radicaL3i schreef op 31 January 2013 - 04:21 #3893931
Avatar
8502 berichten
f0rever 2nd
http://gaming.stackexchange.com/questions/57739/what-are-the-key-gameplay-differences-between-valves-dota-2-vs-league-of-legend/57817#57817

Erg lange, uitbundige post die een groot deel van de verschillen tussen LoL en Dota 2 aankaart. Vond het zelf vrij accuraat. Opzich een leuke discussie om hier eens naar te kijken, denk ook dat vooral de spelers die beide spellen hebben gespeeld zich er goed in kunnen vinden.
Jersey schreef op 31 January 2013 - 05:03 #3893932
Avatar
3256 berichten
Vierkante ogen
Al wat ouder artikel, maar toch interessant.



Al met al wat je eruit haalt is: Dota2 is moeilijker.

Hoe je het ook probeert te draaien, LoL is gewoon gemaakt voor casual play, ff lekker met je vrienden creeps killen en hopen dat er Polen tegenover je zijn.

Veel van die "harde kern" LoL spelertjes worden helemaal boos wanneer je zegt dat Dota2 moeilijker is, en over het algemeen de mechanic van de bosjes "brush" broken is (dat is dan misschien wel alleen mijn mening mja).

Ook, zoals genoemd in dat artikel: Wanneer je dood gaat boeit het niet eens zoveel.
Het is alleen maar farmen,farmen,farmen. En dan hopen dat je net iets sneller was met farmen om betere items te hebben dan je tegenstander.

Lategame in LoL is bijna altijd het zelfde, als niemand een riskant iets probeert om alles om te gooien, hang je vaak alleen maar op het midden rond tot je vaak genoeg hebt gepoked met de champion die iedereen wilt kiezen (bijv. Ezreal) en er dan in kunt jumpen omdat iemand te laag HP heeft of terug moet.

Ook is tower diven in LoL bijna nooit kost efficient, sinds de towers immens veel damage doen en als 1 mate van je dood gaat die gast toch meer gold krijgt dan hij eigenlijk verliest.
Hooguit doe je de toren wat schaden en is HOPELIJK je carry er op vooruit gegaan.


Ik vind het dan ook aan de ene kant belachelijk dat zoveel E-sport organisaties veel geld in LoL steken maar vrijwel DotA2 vergeten.


Laatst gewijzigd op 31 January 2013 - 05:14

triks schreef op 31 January 2013 - 07:30 #3893935
Avatar
4403 berichten
Vierkante ogen
Een spel kan niet moeilijker zijn dan het andere. De leercurve daarintegen kan wel hoger zijn. Als het makkelijker was geweest was iedereen pr0. Wat je zegt over diven en enkel rondhangen op mid late game zegt alleen dat jij er weinig van snapt.

Dit bericht is geplaatst vanaf mobile.pngGamelux Mobile
iKS schreef op 31 January 2013 - 08:05 #3893938
Avatar
6695 berichten
Forum Mod
Jersey schreef:
....

Ik vind het dan ook aan de ene kant belachelijk dat zoveel E-sport organisaties veel geld in LoL steken maar vrijwel DotA2 vergeten.

Is niet zo raar hoor. LoL is al een stuk langer bezig dan Dota2 en RIOT steekt zelf ook erg veel geld in de toernooien.
Jersey schreef op 31 January 2013 - 08:21 #3893941
Avatar
3256 berichten
Vierkante ogen
triks schreef:
Een spel kan niet moeilijker zijn dan het andere. De leercurve daarintegen kan wel hoger zijn. Als het makkelijker was geweest was iedereen pr0. Wat je zegt over diven en enkel rondhangen op mid late game zegt alleen dat jij er weinig van snapt.

Dit bericht is geplaatst vanaf mobile.pngGamelux Mobile

Ik was 1750 + ELO.

Het voelde in ieder geval zo, altijd kwam het voor mij op hetzelfde neer.



@iKS Valve had ook 1 Miljoen er in geïnvesteerd toch?
iKS schreef op 31 January 2013 - 08:23 #3893942
Avatar
6695 berichten
Forum Mod
Jersey schreef:
triks schreef:
Een spel kan niet moeilijker zijn dan het andere. De leercurve daarintegen kan wel hoger zijn. Als het makkelijker was geweest was iedereen pr0. Wat je zegt over diven en enkel rondhangen op mid late game zegt alleen dat jij er weinig van snapt.

