triks schreef op 1 February 2013 - 09:23 #3894183
Avatar
4405 berichten
Vierkante ogen
radicaL3i schreef:
Op het moment wel ja, Jersey. Maar dat komt ook doordat de heroes die bijv. op dit moment sterk zijn, ook niet van het farmen zijn.

En dat is dus het fijne aan Dota 2, er komen telkens meer ontdekkingen en soms door nieuwe heroes of patches verandert de meta. Het is een poos geweest dat je 5 man push teams deed, dan weer 4-protect-1, dan weer dit, dan weer dat. Het verandert veel vaker dan in LoL, daar komt het op neer.

EDIT: Oja, en een van de redenen dat er veel meer 'bijzondere' nieuwe dingen mogelijk zijn is doordat het spel in dat opzicht meer toelaat. Je kunt bijv. op lvl 1 met 5 heroes al de "Baron Nashor" van Dota 2 doen.
Dan moet je wat meer pro matches kijken. Leuk en aardig dat jij in pubs lanes wil gaan switchen en gekke dingen doen maar dat gaat niet werken. In LoL heb je precies wat jij noemt constant in de pro matches.

Verder vind ik de omgeving en het 'gevoel' van het spel in Dota2 gewoon drama. Grauwe shit met overdreven trage bewegingen etc... er is geen kijken aan.. die jungle paths en de manier waarop je spelers ziet lopen is echt drama. Daarintegen is LoL wel weer iets te 'cartoon' af en toe... maar dat maakt het wel duidelijker.


Laatst gewijzigd op 1 February 2013 - 09:25

toucI-IER schreef op 1 February 2013 - 12:30 #3894213
Avatar
3540 berichten
Honorary Gamelux Member
triks schreef:
radicaL3i schreef:
Op het moment wel ja, Jersey. Maar dat komt ook doordat de heroes die bijv. op dit moment sterk zijn, ook niet van het farmen zijn.

En dat is dus het fijne aan Dota 2, er komen telkens meer ontdekkingen en soms door nieuwe heroes of patches verandert de meta. Het is een poos geweest dat je 5 man push teams deed, dan weer 4-protect-1, dan weer dit, dan weer dat. Het verandert veel vaker dan in LoL, daar komt het op neer.

EDIT: Oja, en een van de redenen dat er veel meer 'bijzondere' nieuwe dingen mogelijk zijn is doordat het spel in dat opzicht meer toelaat. Je kunt bijv. op lvl 1 met 5 heroes al de "Baron Nashor" van Dota 2 doen.
Dan moet je wat meer pro matches kijken. Leuk en aardig dat jij in pubs lanes wil gaan switchen en gekke dingen doen maar dat gaat niet werken. In LoL heb je precies wat jij noemt constant in de pro matches.

Verder vind ik de omgeving en het 'gevoel' van het spel in Dota2 gewoon drama. Grauwe shit met overdreven trage bewegingen etc... er is geen kijken aan.. die jungle paths en de manier waarop je spelers ziet lopen is echt drama. Daarintegen is LoL wel weer iets te 'cartoon' af en toe... maar dat maakt het wel duidelijker.
https://www.youtube.com/watch?v=rziaibZLf24
iKS schreef op 1 February 2013 - 12:38 #3894215
Avatar
6695 berichten
Forum Mod
triks schreef:
radicaL3i schreef:
Op het moment wel ja, Jersey. Maar dat komt ook doordat de heroes die bijv. op dit moment sterk zijn, ook niet van het farmen zijn.

En dat is dus het fijne aan Dota 2, er komen telkens meer ontdekkingen en soms door nieuwe heroes of patches verandert de meta. Het is een poos geweest dat je 5 man push teams deed, dan weer 4-protect-1, dan weer dit, dan weer dat. Het verandert veel vaker dan in LoL, daar komt het op neer.

EDIT: Oja, en een van de redenen dat er veel meer 'bijzondere' nieuwe dingen mogelijk zijn is doordat het spel in dat opzicht meer toelaat. Je kunt bijv. op lvl 1 met 5 heroes al de "Baron Nashor" van Dota 2 doen.
Dan moet je wat meer pro matches kijken. Leuk en aardig dat jij in pubs lanes wil gaan switchen en gekke dingen doen maar dat gaat niet werken. In LoL heb je precies wat jij noemt constant in de pro matches.

