<strong>Dan heb ik het..." />
Avatar
Offline, Laatste login: 00:18, 25 November 2017
Geschreven op Thursday, 20 May 2010 om 0:06

<p><!-- @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } --></p>
<p style="margin-bottom: 0cm;"><strong>Dan heb ik het natuurlijk niet over het volk 'de Duitsers'. Het zou te gek zijn om een heel volk uit te roeien omdat er een aantal slechte tussen zitten. Ik heb het namelijk bij de term 'Duitsers' over dat groepje gamers die na hun verlies er alles aan doen om toch te winnen. Het gaat hierbij dus niet om het land waar diegene vandaan komt, maar om de acties die persoon in kwestie heeft gemaakt. </strong><br /><br />Waar komt de term 'Duitser' vandaan? Om echt terug te gaan naar de kern moeten we naar het jaar 1570 wanneer Willem van Oranje het Nederlandse volkslied schrijft. Hij doet dit in het Duits omdat zijne hoogheid geboren wordt in een Duits staatje. Was Willem van Oranje een Duitser? Nee, in die tijd waren er nog geen echte grenzen en was er sprake van ridderschappen. Een stuk land midden in frankrijk kon dus van iemand van Nederlandse adel zijn. <br /><br />Door het volkslied in het Duits te schrijven voelden veel van de toenmalige prinsen van Nederlands bloed zich verraden. Omdat dit in deze tijd niet hardop gezegd kon worden, in verband met oorlogen, bedachten de mensen een synoniem voor verrader of ook wel overloper. Ze namen het Duitse woord 'besodemieteren' over zodat wanneer men het Duitse woord 'besodemieteren' sprak men gelijk wist dat het over Willem van Oranje ging. Toen een buurjongen van Willem van Oranje dit hoorde vertelde hij dit aan de kersverse Prins. Prins Willem van Oranje geloofde hem niet en zijn buurjongen ging op onderzoek uit om te bewijzen dat de mensen slecht over de Prins hadden gepraat om zo een beloning te krijgen.<br /><br />Niet veel later werdt dit neefje betrapt en omdat deze jongen tot een Duise prinsenstaatje (Dietscher Rheijn) behoorde benoemden ze het vriendelijke spionnetje tot 'Dietscher'. In verloop van tijd veranderde de taal en net als bij ons volkslied veranderden de 'ie' in 'ui' en de sch verdween voor de gewone 's-klank'. De buurjongen van Prins Willem van Oranje leefde allang niet meer, maar de term 'Duitscher' betekende nog steeds: 'iemand die spioneert om verder te geraken'. Dit ging van mond tot mond en van oor tot oor waardoor het woord 'Duitser' veranderde in een gewone benaming. <br /><br />Anno 2010 spreken we nog steeds over 'Duitsers' als we praten over iemand die er alles aan doet om verder te geraken. Zo ook in het gamen. En met de scherpe controle van regels en het zero-tolerance beleid van hedendaagse admins zijn de 'Duitsers' haast niet meer te ontlopen. Dat ene stukje in je config wat je al zes jaar niet hebt gebruikt en je eigenlijk vergeten was komt in een makkelijk gewonnen war alleen bij 'echte Duitsers' naar boven. De community kameraadschap verdwijnt als sneeuw voor de zon en die punten om te stijgen op die ladder of de volgende ronde in die ene cup is alles wat er nog knippert in de glazen oogjes van de 'Duitser'.<br /><br />Het is dan ook hoog tijd om de knoop door te hakken en 'Duitsers' uit te roeien. We zijn hiermee niet racistisch, we doen daarmee niet aan volkenmoord of rassenhaat. Nee, we zijn met zijn alle bezig om het gamen weer terug te krijgen naar een sportieve plaats waar een vergeten demo of een stukje in een config wat niet gebruikt is niet bestraft wordt met strafpunten. De kameraadschap moet terug komen waardoor een hechtere community zal ontstaan met hopelijk weer veel plezier.<br /><br />We kunnen dus met een gerust hart stellen dat het uitroeien van 'Duitsers' ten goede zal komen van de sfeer en het plezier van de gamer. Daarom durf ik uit volle borst te schreeuwen: Alle Duitsers moeten dood!</p>
<p> </p>