Dit bericht is geplaatst vanaf mobile.pngGamelux Mobile

Ik was 1750 + ELO.

Het voelde in ieder geval zo, altijd kwam het voor mij op hetzelfde neer.



@iKS Valve had ook 1 Miljoen er in geïnvesteerd toch?

Ja, maar RIOT heeft bijvoorbeeld al 2 miljoen in eenzelfde toernooi als The International van Dota2 gestopt. Daarnaast sponsoren ze volgens mij ook nog andere toernooien zoals DreamHack enz, maar dat weet ik niet zeker.
faxity schreef op 31 January 2013 - 09:21 #3893947
Avatar
5422 berichten
Professional
vanuit lol standpunt
tja maakt eigenlijk niet uit of het 1 spel echt moeilijker is dan het andere. het gaat voor mij uiteindelijk om de verschillen in skill tussen een top speler en een casual speler, en deze zijn voor mij gelijk voor beide spellen.

dota is niet eens een moeilijk spel vind ik, het is alleen veel ineens dat je moet leren wat voor een nieuwe speler nergens op slaat.

vaste metagame in lol terwijl in dota verschillende wat echt voor veel verwarring zorgt. items die je in verschillende shops moet kopen. toegang tot alle heros waarbij je na 100 games er minder kent dan 100 games in lol dmv wekelijkse veranderingen. vertraagde physics wat het gewoon moeilijker maakt op een manier die gewoon niet leuk is, als je van een snelle game naar een tragere gaat is dat gewoon niet fijn, beetje als 1.6 naar source voor mij persoonlijk.

als ze dota niet toegankelijker maken zal het nooit groot worden.

Dit bericht is geplaatst vanaf mobile.pngGamelux Mobile
Doler schreef op 31 January 2013 - 09:28 #3893948
Avatar
384 berichten
Hobbyist
LoL = casual
DOTA2 = wannabe pro maar et spel is VEEEL te traag.
HoN = normale snelheid + pro maarja blijkbaar al dood.

GG no RE
toucI-IER schreef op 31 January 2013 - 11:14 #3893964
Avatar
3540 berichten
Honorary Gamelux Member
faxity schreef:
vanuit lol standpunt
tja maakt eigenlijk niet uit of het 1 spel echt moeilijker is dan het andere. het gaat voor mij uiteindelijk om de verschillen in skill tussen een top speler en een casual speler, en deze zijn voor mij gelijk voor beide spellen.

dota is niet eens een moeilijk spel vind ik, het is alleen veel ineens dat je moet leren wat voor een nieuwe speler nergens op slaat.

vaste metagame in lol terwijl in dota verschillende wat echt voor veel verwarring zorgt. items die je in verschillende shops moet kopen. toegang tot alle heros waarbij je na 100 games er minder kent dan 100 games in lol dmv wekelijkse veranderingen. vertraagde physics wat het gewoon moeilijker maakt op een manier die gewoon niet leuk is, als je van een snelle game naar een tragere gaat is dat gewoon niet fijn, beetje als 1.6 naar source voor mij persoonlijk.

als ze dota niet toegankelijker maken zal het nooit groot worden.

Dit bericht is geplaatst vanaf mobile.pngGamelux Mobile


Dota is het op 3na grootste spel in esport op dit moment, hoe bedoel je nooit groot....

Wat ook wel opmerkelijk is, 'elke' lol speler in dit topic zegt dat het niet moeilijker is dan LoL maar 2 regels later posten ze toch blijkbaar een paar dingen die ze dan toch wel weer moeilijk vinden...

p.s. dat je niet alle heroes kunt kiezen is waarschijnlijk wel de meest retarded 'feature' die er is.


Laatst gewijzigd op 31 January 2013 - 11:15

Finjays schreef op 31 January 2013 - 11:18 #3893967
Avatar
13814 berichten
Eindbaas
Doler schreef:
LoL = casual
DOTA2 = wannabe pro maar et spel is VEEEL te traag.
HoN = normale snelheid + pro maarja blijkbaar al dood.