Hahah kerel meen je dit? Ga maar eens een paar VODs kijken op Joindota.com en kom dan weer terug.
QShoX schreef op 1 February 2013 - 12:39 #3894216
Avatar
684 berichten
Veel vrije tijd
Vind het ook maar vreemd dat sommigen roepen dat de LOL meta statisch is. Natuurlijk de basics staan, maar dat betekent tegelijkertijd dat er iets moet veranderen om de tegenstander te verassen. Wat het dus strategisch/tactisch gezien moeilijker maakt. Sowieso is de meta in LOL drastisch veranderd over de jaren. Voorheen had je ook vier bruiser comps, AD comps etc. Dus ja...
iKS schreef op 1 February 2013 - 12:41 #3894217
Avatar
6695 berichten
Forum Mod
QShoX schreef:
Vind het ook maar vreemd dat sommigen roepen dat de LOL meta statisch is. Natuurlijk de basics staan, maar dat betekent tegelijkertijd dat er iets moet veranderen om de tegenstander te verassen. Wat het dus strategisch/tactisch gezien moeilijker maakt. Sowieso is de meta in LOL drastisch veranderd over de jaren. Voorheen had je ook vier bruiser comps, AD comps etc. Dus ja...

De meta is misschien niet statisch, maar de lane verdeling wel toch?
triks schreef op 1 February 2013 - 12:52 #3894225
Avatar
4405 berichten
Vierkante ogen
iKS schreef:
triks schreef:
radicaL3i schreef:
Op het moment wel ja, Jersey. Maar dat komt ook doordat de heroes die bijv. op dit moment sterk zijn, ook niet van het farmen zijn.

En dat is dus het fijne aan Dota 2, er komen telkens meer ontdekkingen en soms door nieuwe heroes of patches verandert de meta. Het is een poos geweest dat je 5 man push teams deed, dan weer 4-protect-1, dan weer dit, dan weer dat. Het verandert veel vaker dan in LoL, daar komt het op neer.

EDIT: Oja, en een van de redenen dat er veel meer 'bijzondere' nieuwe dingen mogelijk zijn is doordat het spel in dat opzicht meer toelaat. Je kunt bijv. op lvl 1 met 5 heroes al de "Baron Nashor" van Dota 2 doen.
Dan moet je wat meer pro matches kijken. Leuk en aardig dat jij in pubs lanes wil gaan switchen en gekke dingen doen maar dat gaat niet werken. In LoL heb je precies wat jij noemt constant in de pro matches.

Hahah kerel meen je dit? Ga maar eens een paar VODs kijken op Joindota.com en kom dan weer terug.
Zijn allemaal VOD's van teams? Geen pubs? :) ... maar goed, na je post hierboven ... nuff said
QShoX schreef op 1 February 2013 - 12:55 #3894227
Avatar
684 berichten
Veel vrije tijd
iKS schreef:
QShoX schreef:
Vind het ook maar vreemd dat sommigen roepen dat de LOL meta statisch is. Natuurlijk de basics staan, maar dat betekent tegelijkertijd dat er iets moet veranderen om de tegenstander te verassen. Wat het dus strategisch/tactisch gezien moeilijker maakt. Sowieso is de meta in LOL drastisch veranderd over de jaren. Voorheen had je ook vier bruiser comps, AD comps etc. Dus ja...

De meta is misschien niet statisch, maar de lane verdeling wel toch?

Nou ja, dat is natuurlijk niet helemaal verschillend. Als ik het goed begreep was er ooit een Europees team dat bedacht dat de AD een support nodig had, zij wonnen dat toernooi ontzettend hard. Toen is de community dat gaan overnemen en zo is de meta over de laatste jaren veranderd. Nu zie je weer dat de meta wat veranderd is aan het begin. Azubu Blaze speelde met een AD / Support (Cait + Lulu) op mid waardoor de tegenstander gedwongen werd hun botlane ook op mid te zetten. Als counter daarvoor zie je dat teams een comp kiezen waarin de twee sololaners instaat zijn een 1vs2 te verdedigen (dus een bruiser en AD burster). Soms ontbreekt (ook door items trouwens) daardoor ineens een AP'er in het team.