Reacties

douweegbertje schreef op 20 May 2010 - 02:02 0 thumbs
Avatar
 
Ach tja.. deels mee eens ;)
Moet alleen een weg zien te vinden tussen het 'eerlijk' houden voor iedereen ;)
Heb ook niet zo veel zin om inhoudelijk op je in te gaan maar ik snap je punt.. Ik hoop dat er een dag komt waarbij mensen na een war bij elkaar op ventrilo komen om de match leuk af te sluiten ipv een f10 :)
itons schreef op 20 May 2010 - 11:38 0 thumbs
Avatar
 
ben het nogal oneens met je kees, wat mij betreft moet je je gewoon aan de regels houden en als je te dom bent om de regels 1x door te lezen, heb je gewoon pech en is het insta-lose. dat heeft niets met duitsen te maken, regels zijn regels. ook al is het een onzinnige regel. is bij voetbal of een andere professionele sport toch ook niet? OH SORRY HEB IK INEENS SPIKES ONDER MN NOPPEN SORRY WIST NIET DAT DAT NIET MOCHT.
NellyFurtado schreef op 20 May 2010 - 13:57 0 thumbs
Avatar
 
dit is iets wat ik al jaren loop te schreeuwen en dan komen alle noobs weer "ja moet je et maar in orde hebben"

sportiviteit pls
itons schreef op 20 May 2010 - 18:01 0 thumbs
Avatar
 
en in al die jaren is het nooit bij je opgekomen om 1x 5 min je config netjes te maken zodat je in elke league kan spelen die je wilt? regels gelden nou eenmaal voor iedereen.
Migatno schreef op 20 May 2010 - 23:56 0 thumbs
Avatar
 
itons schreef:
en in al die jaren is het nooit bij je opgekomen om 1x 5 min je config netjes te maken zodat je in elke league kan spelen die je wilt? regels gelden nou eenmaal voor iedereen.

Het gaat ook meer over de dingen die geen invloed op de game hebben gehad. Als je een CEVO GUI installeerd en je verwijderd de resources map ben je speel klaar. Er is dan wel de optie om via je H menu net_graph aan te zetten. Ik heb met jullie ruim 30 wars gespeeld op de .EU ladder en nooit is er wat gezegd en dan opeens zit er zo'n 'duitser' tussen die een delete gaat eisen omdat net_graph ergens in iets staat wat nooit gebruikt is.

als het dingen zijn die echt invloed hebben op de game of wanneer er expres getracht wordt de regels te ontlopen dan moet er gestraft worden, maar sportiviteit staat toch wel boven een potje cs toch?
zeh lucken schreef op 21 May 2010 - 00:01 0 thumbs
Avatar
 
Je moet gewoon zelf netjes je zaakjes op orde hebben, kan je wel leuk de 'duitsers' blamen voor het verneuken van je match. Zoals itons al zegt, duurt max. 5-10 minuten om even de regels te checken en je config te vergelijken.

Nee, we zijn met zijn alle bezig om het gamen weer terug te krijgen naar een sportieve plaats waar een vergeten demo of een stukje in een config wat niet gebruikt is niet bestraft wordt met strafpunten.

Tuurlijk moet je een beetje sportiviteit tonen als je een stukje in je config mist wat totaal geen invloed heeft gehad op het spel verder, maar als het op demo's aankomt... rules are rules... 'vergeten' of 'cheatson!' ligt dicht bij elkaar, althans voor sommige ;) Zul je dan ook altijd ruzie om krijgen.