GG no RE

HoN is juist groter dan ooit. 3.0 launch en steeds meer events picken HoN op. Dreamhack elk jaar weer, soundblaster 40k tournament en elke 2 weken een Hontour cycle met rond de 350k aan prijzengeld in totaal.
toucI-IER schreef op 31 January 2013 - 11:48 #3893974
Avatar
3540 berichten
Honorary Gamelux Member
Finjays schreef:
Doler schreef:
LoL = casual
DOTA2 = wannabe pro maar et spel is VEEEL te traag.
HoN = normale snelheid + pro maarja blijkbaar al dood.

GG no RE

HoN is juist groter dan ooit. 3.0 launch en steeds meer events picken HoN op. Dreamhack elk jaar weer, soundblaster 40k tournament en elke 2 weken een Hontour cycle met rond de 350k aan prijzengeld in totaal.

HoN op dreamhack is vrij klein netzoals de community. Ik geloof dat er zo'n 40-50k mensen tegelijk online zijn(kan ernaast zitten) terwijl dota2 regelmatig over de 200k heen gaat. Ook qua prijzengeld hebben dota en lol veeel meer neem bijvoorbeeld alleen al the international en LoL WC waar beide zo'n 2 miljoen op valt te rapen.
iKS schreef op 31 January 2013 - 12:11 #3893978
Avatar
6695 berichten
Forum Mod
toucI-IER schreef:
Finjays schreef:
Doler schreef:
LoL = casual
DOTA2 = wannabe pro maar et spel is VEEEL te traag.
HoN = normale snelheid + pro maarja blijkbaar al dood.

GG no RE

HoN is juist groter dan ooit. 3.0 launch en steeds meer events picken HoN op. Dreamhack elk jaar weer, soundblaster 40k tournament en elke 2 weken een Hontour cycle met rond de 350k aan prijzengeld in totaal.

HoN op dreamhack is vrij klein netzoals de community. Ik geloof dat er zo'n 40-50k mensen tegelijk online zijn(kan ernaast zitten) terwijl dota2 regelmatig over de 200k heen gaat. Ook qua prijzengeld hebben dota en lol veeel meer neem bijvoorbeeld alleen al the international en LoL WC waar beide zo'n 2 miljoen op valt te rapen.

Ja HoN op dreamhack was vrij klein, terwijl dat juist het grootste toernooi van het jaar was voor dat spel volgens mij.
Metalx schreef op 31 January 2013 - 12:33 #3893985
Avatar
3129 berichten
Vierkante ogen
Finjays schreef:
Doler schreef:
LoL = casual
DOTA2 = wannabe pro maar et spel is VEEEL te traag.
HoN = normale snelheid + pro maarja blijkbaar al dood.

GG no RE

HoN is juist groter dan ooit. 3.0 launch en steeds meer events picken HoN op. Dreamhack elk jaar weer, soundblaster 40k tournament en elke 2 weken een Hontour cycle met rond de 350k aan prijzengeld in totaal.

dat is wisselgeld als je dat vergelijkt met de bedragen die in LoL gemoeid gaan.

Als je alleen al kijkt naar het aantal streamviewers is het wel logisch dat het voor bedrijven interessanter is om geld te steken in LoL. Daarnaast wordt door Riot bijna elk groot toernooi gesponsored (dreamhack valt daar inderdaad ook onder).

Daarnaast denk ik wel dat het eenvoudiger is om LoL te leren spelen. Neem alleen al het denyen in dota2, de helft van de spelers van LoL weten waarschijnlijk niet eens dat er een attackmove functie zit in het spel. Echter ben ik wel van mening dat wanneer je op een hoog niveau speelt en dan bedoel ik niet (1800 elo yolo q), maar teamgames dan komt er veel meer bij kijken en wordt het spel vanzelf een stuk moeilijker.
blew schreef op 31 January 2013 - 13:06 #3893992
Avatar
4258 berichten
Vierkante ogen
Metalx schreef:
Finjays schreef:
Doler schreef:
LoL = casual
DOTA2 = wannabe pro maar et spel is VEEEL te traag.
HoN = normale snelheid + pro maarja blijkbaar al dood.