Zo statisch is het dus allemaal niet en alles heeft een reden. Dus roepen dat het statisch is en er niks veranderd is wat mij betreft gewoon niet waar.
toucI-IER schreef op 1 February 2013 - 13:04 #3894232
Avatar
3540 berichten
Honorary Gamelux Member
Maar als je dat wat jij net als voorbeeld geeft vergelijkt met dota is dat een zeer langzame ontwikkeling. Binnen een half jaar zijn er toch zeker wel 4/5 vrij verschillende 'metagames' geweest. De dingen die je net opnoemt moet je bij dota elke draft over nadenken.
iKS schreef op 1 February 2013 - 13:06 #3894233
Avatar
6695 berichten
Forum Mod
triks schreef:
iKS schreef:
triks schreef:
radicaL3i schreef:
Op het moment wel ja, Jersey. Maar dat komt ook doordat de heroes die bijv. op dit moment sterk zijn, ook niet van het farmen zijn.

En dat is dus het fijne aan Dota 2, er komen telkens meer ontdekkingen en soms door nieuwe heroes of patches verandert de meta. Het is een poos geweest dat je 5 man push teams deed, dan weer 4-protect-1, dan weer dit, dan weer dat. Het verandert veel vaker dan in LoL, daar komt het op neer.

EDIT: Oja, en een van de redenen dat er veel meer 'bijzondere' nieuwe dingen mogelijk zijn is doordat het spel in dat opzicht meer toelaat. Je kunt bijv. op lvl 1 met 5 heroes al de "Baron Nashor" van Dota 2 doen.
Dan moet je wat meer pro matches kijken. Leuk en aardig dat jij in pubs lanes wil gaan switchen en gekke dingen doen maar dat gaat niet werken. In LoL heb je precies wat jij noemt constant in de pro matches.

Hahah kerel meen je dit? Ga maar eens een paar VODs kijken op Joindota.com en kom dan weer terug.
Zijn allemaal VOD's van teams? Geen pubs? :) ... maar goed, na je post hierboven ... nuff said

Jij hebt het erover dat er in pubs lanes geswitched worden en andere dingen geprobeerd worden, dus zeg ik dat je maar eens wat VODs van pro teams moet kijken. Daar doen ze dat namelijk nog meer?
faxity schreef op 1 February 2013 - 13:07 #3894235
Avatar
5422 berichten
Professional
iKS schreef:
QShoX schreef:
Vind het ook maar vreemd dat sommigen roepen dat de LOL meta statisch is. Natuurlijk de basics staan, maar dat betekent tegelijkertijd dat er iets moet veranderen om de tegenstander te verassen. Wat het dus strategisch/tactisch gezien moeilijker maakt. Sowieso is de meta in LOL drastisch veranderd over de jaren. Voorheen had je ook vier bruiser comps, AD comps etc. Dus ja...

De meta is misschien niet statisch, maar de lane verdeling wel toch?
Ja het blijft wel diezelfde 1-1-1-2 verdeling, maar niet altijd in dezelfde lanes. Tegenwoordig swapped de ad+support lane met 1 van zijn andere lanes en probeert men de enemy zo hard mogelijk xp/gold te denyen of simpelweg de toren zo snel mogelijk down te pushen om vervolgens met een headsup later de originele lane in te gaan met kleine voorsprong op tegenstander of direct voor een global objective als dragon te gaan.


Laatst gewijzigd op 1 February 2013 - 13:10

MELKpak3i schreef op 1 February 2013 - 13:23 #3894241
Avatar
3395 berichten
Honorary Gamelux Member
de games verschillend zodanig dat je de metas niet kan vergelijken.

In LoL kan je niet denyen en is de ad carry niet zo sterk als in DotA. turtlen krijgt in LoL dan ook een hele andere betekenis dan in DotA.

Verder werkt het ganken ook heel anders dan in DotA, vanwege de opbouw van de map en de manier waarop er gejungled wordt. In LoL heb je wat in DotA eigenlijk een roamer is, wat in DotA tegenwoordig niet super effectief is tenzij de roamer een goeie jungle heeft.

Door alle verschillende mechanics ben je bij LoL sneller geforceerd om voor de standaard setup met jungler te kiezen. een 2on1 lane wint niet zoveel in LoL als dat het in DotA doet. Er is dan ook minder plek voor drastische veranderingen, iets wat in DotA wel het geval is (en wat niet perse goed hoeft te zijn).

De variatie waar men over spreekt is dan ook relatief. iemand van dota vindt LoL denk ik snel hetzelfde, maar als je altijd LoL speelt merk je wel degelijk veranderingen. en een LoL speler vindt sneller dat er in DotA teveel mogelijk is (wat ik ook kan opmaken uit de posts in dit topic)
triks schreef op 1 February 2013 - 13:26 #3894243
Avatar
4405 berichten
Vierkante ogen
iKS schreef:
triks schreef:
iKS schreef:
triks schreef:
radicaL3i schreef:
Op het moment wel ja, Jersey. Maar dat komt ook doordat de heroes die bijv. op dit moment sterk zijn, ook niet van het farmen zijn.