Laatst gewijzigd op 21 May 2010 - 00:07

NellyFurtado schreef op 21 May 2010 - 04:18 0 thumbs
Avatar
 
er is een verschil tussen geen demo hebben en een "alias mike net_graph 1" in je cfg te hebben

en mij hoor je niet zeggen dat je je zaakjes niet in orde hoeft te hebben, tuurlijk moet je dat wel, maar er zijn grensen. de regels zijn er voor om eerlijke matches te hebben, geen cheaters etc. regels zijn niet gemaakt om er MISBRUIK van te maken en zo zielige dingen uit te halen zoals matchdel als je 16-1 aan de broek krijgt ofzo, OF ZELFS EEN FORFEIT WIN 2x waardoor je in finale komt terwijl je vet slecht bent

lol.. just lol
itons schreef op 21 May 2010 - 10:48 0 thumbs
Avatar
 
soms zijn de regels inderdaad streng, maar dat is toch iets dat je maar 1x gebeurd dan? irritant dat je het uit al je configs en weet ik dan niet moet halen, maar na 1x is het dan toch klaar? ESL is wat dat betreft inderdaad lastig, maar ik zie de ophef eromheen niet zo. Het is heel simpel om op te lossen en PPS zijn terecht imho als je net_graph shizzle in je config hebt. Match forfeit is dan weer wat overdreven, maar dat verschilt ook per admin en per league volgens mij....
Finjays schreef op 21 May 2010 - 17:22 0 thumbs
Avatar
 
NellyFurtado schreef:
er is een verschil tussen geen demo hebben en een "alias mike net_graph 1" in je cfg te hebben

en mij hoor je niet zeggen dat je je zaakjes niet in orde hoeft te hebben, tuurlijk moet je dat wel, maar er zijn grensen. de regels zijn er voor om eerlijke matches te hebben, geen cheaters etc. regels zijn niet gemaakt om er MISBRUIK van te maken en zo zielige dingen uit te halen zoals matchdel als je 16-1 aan de broek krijgt ofzo, OF ZELFS EEN FORFEIT WIN 2x waardoor je in finale komt terwijl je vet slecht bent

lol.. just lol

Waarom testen op doping? gewoon tegen kunnen dat iemand beter is toch!?
Jrt schreef op 21 May 2010 - 18:33 0 thumbs
Avatar
 
Ben het volledig met dit stukje eens.
benGiee schreef op 21 May 2010 - 22:44 0 thumbs
Avatar
 
go vinx!
shadoN3i schreef op 22 May 2010 - 16:02 0 thumbs
Avatar
 
Nee, het is altijd 'van Duitsen bloed' geweest. Het is een misverstand om te denken dat alleen Diets en niet Duits op Nederland(s) kan slaan. Het Woordenboek der Nederlandsche Taal (WNT) zegt bij Duitsch: "Etymologisch één met DIETSCH, zie ald[aar]".

De eerste betekenis van Duitsch is volgens het WNT 'Nederlands' ("In de 16de en 17de eeuw het gewone woord, thans, behoudens in sommige deelen van [Zuid-Nederland], in dit gebruik verouderd"). De tweede betekenis is "uit of van Duitschland" en de derde "goed Hollandsch, goed rond, flink, vroolijk". Het WNT zegt dat de tweede betekenis ontleend is aan het Duitse woord deutsch (dat overigens wel dezelfde oorsprong heeft). Tegenwoordig is Duits alleen in die betekenis, 'uit of van Duitsland', in gebruik. Nederlands is een jonger woord, dat is afgeleid van de landsnaam Nederland(en); het wordt gebruikt sinds de zestiende eeuw.

Diets is een bijvoeglijk naamwoord bij het in het Middelnederlands nog voorkomende woord diet, dat 'volk' betekent en verwant is met het Gotische thiuda (met dezelfde betekenis). Het verschil tussen Duits en Diets is als volgt ontstaan. De oudste Nederlandse (en Duitse) vorm van het woord is diut; daaruit zijn de vormvarianten diet en duut voortgekomen, en de bijvoeglijke naamwoorden diets en duuts. Die laatste vorm is 'gediftongeerd' tot duits (de lange u is een tweeklank ui geworden). Dat woord gebruiken we nu nog steeds, maar met een nieuwe betekenis - en diets is in onbruik geraakt.