GG no RE

HoN is juist groter dan ooit. 3.0 launch en steeds meer events picken HoN op. Dreamhack elk jaar weer, soundblaster 40k tournament en elke 2 weken een Hontour cycle met rond de 350k aan prijzengeld in totaal.

dat is wisselgeld als je dat vergelijkt met de bedragen die in LoL gemoeid gaan.

Als je alleen al kijkt naar het aantal streamviewers is het wel logisch dat het voor bedrijven interessanter is om geld te steken in LoL. Daarnaast wordt door Riot bijna elk groot toernooi gesponsored (dreamhack valt daar inderdaad ook onder).

Daarnaast denk ik wel dat het eenvoudiger is om LoL te leren spelen. Neem alleen al het denyen in dota2, de helft van de spelers van LoL weten waarschijnlijk niet eens dat er een attackmove functie zit in het spel. Echter ben ik wel van mening dat wanneer je op een hoog niveau speelt en dan bedoel ik niet (1800 elo yolo q), maar teamgames dan komt er veel meer bij kijken en wordt het spel vanzelf een stuk moeilijker.

Hahaha door deze post ben ik eens "attack move league of legends" gaan googelen. Dankjewel Tom.
optgemak schreef op 31 January 2013 - 13:21 #3893993
Avatar
449 berichten
Hobbyist
dota2 verdient veel meer aandacht dan lol, alles is gewoon stukken beter uitgewerkt.
Finjays schreef op 31 January 2013 - 13:24 #3893994
Avatar
13814 berichten
Eindbaas
toucI-IER schreef:
Finjays schreef:
Doler schreef:
LoL = casual
DOTA2 = wannabe pro maar et spel is VEEEL te traag.
HoN = normale snelheid + pro maarja blijkbaar al dood.

GG no RE

HoN is juist groter dan ooit. 3.0 launch en steeds meer events picken HoN op. Dreamhack elk jaar weer, soundblaster 40k tournament en elke 2 weken een Hontour cycle met rond de 350k aan prijzengeld in totaal.

HoN op dreamhack is vrij klein netzoals de community. Ik geloof dat er zo'n 40-50k mensen tegelijk online zijn(kan ernaast zitten) terwijl dota2 regelmatig over de 200k heen gaat. Ook qua prijzengeld hebben dota en lol veeel meer neem bijvoorbeeld alleen al the international en LoL WC waar beide zo'n 2 miljoen op valt te rapen.

Op een gemiddelde avond zit je al snel rond de 100k bij HoN online. Ja er is op dit moment meer prijzengeld bij Dota en LoL, maar HoN is alles behalve dood aan het gaan, het groeit met de week zelfs, mede dankzij hontour. Daarnaast vind ik (mijn mening) het spel nog steeds 10x zo goed als LoL en dota
faxity schreef op 31 January 2013 - 14:16 #3894004
Avatar
5422 berichten
Professional
toucI-IER schreef:
faxity schreef:
vanuit lol standpunt
tja maakt eigenlijk niet uit of het 1 spel echt moeilijker is dan het andere. het gaat voor mij uiteindelijk om de verschillen in skill tussen een top speler en een casual speler, en deze zijn voor mij gelijk voor beide spellen.

dota is niet eens een moeilijk spel vind ik, het is alleen veel ineens dat je moet leren wat voor een nieuwe speler nergens op slaat.

vaste metagame in lol terwijl in dota verschillende wat echt voor veel verwarring zorgt. items die je in verschillende shops moet kopen. toegang tot alle heros waarbij je na 100 games er minder kent dan 100 games in lol dmv wekelijkse veranderingen. vertraagde physics wat het gewoon moeilijker maakt op een manier die gewoon niet leuk is, als je van een snelle game naar een tragere gaat is dat gewoon niet fijn, beetje als 1.6 naar source voor mij persoonlijk.

als ze dota niet toegankelijker maken zal het nooit groot worden.


Dota is het op 3na grootste spel in esport op dit moment, hoe bedoel je nooit groot....