En dat is dus het fijne aan Dota 2, er komen telkens meer ontdekkingen en soms door nieuwe heroes of patches verandert de meta. Het is een poos geweest dat je 5 man push teams deed, dan weer 4-protect-1, dan weer dit, dan weer dat. Het verandert veel vaker dan in LoL, daar komt het op neer.

EDIT: Oja, en een van de redenen dat er veel meer 'bijzondere' nieuwe dingen mogelijk zijn is doordat het spel in dat opzicht meer toelaat. Je kunt bijv. op lvl 1 met 5 heroes al de "Baron Nashor" van Dota 2 doen.
Dan moet je wat meer pro matches kijken. Leuk en aardig dat jij in pubs lanes wil gaan switchen en gekke dingen doen maar dat gaat niet werken. In LoL heb je precies wat jij noemt constant in de pro matches.

Hahah kerel meen je dit? Ga maar eens een paar VODs kijken op Joindota.com en kom dan weer terug.
Zijn allemaal VOD's van teams? Geen pubs? :) ... maar goed, na je post hierboven ... nuff said

Jij hebt het erover dat er in pubs lanes geswitched worden en andere dingen geprobeerd worden, dus zeg ik dat je maar eens wat VODs van pro teams moet kijken. Daar doen ze dat namelijk nog meer?
HAHAHAHA gast, dat zeg ik toch al in m'n eerste post? Spuit 11
iKS schreef op 1 February 2013 - 13:35 #3894250
Avatar
6695 berichten
Forum Mod
triks schreef:
iKS schreef:
triks schreef:
iKS schreef:
triks schreef:
radicaL3i schreef:
Op het moment wel ja, Jersey. Maar dat komt ook doordat de heroes die bijv. op dit moment sterk zijn, ook niet van het farmen zijn.

En dat is dus het fijne aan Dota 2, er komen telkens meer ontdekkingen en soms door nieuwe heroes of patches verandert de meta. Het is een poos geweest dat je 5 man push teams deed, dan weer 4-protect-1, dan weer dit, dan weer dat. Het verandert veel vaker dan in LoL, daar komt het op neer.

EDIT: Oja, en een van de redenen dat er veel meer 'bijzondere' nieuwe dingen mogelijk zijn is doordat het spel in dat opzicht meer toelaat. Je kunt bijv. op lvl 1 met 5 heroes al de "Baron Nashor" van Dota 2 doen.
Dan moet je wat meer pro matches kijken. Leuk en aardig dat jij in pubs lanes wil gaan switchen en gekke dingen doen maar dat gaat niet werken. In LoL heb je precies wat jij noemt constant in de pro matches.

Hahah kerel meen je dit? Ga maar eens een paar VODs kijken op Joindota.com en kom dan weer terug.
Zijn allemaal VOD's van teams? Geen pubs? :) ... maar goed, na je post hierboven ... nuff said

Jij hebt het erover dat er in pubs lanes geswitched worden en andere dingen geprobeerd worden, dus zeg ik dat je maar eens wat VODs van pro teams moet kijken. Daar doen ze dat namelijk nog meer?
HAHAHAHA gast, dat zeg ik toch al in m'n eerste post? Spuit 11
Quote:
Dan moet je wat meer pro matches kijken. Leuk en aardig dat jij in pubs lanes wil gaan switchen en gekke dingen doen maar dat gaat niet werken.

Je zegt daar dat lanes switchen en "gekke dingen" doen alleen werkt in pubs, dat is dus niet zo.
QShoX schreef op 1 February 2013 - 13:37 #3894252
Avatar
684 berichten
Veel vrije tijd
toucI-IER schreef:
Maar als je dat wat jij net als voorbeeld geeft vergelijkt met dota is dat een zeer langzame ontwikkeling. Binnen een half jaar zijn er toch zeker wel 4/5 vrij verschillende 'metagames' geweest. De dingen die je net opnoemt moet je bij dota elke draft over nadenken.

