer cs-en!

Mag ik ook een blog schrijven? Lijkt me dope


Laatst gewijzigd op 28 December 2010 - 16:22

shibble schreef op 28 December 2010 - 20:59 0 thumbs
Avatar
 
cebbieH schreef:
Minder gameluxe, meer cs-en!

Mag ik ook een blog schrijven? Lijkt me dope

jo je hebt zon ding zon blog op je account page ergens waar je dat kan doen jo!
TJEm schreef op 30 December 2010 - 23:41 0 thumbs
Avatar
 
Ik wacht al jaren op een échte gamelux lan :doh:
shibble schreef op 31 December 2010 - 00:08 0 thumbs
Avatar
 
TJEm schreef:
Ik wacht al jaren op een échte gamelux lan :doh:

yo morgen :D!!!

CU ON!
primortje schreef op 1 January 2011 - 16:10 0 thumbs
Avatar
 
ben het hier eigenlijk niet mee eens. Het systeem dat we nu hebben is in principe hetzelfde als een leauge met 40 teams. Alleen nu hou je de teams over die er nog iets voor over hebben of samen kunnen blijven. Dat zal je dan ook krijgen, in het begin heb je misschien 40 teams maar dat zijn er nog maar 30 na twee weken en nog maar 10 na 4 maanden. Omdat het toch allemaal mixteampjes zullen zijn die zich inschrijven en na 1 loss al geen zin meer hebben. (ZIE EAS).

1. Je mag in een league tijd (5 maanden) niet overstappen van team.
2. Als je voortijdig stopt/niet uitspeelt mag je het volgende seizoen niet meedoen.

Dat niet overstappen heeft al geen zin omdat je anders maar 10 teams overhoudt zoals ik eerder al zei. Met het huidige systeem duren de EPS en 1st div maar een aantal weken en kan je daarna overstappen van team als je eventueel wil en dit is imo beter voor veel spelers en mixteampjes. (want eerlijk hoeveel echte teams zijn er nog tegenwoordig).

en met die 2e regel kan je het 2e seizoen met 4 teams gaan doen ;)

wel leuk dat je een blog heb geschreven maar ik ben het er dus niet mee eens.

groetjusss


Laatst gewijzigd op 1 January 2011 - 16:10

Migatno schreef op 2 January 2011 - 00:48 0 thumbs
Avatar
 
maar zoals het nu is kan een nieuw team pas na 10 maanden de EPS bereiken. Stel dat ik met mijn maten EPS wil gaan halen dan moeten we nu eerst 1e worden in EAS. Dan moeten we een heel seizoen spelen in 1st division EAS. en dan kan je pas naar volgende EPS. Dus als ik vandaag zou gaan spelen kan ik als ik alles win pas in Oktober EPS spelen (10 maanden later).... denk dat weinig teams daar zin in hebben. Vandaar dat ook zo weinig teams deel nemen.

Als je dus 2x per jaar een seizoen houdt krijg je dus dat je maar dat je max 4 maanden (zonder juni/juli) hoeft te wachten voor iedereen. En door de regel dat je MOET uitspelen van de matches krijg je dus voor iedereen een even aantal matches en een druk seizoen. Je kan daarna met de top8 altijd nog een EPS seizoen houden van een maand, maar de kans om er te komen is er voor iedereen.

Maar dat jij het hier niet eens mee bent snap ik best als je al in de volgende EPS zit en niet active meer wit spelen op die 7 volgende matches na. Maar ik denk dat we sterkere teams zouden krijgen als we de voorprocedure zouden veranderen.
eXOfUN schreef op 3 January 2011 - 06:16 0 thumbs
Avatar
 
Of je laat de teams niet op namen van de spelers zetten maar op naam van orga's. Zo kan je dus door een orga gevraagd om voor hun te spelen ipv van met een groep vrienden/persoon die een EPS in "bezit" heeft, maar ik denk dat er nog te weinig "professionele orga's" die garantie kunnen geven dat men het team kan ondersteunen etc. En dan hoef je niet meer zorgen te maken voor de 10 maanden, maar gewoon een goede indruk maken op de orga.

