Brahim schreef op 31 December 2013 - 15:45 #3949793
Avatar
1400 berichten
Net 1337 geweest
Sinds een paar dagen heb ik een probleem met ziggo.
Mijn internet in heel het huis (zowel telefoons/laptops op wifi als directe kabel verbinding) valt soms weg. Voor een paar seconden duurt het laden van een site heel lang en dan opeens laat hij de site. Dit geld voor alle sites. Soms kan het laden enkele seconden duren en soms minuten.

Ik heb ziggo al gebeld maar die zien dus geen problemen. Connectie is goed vanuit hun en ook geen storingen. Ook zijn de kabels 2 weken vernieuwd toen een monteur moest komen voor de tv connectie die slecht was (ruis). Bleek dus dat de inkomende kabel maar half werkte. Dus gelijk ook niewe kabels gevraagd voor internet naar mijn laptop.

Verder heb ik al het nodige via internet gedaan (cmd/ipconfig enzo) en is mijn router (cisco) zowel via ziggo als thuis al tientalle keren gereset.

Iemand nog suggesties?
grux schreef op 31 December 2013 - 19:06 #3949814
Avatar
1973 berichten
Net 1337 geweest
Bij mij lag het aan het kastje waar die binnenkwam. Meestal ligt het aan de aansluitingen. Je kan betere kabels proberen te gebruiken.

Met upc heb ik hier lang last van gehad. Maar kan ook gewoon aan hun liggen!

Dit bericht is geplaatst vanaf mobile.pngGamelux Mobile
WsH schreef op 31 December 2013 - 19:24 #3949816
Avatar
7502 berichten
Gamelux Elite
als je pingt zie je ook echt de website wegvallen? dus "ping nu.nl -t" , weet je of je lijn echt volledig
wegvalt


Laatst gewijzigd op 31 December 2013 - 19:24

Brahim schreef op 31 December 2013 - 19:55 #3949817
Avatar
1400 berichten
Net 1337 geweest
WsH schreef:
als je pingt zie je ook echt de website wegvallen? dus "ping nu.nl -t" , weet je of je lijn echt volledig
wegvalt

probleem is dus dat het vaak maar eventjes duurt, en als de verbinding weg valt is het vaak zo kort dat ik het niet eens kan pingen. 1x heb ik gepinged naar gamelux en hij gaf niks terug. De verbinding was er op dat moment dus ook echt niet. Vervolgens enkele seconden later wel weer.

Vreemde is, ik kan wel 2 uur lang dayz of csgo spelen zonder enig hinder (lagg/choke)
blew schreef op 31 December 2013 - 21:53 #3949820
Avatar
4259 berichten
Vierkante ogen
bekabelde verbinding zou moeten werken en als dit niet werkt dan kan ziggo op zn minst ff de technische dienst wat shit van je verbinding laten meten, dus ik zou zeggen bel ziggo nog een keer op om aan te geven dat dit hun verantwoordelijkheid is

ik werk zelf bij kpn en bij dit soort dingen moet er op zn minst ff iemand van de 2e lijn naar kijken en evt een monteur langs

het zou ook kunnen dat de problemen buitenshuis zitten, dus in de wijkcentrale... je kan ff aan je buren vragen of zij ook van dit soort problemen hebben
Brahim schreef op 31 December 2013 - 23:46 #3949821
Avatar
1400 berichten
Net 1337 geweest
blew schreef:
bekabelde verbinding zou moeten werken en als dit niet werkt dan kan ziggo op zn minst ff de technische dienst wat shit van je verbinding laten meten, dus ik zou zeggen bel ziggo nog een keer op om aan te geven dat dit hun verantwoordelijkheid is

ik werk zelf bij kpn en bij dit soort dingen moet er op zn minst ff iemand van de 2e lijn naar kijken en evt een monteur langs

het zou ook kunnen dat de problemen buitenshuis zitten, dus in de wijkcentrale... je kan ff aan je buren vragen of zij ook van dit soort problemen hebben

ja monteur is nog een optie, maar die is ook 3 weken geleden geweest omdat internet toen uren uitviel. Bleek dat het uiteinde van de kabel die het huis binnenkomt half kapot was. De binnen bekabeling kwam buiten een huls en maakte daarom soms wel en soms niet contact.

Direct weer een monteur laten komen heb ik dus niet direct zin in. Ook DE monteur die komt zijn vaak dikke clowns en denken dat ik een of andere kneus bent die niet snapt hoe het werkt. Tot nu toe na de reset van ziggo valt het wegvallen mee. Eigenlijk niet meer gehad sinds toen ... dus ik wacht ff af.
juarez schreef op 1 January 2014 - 16:13 #3949832
Avatar
6189 berichten
Honorary Gamelux Member
Ziggo Hotspots. Heb precies wat jij omschrijft mee gemaakt. Gewoon naar klantenservice en zeggen dat ze je modem in bridge-modus moeten zetten.
mrwong schreef op 1 January 2014 - 18:39 #3949839
Avatar
1375 berichten
Net 1337 geweest
zelfde probleem gehad

lag aan de ubee modemrouter.

Ze hebben ook een ander merk van geloof ik cisco. Vraag om vervanging.
Brahim schreef op 1 January 2014 - 21:19 #3949863
Avatar
1400 berichten
Net 1337 geweest
mrwong schreef:
zelfde probleem gehad

lag aan de ubee modemrouter.

Ze hebben ook een ander merk van geloof ik cisco. Vraag om vervanging.

ik heb al cisco!
Brahim schreef op 1 January 2014 - 21:19 #3949864
Avatar
1400 berichten
Net 1337 geweest
juarez schreef:
Ziggo Hotspots. Heb precies wat jij omschrijft mee gemaakt. Gewoon naar klantenservice en zeggen dat ze je modem in bridge-modus moeten zetten.

thnx! maar kan ik dat ook zelf doen?

-edit-

kan ik dus zelf niet doen, want die optie is bij mij uitgeschakelt, enkel DHCP ofzo


Laatst gewijzigd op 1 January 2014 - 21:21

keviN schreef op 2 January 2014 - 01:24 #3949895
Avatar
14218 berichten
Eindbaas
ook al een tijdje last van... schijt irritant
kaiZ-_ schreef op 2 January 2014 - 07:37 #3949904
Avatar
696 berichten
Veel vrije tijd
Hoelang is de kabel vanaf je aop naar je modem ? (De coax kabel ) Heb je voor de rest nog een umu op je aop? Soms kan je ook even proberen deze eraf te halen en rechtstreeks aan te sluiten, mocht je een fra hebben het zelfde verhaal

Dit bericht is geplaatst vanaf mobile.pngGamelux Mobile

Registreer een account om te kunnen reageren

Om te kunnen reageren op Gamelux heb je een account nodig. Lees alles over de voordelen op de registratie pagina.

-->