En bij LOL niet? De veranderingen van LOL zitten niet zo zeer in de meta, maar meer in de champions die er gekozen worden. Omdat elke champ in LOl een vrij unieke skillset heeft is het dus erg afhankelijk van de bans/picks wat voor strategie je kunt doen. Ik heb zelf niet veel DOTA gespeeld, maar volgens mij heb van genoeg mensen gehoord dat dit een reden is dat LOL zo'n succesformule maakt.
triks schreef op 1 February 2013 - 13:49 #3894254
Avatar
4405 berichten
Vierkante ogen
iKS schreef:
triks schreef:
iKS schreef:
triks schreef:
iKS schreef:
triks schreef:
radicaL3i schreef:
Op het moment wel ja, Jersey. Maar dat komt ook doordat de heroes die bijv. op dit moment sterk zijn, ook niet van het farmen zijn.

En dat is dus het fijne aan Dota 2, er komen telkens meer ontdekkingen en soms door nieuwe heroes of patches verandert de meta. Het is een poos geweest dat je 5 man push teams deed, dan weer 4-protect-1, dan weer dit, dan weer dat. Het verandert veel vaker dan in LoL, daar komt het op neer.

EDIT: Oja, en een van de redenen dat er veel meer 'bijzondere' nieuwe dingen mogelijk zijn is doordat het spel in dat opzicht meer toelaat. Je kunt bijv. op lvl 1 met 5 heroes al de "Baron Nashor" van Dota 2 doen.
Dan moet je wat meer pro matches kijken. Leuk en aardig dat jij in pubs lanes wil gaan switchen en gekke dingen doen maar dat gaat niet werken. In LoL heb je precies wat jij noemt constant in de pro matches.

Hahah kerel meen je dit? Ga maar eens een paar VODs kijken op Joindota.com en kom dan weer terug.
Zijn allemaal VOD's van teams? Geen pubs? :) ... maar goed, na je post hierboven ... nuff said

Jij hebt het erover dat er in pubs lanes geswitched worden en andere dingen geprobeerd worden, dus zeg ik dat je maar eens wat VODs van pro teams moet kijken. Daar doen ze dat namelijk nog meer?
HAHAHAHA gast, dat zeg ik toch al in m'n eerste post? Spuit 11
Quote:
Dan moet je wat meer pro matches kijken. Leuk en aardig dat jij in pubs lanes wil gaan switchen en gekke dingen doen maar dat gaat niet werken.

Je zegt daar dat lanes switchen en "gekke dingen" doen alleen werkt in pubs, dat is dus niet zo.
Terug naar de basisschool gast
IJSKOUD schreef op 1 February 2013 - 14:08 #3894259
Avatar
1632 berichten
Net 1337 geweest
Meningen verschillen één kiest voor LoL en de ander voor Dota2, je hebt totaal andere heroes die er voor zorgen dat bij het eene spel iets wel mogelijk is wat bij het andere niet mogelijk is.
Beetje kansloze discussie imo.
nl.sheez schreef op 1 February 2013 - 14:46 #3894265
Avatar
3923 berichten
Vierkante ogen
IJSKOUD schreef:
Meningen verschillen één kiest voor LoL en de ander voor Dota2, je hebt totaal andere heroes die er voor zorgen dat bij het eene spel iets wel mogelijk is wat bij het andere niet mogelijk is.
Beetje kansloze discussie imo.

gewoon allemaal hon spelen = einde discussie
eXOfUN schreef op 1 February 2013 - 15:20 #3894271
Avatar
7640 berichten
Gamelux Elite
Het zijn 2 verschillende games met dezelfde foundations, maar uit feiten kan je gewoon zien dat LoL populairder en dit in de toekomst zal blijven. En de voornaamste reden is gewoon dat LoL toegankelijker is voor het grote publiek.

Maar nu is de vraag of dat de skill van de Benelux DOTA2 spelers ook kan omgezet worden in soloQ LoL. Dus mijn vraag is voor radical: Wanneer ga je nou is beginnen met de belofte die je met onze benelux esport vandalen hebt gemaakt. Dat je één hele maand die hard gaat LoLen in soloQ om de daimond rating te behalen!


