radicaL3i schreef op 13 April 2013 - 00:05 #3909027
Avatar
8502 berichten
f0rever 2nd
Winrate zegt alleen wat na 100+ games denk ik. Zelfs dan ligt het eraan van wie je wint. Natuurlijk is 50% winrate volhouden op top 1% niveau lastiger dan 50% winrate volhouden op top 50%.

AFKers nooit last van gehad. Leavers bijna ook niet. Gelukkig is hier het abandonment systeem goed ontwikkeld. Alleen de leaver wordt echt bestraft. De GG-4mancarry-lineup gaat ook stuk minder gebeuren naarmate je hoger komt en meer speelt.

Met hoger komen bedoel ik de hidden ELO, er is geen echt divisie systeem of rating systeem zoals in LoL/SC2/HoN namelijk. Enige waarvan je beetje kan afleiden hoe goed je t doet is hoe jouw replays worden ingedeeld. (WATCH tab filteren op skill level en jouw naam, kijken waar meeste van je games zitten). Als je rond high/very high zit dan zal je merken dat er een flink stuk minder leavers en kut noobs zijn. Die zullen nooit helemaal weg zijn, maar dat kan ook niet ofc.
MeatpuppeT schreef op 13 April 2013 - 00:54 #3909034
Avatar
5475 berichten
Professional
Vind het wel raar dat ik dan maar 1 replay heb die op "high" uit komt terwijl dat een van mijn slechtere potjes waren van de afgelopen dagen. En ik kan niet echt zeggen dat de rest zo goed was ofzo, want ik had gewoon gewonnen. Beetje raar hoe ze dan die matches raten lijkt mij
Jerro schreef op 13 April 2013 - 02:07 #3909041
Avatar
2437 berichten
Honorary Gamelux Member
dat hele winrate is sowieso retarded net als met Heroes of Newerth.. Ik speel zelf graag support of hardlane solo, doe gewoon mn ding, wards en alles maar als ik weer een rus als carry heb of een mid die niet ganked/faalt dan kan je supporten wat je wilt maar je word gewoon kapot gemaakt tegen hun gefeede mids. Als support speler blijft het dus moeilijk een niveau in te schatten aangezien je winrate toch echt van je teamgenoten afhangt
radicaL3i schreef op 13 April 2013 - 05:01 #3909049
Avatar
8502 berichten
f0rever 2nd
MeatpuppeT schreef:
Vind het wel raar dat ik dan maar 1 replay heb die op "high" uit komt terwijl dat een van mijn slechtere potjes waren van de afgelopen dagen. En ik kan niet echt zeggen dat de rest zo goed was ofzo, want ik had gewoon gewonnen. Beetje raar hoe ze dan die matches raten lijkt mij

Hoe je high/very high uitkomt is PUUR gebaseerd op average ELO van de game. Als jij en je tegenstanders average ELO hebben dat in de very high range past dan past je replay daarin. Dat betekent niet gelijk dat jij daar in past, maar alleen die game. Vaak zie ik mensen claimen van 'oh ik ben very high', maar dan hebben ze alleen games in VH als ze met specifieke mensen spelen. Het heeft niks te maken met hoe je die game speelt, alleen met de average ELO van de spelers van die game. Het is geen niveau om te meten, maar puur om replays te filteren.

Als ik nu inlog op DotaBuff dan zie ik mn DBR (DotaBuff Rating) niet meer, maar vroeger kon je die bekijken. Daar kreeg je een LolKing-achtige ELO rating. Misschien is ie er nog maar heb ik te lang niet gespeeld.
MELKpak3i schreef op 13 April 2013 - 06:07 #3909051
Avatar
3395 berichten
Honorary Gamelux Member
matchmaking in DotA is sowieso crap.
iKS schreef op 13 April 2013 - 07:57 #3909052
Avatar
6695 berichten
Forum Mod
MeatpuppeT schreef:
Vind het wel raar dat ik dan maar 1 replay heb die op "high" uit komt terwijl dat een van mijn slechtere potjes waren van de afgelopen dagen. En ik kan niet echt zeggen dat de rest zo goed was ofzo, want ik had gewoon gewonnen. Beetje raar hoe ze dan die matches raten lijkt mij