Wat ook wel opmerkelijk is, 'elke' lol speler in dit topic zegt dat het niet moeilijker is dan LoL maar 2 regels later posten ze toch blijkbaar een paar dingen die ze dan toch wel weer moeilijk vinden...

p.s. dat je niet alle heroes kunt kiezen is waarschijnlijk wel de meest retarded 'feature' die er is.
ik zelf bedoel het niet op die manier, het is niet moeilijk te begrijpen en uit te voeren eens je het kent, maar alleen moeilijk om alles te leren gewoon door de hoeveelheid content. iets heel anders.
vind het eerder een faal in het design van het spel, wie maakt er nu een spel alleen voor al bestaande spelers en verwacht dan groot te worden. Riot games heeft het in mijn ogen gewoon 10x beter aangepakt.

Dit bericht is geplaatst vanaf mobile.pngGamelux Mobile
Finjays schreef op 31 January 2013 - 14:19 #3894005
Avatar
13814 berichten
Eindbaas
faxity schreef:
toucI-IER schreef:
faxity schreef:
vanuit lol standpunt
tja maakt eigenlijk niet uit of het 1 spel echt moeilijker is dan het andere. het gaat voor mij uiteindelijk om de verschillen in skill tussen een top speler en een casual speler, en deze zijn voor mij gelijk voor beide spellen.

dota is niet eens een moeilijk spel vind ik, het is alleen veel ineens dat je moet leren wat voor een nieuwe speler nergens op slaat.

vaste metagame in lol terwijl in dota verschillende wat echt voor veel verwarring zorgt. items die je in verschillende shops moet kopen. toegang tot alle heros waarbij je na 100 games er minder kent dan 100 games in lol dmv wekelijkse veranderingen. vertraagde physics wat het gewoon moeilijker maakt op een manier die gewoon niet leuk is, als je van een snelle game naar een tragere gaat is dat gewoon niet fijn, beetje als 1.6 naar source voor mij persoonlijk.

als ze dota niet toegankelijker maken zal het nooit groot worden.


Dota is het op 3na grootste spel in esport op dit moment, hoe bedoel je nooit groot....

Wat ook wel opmerkelijk is, 'elke' lol speler in dit topic zegt dat het niet moeilijker is dan LoL maar 2 regels later posten ze toch blijkbaar een paar dingen die ze dan toch wel weer moeilijk vinden...

p.s. dat je niet alle heroes kunt kiezen is waarschijnlijk wel de meest retarded 'feature' die er is.
ik zelf bedoel het niet op die manier, het is niet moeilijk te begrijpen en uit te voeren eens je het kent, maar alleen moeilijk om alles te leren gewoon door de hoeveelheid content. iets heel anders.
vind het eerder een faal in het design van het spel, wie maakt er nu een spel alleen voor al bestaande spelers en verwacht dan groot te worden. Riot games heeft het in mijn ogen gewoon 10x beter aangepakt.

Dit bericht is geplaatst vanaf mobile.pngGamelux Mobile

Jij hebt liever een pay2win systeem? Zodra je wil is het prima te leren.
iKS schreef op 31 January 2013 - 14:26 #3894007
Avatar
6695 berichten
Forum Mod
faxity schreef:
toucI-IER schreef:
faxity schreef:
vanuit lol standpunt
tja maakt eigenlijk niet uit of het 1 spel echt moeilijker is dan het andere. het gaat voor mij uiteindelijk om de verschillen in skill tussen een top speler en een casual speler, en deze zijn voor mij gelijk voor beide spellen.

dota is niet eens een moeilijk spel vind ik, het is alleen veel ineens dat je moet leren wat voor een nieuwe speler nergens op slaat.

vaste metagame in lol terwijl in dota verschillende wat echt voor veel verwarring zorgt. items die je in verschillende shops moet kopen. toegang tot alle heros waarbij je na 100 games er minder kent dan 100 games in lol dmv wekelijkse veranderingen. vertraagde physics wat het gewoon moeilijker maakt op een manier die gewoon niet leuk is, als je van een snelle game naar een tragere gaat is dat gewoon niet fijn, beetje als 1.6 naar source voor mij persoonlijk.

als ze dota niet toegankelijker maken zal het nooit groot worden.


Dota is het op 3na grootste spel in esport op dit moment, hoe bedoel je nooit groot....