Ga je toch even de mist in Kees :/
timon3i schreef op 22 May 2010 - 16:51 0 thumbs
Avatar
 
ben het niet helemaal met je eens, als je je zaken niet op orde hebt verdien je gewoon een forfeit loss of penaltypoints, mierenneuken daarentegen heb ik wel een hekel aan...

ik zou ook de eerste zin van de 4e alinea nog maar eens overlezen ;)
Jstum schreef op 22 May 2010 - 21:34 0 thumbs
Avatar
 
shadoN3i schreef:
bla bla bla bla bla bla bla bla

Ga je toch even de mist in Kees :/
je hebt toch wel door dat die 1e 3 alinea's uit zijn duim gezogen zijn?

ff ontopic een miniblog

Zonder Duitsers geen scene
Je kunt het ook vanaf de andere juiste kant bekijken. Duitsers zijn juist goed voor het gamen en de esports. Stel je voor er dat er geen duitsers bestaan. Je speelt een match en je accepteert want ja je hebt verloren en je was gewoon slechter. Ondertussen heeft je tegenstander met rode en blauwe models gespeelt maar niemand die het wat uitmaakt.

Met jou blog zet je 'duitsers' eigenlijk neer als slechte mensen, dat terwijl dit juist helemaal niet het geval is. Duitsers streven naar een eerlijk verloop van matches en een legale manier van spelen die gebaseerd is op regels. Als iedereen een duitser zou zijn dan speelde iedereen met dezelfde voor en nadelen wat lijdt tot een eerlijk verloop van alle matches. Iedereen speelt dan met gelijkewaardige en dus eerlijke config files en er valt niets meer te klagen. Het probleem lost zich dus vanzelf op.

Het moet tegenwoordig wel op de duitse manier en niet zoals vroeger op de "welovegaming" manier. Er zijn tegenwoordig teveel oneerlijke mensen die met vuile tweaks in hun config spelen of gewoon cheats gebruiken. Kom je dan een duitser tegen dan wordt je gepakt. Als we op de manier verder gaan die Migatno voorstelt. Kort samengevat: wat meer accepteren en sportiefer zijn dan zal alles nooit helemaal eerlijk verlopen.

Op dit moment zie je duidelijke overgang plaats van mensen die niet duitsen die veranderen in duitsers. Ik kan alleen maar zeggen dat dit een ontzettende goede zaak is. Als iedereen over een aantal jaar een duitser is zal de scene een stuk eerlijker zijn en hoeft er uiteindelijk niemand meer te duitsen omdat alles altijd in orde is.

Ik zeg hulde aan alle duitsers en aankomend duitsers[/i]


Laatst gewijzigd op 22 May 2010 - 21:52

NellyFurtado schreef op 22 May 2010 - 21:40 0 thumbs
Avatar
 
finya wat heb jij voor een iq

dopen = cheaten = fout

als je scheenbeschermers omdoet van nike in plaats van adidas krijg je toch ook geen forfeit loss ook al won je met 6-0
Casp0r schreef op 22 May 2010 - 23:02 0 thumbs
Avatar
 
joost = duits, dat moge duidelijk zijn.
zemik schreef op 25 May 2010 - 16:06 0 thumbs
Avatar
 
_noobs above this line_
NellyFurtado schreef op 25 May 2010 - 20:56 0 thumbs
Avatar
 
zemik schreef:
_noobs above this line_
Carp schreef op 25 May 2010 - 21:42 0 thumbs
Avatar
 