Ala germany
hellcy schreef op 5 January 2011 - 19:39 0 thumbs
Avatar
 
Ik denk dat 1.6 niet dood gaat .

Je ziet steeds vaker mensen weer beginnen maar ook stoppen.

ik hoop dat het blijft leven :)

Want het is een super spel het beste spel wat er ooit is uitgebracht dat is mijn mening.

Zo boys & girls blijfen playe.

EPS moet blijfen dan houd je tog dat mensen voor iets spelen en hoger op proberen te komen.

En ooit ook te mogen stralen in eps.

;)
headc schreef op 6 January 2011 - 13:37 0 thumbs
Avatar
 
nice read kees!

allereerst: de jongens die in synge spelen hoor je wel te kennen als je de scene al 3 jaar nauwlettend volgt :D Deze waren op die lan gewoon het beste van de benelux (buiten AA imo).

Ik ben het met je eens dat het voor startende teams een (te) lange weg is naar boven (EPS). Dit systeem wordt in de duitsland ook gehanteerd, waar het door voldoende admins en teams nog goed te doen is. Doordat de orga's de licenties bezitten, is het dus ook goed mogelijk om nieuwe teams zonder moeite in de eps te krijgen.

In de benelux is dat natuurlijk niet helemaal hetzelfde.. Weinig vaste teams en veel mixteams/teams met subs. Daarbij ook nog weinig admins die alle 3 de leagues (EAS, 1stDIV en EPS) in goede banen moeten leiden.

Wat de beste oplossing is in leagueformaat weet ik ook zo niet, maar of één grote league de uitkomst is betwijfel ik. Ik denk dat veel teams al snel de bijl neergooien als het bij de start minder gaat. Als je kansen op het behalen van de finales al bekeken zijn of zeer klein zijn, waarom dan doorspelen? Zo denken veel mensen... (dat ze volgend seizoen eruit liggen, boeit de meeste weinig denk ik).

Misschien met wat meer uitwerking/aangepast systeem en regels kun je de teams motiveren om door te spelen. Dus wie is slim genoeg om dat te bedenken? :D
kaitr schreef op 12 January 2011 - 19:38 0 thumbs
Avatar
 
nice read en ben het er zeker mee eens, een idee om een 'beker' tournooi te maken is ook goed, beetje te vergelijken met voetbal zegmaar:D

Acties

action Migatno heeft gereageerd in waarom gaat glux soms random down?
action Migatno heeft gereageerd in [The Party] Gamelux meeting?
action Migatno heeft gereageerd in [The Party] Gamelux meeting?
action Migatno heeft een nieuw topic gemaakt [The Party] Gamelux meeting?
action Migatno heeft gereageerd in gezellige mensen gezocht om mee te gamen :3
action Migatno heeft gereageerd in gezellige mensen gezocht om mee te gamen :3
action Migatno heeft gereageerd in gezellige mensen gezocht om mee te gamen :3
action Migatno heeft gereageerd in gezellige mensen gezocht om mee te gamen :3
action Migatno heeft gereageerd in Nieuwjaarslan 2015

Mijn gallerij

Migatno's Gallery
Migatno's Gallery
Toegevoegd op: 24-01-12
Aantal foto's: 62
Gallerij bekijken

Mijn videos

gevonden op oude schijf! xD
gevonden op oude schijf! xD
Toegevoegd op: 24-09-12
Reacties: 3
Bekeken: 1473
best song ever!
best song ever!
Toegevoegd op: 04-03-12
Reacties: 5
Bekeken: 1416
Meer videos

Mijn blogs

17 September 2011
Reacties: 3
Bekeken: 2033
25 June 2011
Reacties: 14
Bekeken: 2974
Meer blogs
-->