Laatst gewijzigd op 1 February 2013 - 15:21

toucI-IER schreef op 1 February 2013 - 15:31 #3894274
Avatar
3540 berichten
Honorary Gamelux Member
SoloQ is een totaal ander spel dan 5v5 waar het eigenlijk gaat.....
mark aka mh schreef op 1 February 2013 - 18:46 #3894309
Avatar
4857 berichten
Vierkante ogen
nl.sheez schreef:
IJSKOUD schreef:
Meningen verschillen één kiest voor LoL en de ander voor Dota2, je hebt totaal andere heroes die er voor zorgen dat bij het eene spel iets wel mogelijk is wat bij het andere niet mogelijk is.
Beetje kansloze discussie imo.

gewoon allemaal hon spelen = einde discussie

Ik speel normaal lol, soms dota2. GIster voor het eerst hon gespeeld en ik moet zeggen dat het wel een nice game is. Beter als dota2 TBH en mooier als lol.


Laatst gewijzigd op 1 February 2013 - 18:48

radicaL3i schreef op 1 February 2013 - 21:33 #3894369
Avatar
8510 berichten
f0rever 2nd
eXOfUN schreef:
Het zijn 2 verschillende games met dezelfde foundations, maar uit feiten kan je gewoon zien dat LoL populairder en dit in de toekomst zal blijven. En de voornaamste reden is gewoon dat LoL toegankelijker is voor het grote publiek.

Maar nu is de vraag of dat de skill van de Benelux DOTA2 spelers ook kan omgezet worden in soloQ LoL. Dus mijn vraag is voor radical: Wanneer ga je nou is beginnen met de belofte die je met onze benelux esport vandalen hebt gemaakt. Dat je één hele maand die hard gaat LoLen in soloQ om de daimond rating te behalen!

1) LoL is groter omdat het meer op casuals gericht is. De competitie is minder, dat is mijn hele punt. Daarnaast is het ook gewoon langer op de markt dan Dota 2 (zijn nog fucking veel mensen die Dota 1 spelen atm)

2) Ik speel nu links en rechts wat LoL potjes om lvl 30 te worden, dan ga ik nog eventjes door met normals tot ik 2-4 heroes heb waar ik mij tevreden bij voel en dan ga ik Ranked doen. Ik zal de geinteresseerden op de hoogte houden met een bumpje @ Lol rage topic oid.

Ik krijg het gevoel dat een heleboel mensen die LoL 'verdedigen' bijna 0 ervaring hebben met Dota 2, zowel niet gespeeld als ooit gekeken lijkt het wel. Jullie hebben het nu bijv. over je ADC/Sup mid zetten, maar dat is gewoon een dagelijkse gebeurtenis in Dota 2. Je ziet daar in pro games bijv. 3 man die midlane achter T1 tower gaan staan om creeps te skippen en zo snel die tower neerhalen. Dan heb ik het nog niet eens over de laning mogelijkheden/variaties. Waar in LoL eerst lang over na wordt gedacht om 2 man mid te zetten, verandert zoiets heel snel met 1 patch omdat een paar heroes dan NET iets sterker/zwakker zijn daarvoor en dus niet meer viable zijn voor bepaalde lineups (@QShox dit met name). Zoals ik eerder al zei, de 1-1-1-2 standaard die er in LoL is is minder prominent in Dota 2. Daar heb je gewoon zoveel meer opties => meer dingen om rekening mee te houden => meer comp. ingesteld.

@triks, je zegt dat ik meer progames moet kijken en minder pubs? Dit soort nieuwe dingen gebeuren JUIST veel in pro games. Je moet realiseren dat ik dit niet zeg als random noname die op 1500 ELO zit als je het met LoL zou vergelijken. Ik heb scrims gespeeld (alhoewel niet op uber niveau), ik heb pubs gespeeld met/tegen goede mensen, ik host n.b. 5 cups elke week voor amateur teams waar ik vaak zat nieuwe uitprobeersels zie van low, mid, high en sub-top teams. En trouwens, je spreekt jezelf echt 3x tegen. Eerst zeg je dat ik meer pro games moet kijken omdat die shit die ik noem alleen in pubs gebeurt, dan linkt iemand pro games waar het juist gebeurt en zeg je dat je het over pubs hebt, en dan zeg je weer dat je het over pro games hebt? Misschien dat je iets anders bedoelde, maar verwoord het dan please goed.

Dat je dus 'risicos' moet nemen om een lead te krijgen moet zowel in Dota 2 als in LoL, maar het gebeurt simpelweg meer in Dota 2 omdat de game mechanics dat beter toelaten. De jungle is heel anders, tower aggro werkt heel anders en towers zijn zwakker, er is meer hard CC over t algemeen en je hebt de erg belangrijke TP scrolls.