Sowieso is het niet verdeeld als in Normal, High en Very High. Het is een continue verdeling, dus bijvoorbeeld van 1 tot 50 is normal, 50 tot 90 is high en 90 tot 100 is very high. Dat is dus eigenlijk alleen een naamgeving voor dat gebied. Stel die gemiddelde ELO is 51 in een potje, dan wordt je ingedeeld als High. Dit betekend alleen niet dat het niveau heel veel hoger ligt dan normal.

Ik denk dat als eenmaal vrijwel al je games in high geplaatst worden je op een niveau zal zitten waar je minder flink retarded teammates hebt. Even mid opeisen dus of spelen met maten :D
Melli schreef op 13 April 2013 - 10:07 #3909059
Avatar
1881 berichten
Net 1337 geweest
ik heb ook bijna nooit leavers. zit op 300 games ofzo.
MeatpuppeT schreef op 13 April 2013 - 12:24 #3909077
Avatar
5475 berichten
Professional
hmm. heb maar eens gegoogled over die hidden elo en dan kom ik hierop: http://dota-2.co/topic/3362-mmrelo-system-in-dota2/
Daar geeft iemand aan dat je 500 games gespeeld moet hebben om een accurate rating te krijgen. Ik zit pas bij 156 :P
Weet ook niet of dat wel up-to-date is, mja.. Ik snap nu wel hoe de games ingedeeld worden in die replays, maar er is dus nog geen visuele rating te zien dat zou aangeven hoe 'goed' iemand is.
toucI-IER schreef op 13 April 2013 - 12:57 #3909085
Avatar
3540 berichten
Honorary Gamelux Member
Imo maakt het weinig uit of je support of carry speelt, misschien iets maar niet veel. Als je carry bent en je wil de game grotendeels in je 1tje bepalen zul je toch 5 last hits per minuut moeten pakken en dit lukt je nooit als je een slechte support hebt en je tegenstander in je lane wel. Het voordeel van carry spelen is dat pub games zelden snel worden ge-end als de teams een beetje eerlijk zijn zo kom je als carry altijd wel aan 2 luxury items puur doordat het lang duurt en kun je met een 1 of 2 goede teamfights nog winnen.

Ik zou me niet te veel focussen op die mmr/elo ranking want er is erg weinig over bekend dus iedereen roept maar wat(voornamelijk). Zo iets als een dotabuff rating is er niet meer.
MeatpuppeT schreef op 13 April 2013 - 16:50 #3909115
Avatar
5475 berichten
Professional
Mja ik focus me er ook (nog) niet op, maar ik wilde wel eens zien hoe 'goed' ik nou eigenlijk ben :P
Zoveel speel ik ook weer niet, maar ik heb wel het gevoel dat ik nu meer 'game-sense' heb dan toen ik HoN speelde.
toucI-IER schreef op 13 April 2013 - 17:27 #3909124
Avatar
3540 berichten
Honorary Gamelux Member
Misschien kun je doelen stellen voor jezelf. Ik speel altijd serieus maar als ik echt speel om zelf goed te spelen en dat betekend dus dat er gewonnen moet worden dan zet ik doelen. Deze doelen verschillen per rol, hero en game. Ik zal ff een scenario schetsen.

Ik neem een hero waar ik me getrained heb; Natures prohphet. (NP)

-Doel 1; een aangename lineup om NP in te spelen.
Ik laat mijn team meteen weten dat ik NP ga picken en dat ik hem wil junglen. 9/10 is dat prima, ik geef advies over wat ik denk dat een goeie pick zou zijn. In dit geval komt er dus een solo lane en adviseer ik goeie solo laners zoals bounty, darkseer windrunner etc.