Wat ook wel opmerkelijk is, 'elke' lol speler in dit topic zegt dat het niet moeilijker is dan LoL maar 2 regels later posten ze toch blijkbaar een paar dingen die ze dan toch wel weer moeilijk vinden...

p.s. dat je niet alle heroes kunt kiezen is waarschijnlijk wel de meest retarded 'feature' die er is.
ik zelf bedoel het niet op die manier, het is niet moeilijk te begrijpen en uit te voeren eens je het kent, maar alleen moeilijk om alles te leren gewoon door de hoeveelheid content. iets heel anders.
vind het eerder een faal in het design van het spel, wie maakt er nu een spel alleen voor al bestaande spelers en verwacht dan groot te worden. Riot games heeft het in mijn ogen gewoon 10x beter aangepakt.

Dit bericht is geplaatst vanaf mobile.pngGamelux Mobile

Lol'd. Omdat een spel al een grote playerbase heeft moet je er geen vervolg voor maken? En waarom zou Dota2 voor alleen al bestaande spelers zijn? Ik heb nooit Dota1 gespeeld bijvoorbeeld.
lmighty schreef op 31 January 2013 - 14:33 #3894008
Avatar
2162 berichten
Te enthousiast
nooit echt Dota gespeeld, op een paar keer met wat vrienden na. LoL is gewoon veel toegankelijker en daarom verwacht ik dus ook dat Dota2 het nooit meer in zal halen.

Counterstrike heeft ook al jaren dit probleem.

Moeilijkheid hangt echt af van tegen wie je speelt, echter zullen er in Dota wellicht meer echt goede spelers zijn die het lastiger maken voor newbies. LoL daarintegen heeft veel nieuwe spelers aangetrokken wat het aantrekkelijker maakt voor de iets mindere spelers qua skill, aangezien die leuke potjes tegen elkaar kunnen spelen.

Ik blijf wel bij lol, just for fun.

En RIOT heeft het gewoon echt super goed aangepakt, slim bezig die lui.


Laatst gewijzigd op 31 January 2013 - 14:34

QShoX schreef op 31 January 2013 - 14:53 #3894013
Avatar
684 berichten
Veel vrije tijd
LOL is gewoon een verbeterde, commerciële versie van DOTA. Dat laatste heeft misschien een negatieve klank maar het maakt het spel wel levensvatbaar voor een groot publiek. Dat er niet alleen voor zorgt dat het spel leuk is voor iedereen (van noob tot pro), maar ook interessant is om jezelf in te verbeteren (ip/rp systeem). Ik vind het dus ontzettend vreemd om te beweren dat DOTA beter is uitgewerkt. Aan alles is te zien dat ontzettend goed is nagedacht over LOL. De free champion rotation, de wekelijkse sales, de Adobe AIR client als je niet ingame zit, het competitie element gekoppeld aan skillniveau.

Ik ben erg onder de indruk van hoe dit spel is opgezet. Zeker, als je kijkt naar de compititieve scene. Elke dag is er wel ergens een toernooi...zo ook nu terwijl ik dit schrijf:

http://nl.twitch.tv/eslasia/popout

RIOT heeft uitermate slim weten te profiteren van de opkomende mogelijkheid om games live te streamen. Een simpele, directere vorm van HTLV.
Lucio schreef op 31 January 2013 - 15:10 #3894016
Avatar
640 berichten
Veel vrije tijd
als lol speler: dota2>lol qua moeilijkheid. vaak vind ik extra moeilijkheid wel leuk maar dota2 geeft je geen enkele tools om het spel enigsinds door te krijgen, hoe kan je dan verwachten dat je een grote stroom spelers naar je game krijgt als je game veel moeilijker is dan de meeste andere e-sports games, maar vervolgens helemaal niks beschikbaar stelt in het spel zelf om de boel te leren. mensen die veel dota op wc3 hebben gespeeld hebben hier geen moeite mee maar nieuwe spelers gooien het al snel weg omdat ze een shitload aan nieuwe dingen moeten leren maar dat dit een vrijwel inmogelijke opgave is zonder een enig goeie tutorial, en wat guide'jes op wat fora's boeit echt geen fuck hierin.
valve mag dan wel jaarlijks the international houden met hun mooie prizepool, maar als je letterlijk alles stopt in 1 toernooi voor de pro's, maar geen aandacht besteed om je nieuwere spelers enigsinds te helpen, dan zal je een spel als lol wat veel makkelijker te leren is gewoon nooit bijbenen.