Daarnaast, zoals t artikel zo mooi vertelt, zijn er veel meer mogelijkheden om conflicten aan te gaan in Dota 2. Towers die deny-baar zijn, en TPs die daar dus sterke invloed op hebben en opeens in een teamfight kunnen eindigen. Wards zijn minder spammable (al duren ze wel langer) door een cooldown erop voor het hele team.


Laatst gewijzigd op 1 February 2013 - 21:39

iKS schreef op 1 February 2013 - 21:43 #3894374
Avatar
6695 berichten
Forum Mod
radicaL3i schreef:
@triks, je zegt dat ik meer progames moet kijken en minder pubs? Dit soort nieuwe dingen gebeuren JUIST veel in pro games. Je moet realiseren dat ik dit niet zeg als random noname die op 1500 ELO zit als je het met LoL zou vergelijken. Ik heb scrims gespeeld (alhoewel niet op uber niveau), ik heb pubs gespeeld met/tegen goede mensen, ik host n.b. 5 cups elke week voor amateur teams waar ik vaak zat nieuwe uitprobeersels zie van low, mid, high en sub-top teams. En trouwens, je spreekt jezelf echt 3x tegen. Eerst zeg je dat ik meer pro games moet kijken omdat die shit die ik noem alleen in pubs gebeurt, dan linkt iemand pro games waar het jusit gebeurt en zeg je dat je het over pubs hebt, en dan zeg je weer dat je het over pro games hebt? Misschien dat je iets anders bedoelde, maar verwoord het dan please goed.

Vond het al raar dat niemand anders triks vertelde hoe retarded zijn opmerkingen waren, dankje schatje <3

Ik ben het trouwens helemaal eens met wat Radical zegt in zijn laatste post. Het probleem is alleen dat deze discussie nooit gaat werken imo. Het komt voor een groot deel gewoon neer op smaak. Ook valt er met veel mensen niet te discussiëren over dit onderwerp omdat ze meteen chagrijnig worden als hun spelletje omlaag gepraat wordt.
radicaL3i schreef op 1 February 2013 - 22:09 #3894382
Avatar
8510 berichten
f0rever 2nd
Wil wel zeggen, dat chagrijnige geldt dus voor beide spel-spelers, niet alleen voor LoL spelers en niet alleen voor Dota 2 spelers.
iKS schreef op 1 February 2013 - 22:10 #3894383
Avatar
6695 berichten
Forum Mod
radicaL3i schreef:
Wil wel zeggen, dat chagrijnige geldt dus voor beide spel-spelers, niet alleen voor LoL spelers en niet alleen voor Dota 2 spelers.

QFT
IJSKOUD schreef op 1 February 2013 - 23:17 #3894408
Avatar
1632 berichten
Net 1337 geweest
Zijn gewoon 2 verschillende games als je bij LoL tussen 1ste en 2de mid toren creeps wil killen wordt je hard geraped, zijn 2 games met een andere map andere heroes towers doen andere damage etc etc. Wat ik altijd bij dota 2 raar vond is dat je met faking veel creeps mid gewoon je lane kan verlaten voor een kil terwijl bij LoL je beter die creeps kon pakken. Zo zijn dus denk ik kills ook veel belangrijker bij dota2. Imo gaat het bij dota2 vooral om de plays en bij LoL vooral om geen fouten te maken met de strats die er al zijn.
radicaL3i schreef op 1 February 2013 - 23:49 #3894415
Avatar
8510 berichten
f0rever 2nd
Ganken heeft idd heviger effect, omdat enemies volgens mij langer dood zijn, en sowieso ook gold verliezen. Daarnaast verliezen ze ook farm-tijd, wat in Dota 2 relatief meer geld oplevert (maar volgens mij zijn items ook relatief duurder).
HiGHFiVE schreef op 2 February 2013 - 09:15 #3894453
Avatar
3068 berichten
Vierkante ogen
triks schreef:
radicaL3i schreef:
Op het moment wel ja, Jersey. Maar dat komt ook doordat de heroes die bijv. op dit moment sterk zijn, ook niet van het farmen zijn.

En dat is dus het fijne aan Dota 2, er komen telkens meer ontdekkingen en soms door nieuwe heroes of patches verandert de meta. Het is een poos geweest dat je 5 man push teams deed, dan weer 4-protect-1, dan weer dit, dan weer dat. Het verandert veel vaker dan in LoL, daar komt het op neer.