-Doel 2 Mijn team en vooral de mid speler een goede start geven.
Op 1 minuut voor het begin spawn ik vanuit de base 2 bomen en stuur naar elke rune spot 1 boompje. Ik scout waar de rune ligt zonder het boompje dood te laten gaan en indien nodig maak ik hem kapot met het boompje of ik laat mid weten wat er ligt/pak het zelf.

-Doel 3 als er plaats is om carry NP te spelen MOET ik midas hebben voor 7:30

Zo heb ik voor die game natuurlijk nog meer doelen, lukt het mij niet om bv voor 7:30 midas te hebben dan heb ik gefailed en kan ik na gaan waarom en hoe ik dit kan voorkomen maar eerst!!!! hoe kan ik deze fout in deze game opvangen. Haal ik al mijn doelen heb ik goed gespeeld, en je kunt zelf wel nagaan of de omstandigheden moeilijk of makkelijk waren.


p.s. 60% winrate op meepo yay!
MeatpuppeT schreef op 13 April 2013 - 17:47 #3909126
Avatar
5475 berichten
Professional
Hmm ja. Dat zijn wel goede ideeën om ook te gaan doen.
Heb alleen nog niet echt een hero die ik super goed wil leren spelen. Speel meestal iets wat de anderen niet hebben om zo het team een beetje te versterken.
Volgende week eens kijken of ik hier wat mee kan gaan doen.

p.s. 100% winrate met axe. trololol :evil:
toucI-IER schreef op 13 April 2013 - 18:15 #3909130
Avatar
3540 berichten
Honorary Gamelux Member
Als je 3/4 hero's kiest om de komende week mee te oefenen kun je van elke rol 1 kiezen en speel ook niet constant met dezelfde.
shepherd schreef op 13 April 2013 - 18:27 #3909134
Avatar
6990 berichten
Professional
gewoon spin to win en altijd gaan voor dagon into eth into veil into refresher niet te breken vooral niet op melee carries
radicaL3i schreef op 13 April 2013 - 18:42 #3909138
Avatar
8502 berichten
f0rever 2nd
shepherd schreef:
gewoon spin to win en altijd gaan voor dagon into eth into veil into refresher niet te breken vooral niet op melee carries

^ best tactic north pole
toucI-IER schreef op 13 April 2013 - 18:45 #3909140
Avatar
3540 berichten
Honorary Gamelux Member
shepherd schreef:
gewoon spin to win en altijd gaan voor dagon into eth into veil into refresher niet te breken vooral niet op Tinker

FTFY
MELKpak3i schreef op 13 April 2013 - 18:46 #3909142
Avatar
3395 berichten
Honorary Gamelux Member
Ik ben goed met mirana, vraag maar aan Moritz.

DotA 1 niet, DotA 2 wel ineens , wait whut?
MELKpak3i schreef op 13 April 2013 - 18:47 #3909143
Avatar
3395 berichten
Honorary Gamelux Member
Ohja en ik ben een meesterlijke AXE speler niet te vergeten
eXOfUN schreef op 13 April 2013 - 19:34 #3909151
Avatar
7640 berichten
Gamelux Elite
Het ELO principe is toch ontwikkeld voor een 1on1 game zoals schaken? Het 5on5 games die gebruiken maken van "ELO" is altijd gedoemd, maar je hebt geen betere methode.