Laatst gewijzigd op 31 January 2013 - 15:12

QShoX schreef op 31 January 2013 - 15:13 #3894017
deMan schreef op 31 January 2013 - 15:26 #3894021
Avatar
2926 berichten
Honorary Gamelux Member
HoN gameplay + LoL community = Insane
tazzie schreef op 31 January 2013 - 15:29 #3894022
Avatar
3674 berichten
Honorary Gamelux Member
eindeloze discussie.... jongens, HoN blijft nog altijd het beste, jammer van s2Games
iKS schreef op 31 January 2013 - 15:29 #3894023
Avatar
6695 berichten
Forum Mod
Lucio schreef:
als lol speler: dota2>lol qua moeilijkheid. vaak vind ik extra moeilijkheid wel leuk maar dota2 geeft je geen enkele tools om het spel enigsinds door te krijgen, hoe kan je dan verwachten dat je een grote stroom spelers naar je game krijgt als je game veel moeilijker is dan de meeste andere e-sports games, maar vervolgens helemaal niks beschikbaar stelt in het spel zelf om de boel te leren. mensen die veel dota op wc3 hebben gespeeld hebben hier geen moeite mee maar nieuwe spelers gooien het al snel weg omdat ze een shitload aan nieuwe dingen moeten leren maar dat dit een vrijwel inmogelijke opgave is zonder een enig goeie tutorial, en wat guide'jes op wat fora's boeit echt geen fuck hierin.
valve mag dan wel jaarlijks the international houden met hun mooie prizepool, maar als je letterlijk alles stopt in 1 toernooi voor de pro's, maar geen aandacht besteed om je nieuwere spelers enigsinds te helpen, dan zal je een spel als lol wat veel makkelijker te leren is gewoon nooit bijbenen.

Dota zit natuurlijk nog in de beta, zo zijn ze bezig met speciale tutorial maps enz. Dus tools om het te leren komen eraan ;)
shepherd schreef op 31 January 2013 - 16:08 #3894031
Avatar
6990 berichten
Professional
Ik wilde alleen even weten, hebben ze in LoL ook elke x weken een nieuwe hero die óf totaal ruk óf totaal overpowered is? Dat idee begin ik steeds meer te krijgen in Dota2 (En in HoN is het altijd al zo geweest). Ik mik natuurlijk op OP in de public games en naar de skills die ze hebben, niet hoe ze syncen in teamfights of in specifieke situaties met x farm of x kills etc etc.

Jeuw
Lucio schreef op 31 January 2013 - 16:16 #3894038
Avatar
640 berichten
Veel vrije tijd
shepherd schreef:
Ik wilde alleen even weten, hebben ze in LoL ook elke x weken een nieuwe hero die óf totaal ruk óf totaal overpowered is? Dat idee begin ik steeds meer te krijgen in Dota2 (En in HoN is het altijd al zo geweest). Ik mik natuurlijk op OP in de public games en naar de skills die ze hebben, niet hoe ze syncen in teamfights of in specifieke situaties met x farm of x kills etc etc.

Jeuw
ja dat is helaas ook in lol zo, de nieuwste (tresh) is zwaar overpowered.
lmighty schreef op 31 January 2013 - 16:25 #3894042
Avatar
2162 berichten
Te enthousiast
Thresh OP? dat valt ook wel weer mee dacht ik.
veriii schreef op 31 January 2013 - 16:38 #3894046
Avatar
437 berichten
Hobbyist
Dota 2 > LoL, zou helemaal leuk zijn als dota 2 engine meer op de HoN engine leek.

Vind wel dat Riot het goed aanpakt, zeker toen ze na de beta f2p gingen en S2 games besloot hon p2p te maken dat heeft de LoL playerbase enorm laten groeien. Denk dat hon anders veel groter geweest zou zijn, misschien wel een grotere community dan lol

Registreer een account om te kunnen reageren

Om te kunnen reageren op Gamelux heb je een account nodig. Lees alles over de voordelen op de registratie pagina.

-->