Ongelooflijk dit. Ik geef Joostum en de Duitsers helemaal gelijk, al heb ik alleen zijn eerste zin gelezen. Je moet toch gewoon helemaal clean spelen, of moeten we bij topsporters ook niet kijken naar dat ene pilletje? De cs-scene in NL is juist verneukt door dat ene regeltje in de cfg of die 'vergeten' demo. Hierdoor krijg je verdenkingen waardoor anderen die rotzooi ook gaan downloaden en gebruiken. Het begint dus bij een cleane installatie met normale cfg, demo's recorden en tijdens matches volgens de regels spelen. Zonder rotzooi op de pc kun je namelijk ook niks gebruiken en krijgen anderen ook niet de neiging om rotzooi te downloaden.
Regels zijn regels en daar moet je je aan houden. Iedereen kent ze en weet hoe hij ze moet toepassen. Zeer jammer dat iemand met een dergelijke invloed binnen de cs-scene hier dan toch zo over nadenkt. Je hebt in al die jaren nog geen steek geleerd en zo te horen alleen maar bijgedragen aan onze geweldige Nederlandse cs-cultuur. GG!!! :sucky:


Laatst gewijzigd op 25 May 2010 - 21:49

Migatno schreef op 26 May 2010 - 17:00 0 thumbs
Avatar
 
Carp schreef:
Ongelooflijk dit. Ik geef Joostum en de Duitsers helemaal gelijk, al heb ik alleen zijn eerste zin gelezen. Je moet toch gewoon helemaal clean spelen, of moeten we bij topsporters ook niet kijken naar dat ene pilletje? De cs-scene in NL is juist verneukt door dat ene regeltje in de cfg of die 'vergeten' demo. Hierdoor krijg je verdenkingen waardoor anderen die rotzooi ook gaan downloaden en gebruiken. Het begint dus bij een cleane installatie met normale cfg, demo's recorden en tijdens matches volgens de regels spelen. Zonder rotzooi op de pc kun je namelijk ook niks gebruiken en krijgen anderen ook niet de neiging om rotzooi te downloaden.
Regels zijn regels en daar moet je je aan houden. Iedereen kent ze en weet hoe hij ze moet toepassen. Zeer jammer dat iemand met een dergelijke invloed binnen de cs-scene hier dan toch zo over nadenkt. Je hebt in al die jaren nog geen steek geleerd en zo te horen alleen maar bijgedragen aan onze geweldige Nederlandse cs-cultuur. GG!!! :sucky:

Een pilletje kan van invloed zijn op de wedstrijd of prestaties. Ik heb het over de configs die je bijvoorbeeld niet gebruikt hebt. Op mijn pc spelen 3 mensen CS1.6. 2 mensen spelen alleen maar pubs en deathmatches omdat ze dat af en toe lekker vinden. Nu moet ik elke keer als ik ESL wil spelen hun accounts verwijderen uit mijn cstrike omdat Aequitas hun configs ook controleert. Daarna moeten hun weer hun configs opnieuw instellen en opnieuw downloaden. Dus als 1 van die 2 andere spelers net_graph3 aan gezet hebben in hun deathmatch dan word ik gestraft omdat het in 1 van de 2 andere configs staat op mijn pc.
Carp schreef op 27 May 2010 - 08:54 0 thumbs
Avatar
 
Ik snap het allemaal wel, maar geef mensen 1 vinger en....., dat is het hele probleem. Daarom zijn die regels zo scherp opgesteld. Wij vergaten van de week 1 aeq-file en werden daarvoor in 1 match 'genaaid door de duitsers!' voor no-show, en kunnen gelijk een week niet meer spelen. Klote, maar wel eigen schuld, moet je maar scherper zijn..
Het gaat er in mijn ogen om dat er helemaal niks op je pc staat, omdat je het dan niet kunt gebruiken op welke manier en onder welke omstandigheden dan ook. Dat jij zo sociaal bent voor anderen is top, maar zorg er wel voor dat zij dan volgens jouw eisen spelen, het is jouw pc toch? Als jij gezeik krijgt, spelen ze maar zonder net_graph 3. Allemaal zo geregelden/of aangepast in mijn ogen...
Jstum schreef op 31 May 2010 - 00:19 0 thumbs
Avatar
 