Laatst gewijzigd op 13 April 2013 - 19:37

veriii schreef op 13 April 2013 - 19:59 #3909155
Avatar
437 berichten
Hobbyist
Je kunt de rating wel heel uitgebreid/ gedetailleerd maken, maar om dan een match te vinden voor 10 mensen die passende specificaties zoals role/ ervaring/ niveau hebben duurt gewoon te lang denk ik.
eXOfUN schreef op 13 April 2013 - 20:08 #3909156
Avatar
7640 berichten
Gamelux Elite
veriii schreef:
Je kunt de rating wel heel uitgebreid/ gedetailleerd maken, maar om dan een match te vinden voor 10 mensen die passende specificaties zoals role/ ervaring/ niveau hebben duurt gewoon te lang denk ik.
ligt aan de hoeveelheid personen die zoeken naar een match.
iKS schreef op 13 April 2013 - 20:55 #3909165
Avatar
6695 berichten
Forum Mod
Sowieso zijn MOBA's eigenlijk "gemaakt voor" de competitieve spelers. Dus de mensen die met hun team tegen een ander team spelen. 10 random mensen bij elkaar gooien en het dan perfect eerlijk maken is onmogelijk in een spel waarbij je zoooveel variabelen hebt die belangrijk zijn. Je kan bijvoorbeeld een systeem maken gebaseerd op carry spelers, dan kan je kijken naar het aantal last hits enz, maar wat als diegene dan een support speelt? En andersom? Per hero iets verzinnen kan ook niet, want veel heroes zijn te spelen als carry en als support. En dan heb je nog de troll builds, die zouden dan onmiddelijk de rating verpesten.

Niet te doen dus :D
eXOfUN schreef op 13 April 2013 - 21:12 #3909170
Avatar
7640 berichten
Gamelux Elite
iKS schreef:
Sowieso zijn MOBA's eigenlijk "gemaakt voor" de competitieve spelers. Dus de mensen die met hun team tegen een ander team spelen. 10 random mensen bij elkaar gooien en het dan perfect eerlijk maken is onmogelijk in een spel waarbij je zoooveel variabelen hebt die belangrijk zijn. Je kan bijvoorbeeld een systeem maken gebaseerd op carry spelers, dan kan je kijken naar het aantal last hits enz, maar wat als diegene dan een support speelt? En andersom? Per hero iets verzinnen kan ook niet, want veel heroes zijn te spelen als carry en als support. En dan heb je nog de troll builds, die zouden dan onmiddelijk de rating verpesten.

Niet te doen dus :D
hidden MMR (na 100 games) en rol koppelen bij matchfinding.
iKS schreef op 13 April 2013 - 21:13 #3909171
Avatar
6695 berichten
Forum Mod
eXOfUN schreef:
iKS schreef:
Sowieso zijn MOBA's eigenlijk "gemaakt voor" de competitieve spelers. Dus de mensen die met hun team tegen een ander team spelen. 10 random mensen bij elkaar gooien en het dan perfect eerlijk maken is onmogelijk in een spel waarbij je zoooveel variabelen hebt die belangrijk zijn. Je kan bijvoorbeeld een systeem maken gebaseerd op carry spelers, dan kan je kijken naar het aantal last hits enz, maar wat als diegene dan een support speelt? En andersom? Per hero iets verzinnen kan ook niet, want veel heroes zijn te spelen als carry en als support. En dan heb je nog de troll builds, die zouden dan onmiddelijk de rating verpesten.

Niet te doen dus :D
hidden MMR (na 100 games) en rol koppelen bij matchfinding.

hoe bedoel je rol koppelen?
eXOfUN schreef op 13 April 2013 - 22:20 #3909182
Avatar
7640 berichten
Gamelux Elite
iKS schreef:
eXOfUN schreef:
iKS schreef:
Sowieso zijn MOBA's eigenlijk "gemaakt voor" de competitieve spelers. Dus de mensen die met hun team tegen een ander team spelen. 10 random mensen bij elkaar gooien en het dan perfect eerlijk maken is onmogelijk in een spel waarbij je zoooveel variabelen hebt die belangrijk zijn. Je kan bijvoorbeeld een systeem maken gebaseerd op carry spelers, dan kan je kijken naar het aantal last hits enz, maar wat als diegene dan een support speelt? En andersom? Per hero iets verzinnen kan ook niet, want veel heroes zijn te spelen als carry en als support. En dan heb je nog de troll builds, die zouden dan onmiddelijk de rating verpesten.