EDIT: Oja, en een van de redenen dat er veel meer 'bijzondere' nieuwe dingen mogelijk zijn is doordat het spel in dat opzicht meer toelaat. Je kunt bijv. op lvl 1 met 5 heroes al de "Baron Nashor" van Dota 2 doen.
Dan moet je wat meer pro matches kijken. Leuk en aardig dat jij in pubs lanes wil gaan switchen en gekke dingen doen maar dat gaat niet werken. In LoL heb je precies wat jij noemt constant in de pro matches.


Verder vind ik de omgeving en het 'gevoel' van het spel in Dota2 gewoon drama. Grauwe shit met overdreven trage bewegingen etc... er is geen kijken aan.. die jungle paths en de manier waarop je spelers ziet lopen is echt drama. Daarintegen is LoL wel weer iets te 'cartoon' af en toe... maar dat maakt het wel duidelijker.

@radical en IKS ondanks dat ik het wel met jullie eens ben hebben jullie met de triks kwestie helaas geen gelijk :(

Hij zegt dat het lane switchen in pubs niet gaat werken. Juist omdat bv supports gaan last hitten ipv deny'en
radicaL3i schreef op 2 February 2013 - 09:49 #3894457
Avatar
8510 berichten
f0rever 2nd
Dan ligt het denk ik aan het feit dat ik (en ook iKS?) niet meer op zulk niveau pubs spelen dat er niemand luistert. Uberhaupt speel ik (bijna) nooit pubs in mn eentje, maar in mijn pubs zijn dingen als een lvl 1 roshan, enemy jungle in, bijzondere ganks, niet extreem bijzonder.

Ik snap wel dat de coordinatie niet zo optimaal is dat je bepaalde tactics kunt uitvoeren, maar de mogelijkheid is er sowieso en daarnaast zijn er meer tactics die je in een pub kunt uitvoeren in Dota 2 (die niet extreme coordinatie nodig hebben) dan in LoL volgens mij. Anders ben ik wel benieuwd wat voor bijzondere dingen je kunt doen in LoL (vraag ik zowel voor mijzelf als voor de discussie).
HiGHFiVE schreef op 2 February 2013 - 10:05 #3894458
Avatar
3068 berichten
Vierkante ogen
radicaL3i schreef:
Dan ligt het denk ik aan het feit dat ik (en ook iKS?) niet meer op zulk niveau pubs spelen dat er niemand luistert. Uberhaupt speel ik (bijna) nooit pubs in mn eentje, maar in mijn pubs zijn dingen als een lvl 1 roshan, enemy jungle in, bijzondere ganks, niet extreem bijzonder.

Ik snap wel dat de coordinatie niet zo optimaal is dat je bepaalde tactics kunt uitvoeren, maar de mogelijkheid is er sowieso en daarnaast zijn er meer tactics die je in een pub kunt uitvoeren in Dota 2 (die niet extreme coordinatie nodig hebben) dan in LoL volgens mij. Anders ben ik wel benieuwd wat voor bijzondere dingen je kunt doen in LoL (vraag ik zowel voor mijzelf als voor de discussie).

Klopt naar mater je hoger gaat spelen gaan mensen ook serieuzer kiezen. Ik zit nu een beetje in de tussenfase, de ene game speel ik support met 4 hard carry's en andere game speel je trilane met pulling en stacking. Heb helaas niet zoveel tijd om flink levels te maken dus blijf nog even hangen op dit niveau. En ik speel ook altijd pubs in me eentje dus wanneer je tegen mates speelt ben je zowiezo fucked. Helaas is DotA onmogelijk te winnen 1v5 ongeacht hoe goed je bent.
radicaL3i schreef op 2 February 2013 - 11:03 #3894466
Avatar
8510 berichten
f0rever 2nd
Klopt, maar net als bij LoL moet je gewoon proberen een rol te pakken die veel invloed op het spel heeft. Een semi-carry/ganker op midlane is daar goed in. Gewoon het spel ZO makkelijk voor je team maken dat ze haast niet kunnen falen :p

Wat ik doe om het te voorkomen is niet solo pubben in Dota 2. Zo is de kans op een retard heel wat kleiner als je met 3 of zelfs 4 mensen totaal speelt. 3 vrienden hebben nieuwe accounts gemaakt en spelen samen nu zo'n 20-30 potjes met letterlijk 100% winrate (ook in de "VERY HIGH" bracket van replays is dat).

Registreer een account om te kunnen reageren

Om te kunnen reageren op Gamelux heb je een account nodig. Lees alles over de voordelen op de registratie pagina.

-->