Migatno schreef:
Carp schreef:
Ongelooflijk dit. Ik geef Joostum en de Duitsers helemaal gelijk, al heb ik alleen zijn eerste zin gelezen. Je moet toch gewoon helemaal clean spelen, of moeten we bij topsporters ook niet kijken naar dat ene pilletje? De cs-scene in NL is juist verneukt door dat ene regeltje in de cfg of die 'vergeten' demo. Hierdoor krijg je verdenkingen waardoor anderen die rotzooi ook gaan downloaden en gebruiken. Het begint dus bij een cleane installatie met normale cfg, demo's recorden en tijdens matches volgens de regels spelen. Zonder rotzooi op de pc kun je namelijk ook niks gebruiken en krijgen anderen ook niet de neiging om rotzooi te downloaden.
Regels zijn regels en daar moet je je aan houden. Iedereen kent ze en weet hoe hij ze moet toepassen. Zeer jammer dat iemand met een dergelijke invloed binnen de cs-scene hier dan toch zo over nadenkt. Je hebt in al die jaren nog geen steek geleerd en zo te horen alleen maar bijgedragen aan onze geweldige Nederlandse cs-cultuur. GG!!! :sucky:

Een pilletje kan van invloed zijn op de wedstrijd of prestaties. Ik heb het over de configs die je bijvoorbeeld niet gebruikt hebt. Op mijn pc spelen 3 mensen CS1.6. 2 mensen spelen alleen maar pubs en deathmatches omdat ze dat af en toe lekker vinden. Nu moet ik elke keer als ik ESL wil spelen hun accounts verwijderen uit mijn cstrike omdat Aequitas hun configs ook controleert. Daarna moeten hun weer hun configs opnieuw instellen en opnieuw downloaden. Dus als 1 van die 2 andere spelers net_graph3 aan gezet hebben in hun deathmatch dan word ik gestraft omdat het in 1 van de 2 andere configs staat op mijn pc.
je voorbeeld is onzin m8. gaat alleen om de configs van de actieve steamaccount die je dus altijd kunt laden dus terecht dat je ervoor wordt bestraft.
gwx schreef op 1 June 2010 - 19:36 0 thumbs
Avatar
 
Dat is toch het mooie van competitie, teams doen er ALLES aan om te kunnen winnen. Als er zo'n laffe 'lekker boeie' instelling was in de scene dan was de scene niet eens zo oud geworden.

Acties

action Migatno heeft gereageerd in waarom gaat glux soms random down?
action Migatno heeft gereageerd in [The Party] Gamelux meeting?
action Migatno heeft gereageerd in [The Party] Gamelux meeting?
action Migatno heeft een nieuw topic gemaakt [The Party] Gamelux meeting?
action Migatno heeft gereageerd in gezellige mensen gezocht om mee te gamen :3
action Migatno heeft gereageerd in gezellige mensen gezocht om mee te gamen :3
action Migatno heeft gereageerd in gezellige mensen gezocht om mee te gamen :3
action Migatno heeft gereageerd in gezellige mensen gezocht om mee te gamen :3
action Migatno heeft gereageerd in Nieuwjaarslan 2015

Mijn gallerij

Migatno's Gallery
Migatno's Gallery
Toegevoegd op: 24-01-12
Aantal foto's: 62
Gallerij bekijken

Mijn videos

gevonden op oude schijf! xD
gevonden op oude schijf! xD
Toegevoegd op: 24-09-12
Reacties: 3
Bekeken: 1561
best song ever!
best song ever!
Toegevoegd op: 04-03-12
Reacties: 5
Bekeken: 1507
Meer videos

Mijn blogs

17 September 2011
Reacties: 3
Bekeken: 2116
25 June 2011
Reacties: 14
Bekeken: 3071
Meer blogs
-->