Niet te doen dus :D
hidden MMR (na 100 games) en rol koppelen bij matchfinding.

hoe bedoel je rol koppelen?
Vooraf een keuze maken welke rol je wilt spelen, zodoende krijg je een goede rolverdeling en zit je samen met hetzelfde niveau.
toucI-IER schreef op 13 April 2013 - 22:33 #3909184
Avatar
3540 berichten
Honorary Gamelux Member
Dat werkt voor geen meter, in pubs speel ik van alles, sterker nog in pubs speel je heel anders dan in team vs team.
iKS schreef op 13 April 2013 - 23:09 #3909188
Avatar
6695 berichten
Forum Mod
haha inderdaad dat gaat nooit werken, stel ik zeg dat ik support wil spelen:

wat voor support? rol 4 of 5? maakt een behoorlijk groot verschil in gpm dat je zou moeten behalen (en meer dingen natuurlijk). Ook zou je dan bijvoorbeeld alleen support heroes mogen picken, maar veel heroes kunnen supporten en ook carryen (gyro en sven bijvoorbeeld).

zoals ik al zei, er zijn veeeel teveel dingen waarmee rekening gehouden moet worden om een goed systeem te maken en die dingen lopen elkaar ook nog eens allemaal in de weg. enige manier om een soort van eerlijke rating te krijgen is simpelweg heeeel veel potjes te spelen zodat je kloppend gemiddelde krijgt. een goede rating maken voor pub spelers is dus niet te doen.
iKS schreef op 19 April 2013 - 20:33 #3910454
Avatar
6695 berichten
Forum Mod
HoN Tour intro van het offline event ofzo (is net zoiets voor HoN als The International is voor Dota 2)

http://www.twitch.tv/honcast/b/392108835 - kijken vanaf 12:30

Ik vind het erg grappig, maar ook wel erg triest. Geef een random scholier een camera, rookmachine en een dimknop voor het licht en hij kan een betere intro in elkaar flansen dan dit. Slechte zaken voor esports dit.
MeatpuppeT schreef op 19 April 2013 - 20:51 #3910456
Avatar
5475 berichten
Professional
iKS schreef:
HoN Tour intro van het offline event ofzo (is net zoiets voor HoN als The International is voor Dota 2)

http://www.twitch.tv/honcast/b/392108835 - kijken vanaf 12:30

Ik vind het erg grappig, maar ook wel erg triest. Geef een random scholier een camera, rookmachine en een dimknop voor het licht en hij kan een betere intro in elkaar flansen dan dit. Slechte zaken voor esports dit.

still more price money then cs:go? :P
iKS schreef op 19 April 2013 - 20:58 #3910463
Avatar
6695 berichten
Forum Mod
MeatpuppeT schreef:
iKS schreef:
HoN Tour intro van het offline event ofzo (is net zoiets voor HoN als The International is voor Dota 2)

http://www.twitch.tv/honcast/b/392108835 - kijken vanaf 12:30

Ik vind het erg grappig, maar ook wel erg triest. Geef een random scholier een camera, rookmachine en een dimknop voor het licht en hij kan een betere intro in elkaar flansen dan dit. Slechte zaken voor esports dit.

still more price money then cs:go? :P

ik weet tbh vrij weinig van de huidige stand van CS:GO, maar volgens mij staat dat nog behoorlijk in de kinderschoenen? HoN is onderhand al jaren bezig en om dan nog zo'n ongelooflijke trieste productie neer te zetten is wel heel erg. Al helemaal omdat ze dingen perfect af kunnen kijken bij SC2 en Dota2.

Registreer een account om te kunnen reageren

Om te kunnen reageren op Gamelux heb je een account nodig. Lees alles over de voordelen op de registratie pagina.

-->