ex0r schreef op 8 September 2012 - 09:23 #3864256
Avatar
1411 berichten
Net 1337 geweest
shepherd schreef:
Ja man de APpompyro mages 24/7 in WSG en purgespammende windforcequad hits waren inderdaad veel moeilijker :confused:

In arena kwam pvp/skill pas tot z'n recht. Daarna was het inderdaad berg afwaards met WoW PvP/arena maar nog steeds beter dan in Vanilla :cool:
Als ze arena kunnen evenaren kwa skill ben ik verkocht.
Veruit in welke MMO dan ook het meeste plezier van gehad en de skillcap was vrij hoog en duidelijk te merken.
Ik betwijfel alleen de variatie die classes nu bieden echt mee kan met het niveau van WoW arena.
Er speelde bij WoW veel meer dingen dan alleen maar damage pompen en ik zie dat in GW niet zo snel terug. Ook had je veeel meer skills die belangrijk waren, waar je in GW2 er hoogstens 4 gebruikt in een gevecht.


Laatst gewijzigd op 8 September 2012 - 09:30

shepherd schreef op 8 September 2012 - 09:49 #3864260
Avatar
6990 berichten
Professional
ex0r schreef:
shepherd schreef:
Ja man de APpompyro mages 24/7 in WSG en purgespammende windforcequad hits waren inderdaad veel moeilijker :confused:

In arena kwam pvp/skill pas tot z'n recht. Daarna was het inderdaad berg afwaards met WoW PvP/arena maar nog steeds beter dan in Vanilla :cool:
Als ze arena kunnen evenaren kwa skill ben ik verkocht.
Veruit in welke MMO dan ook het meeste plezier van gehad en de skillcap was vrij hoog en duidelijk te merken.
Ik betwijfel alleen de variatie die classes nu bieden echt mee kan met het niveau van WoW arena.
Er speelde bij WoW veel meer dingen dan alleen maar damage pompen en ik zie dat in GW niet zo snel terug. Ook had je veeel meer skills die belangrijk waren, waar je in GW2 er hoogstens 4 gebruikt in een gevecht.
Het enige probleem was dat het steeds maanden duurde voordat bepaalde classes getuned waren. Ken je de explosive shot hunters in season five nog? Of de ret paladins met 100% attack speed in bubble? Dat was allemaal iets te imbalanced om het leuk te houden voor de diehards. Je was zo wat geforceerd om te rerollen in de 'flavour of the month'. Net zoals in TBC met RMP, WLD of de double healer warrior. Enige voordeel aan TBC was dat 'crowd control' toen nog goed overlapt kon worden, waardoor combo's als Mage/Warlock in één team nog goed kon functioneren. Naar mijn mening was TBC goed. WOTLK redelijk en daarna (ook niet meer gespeeld) alles iets te ver gegaan qua skills van elke class. Je had op een gegeven moment 6 balken vol met 10 verschillende skills die op een dergelijke situatie van toepassing waren :B

Ik ben altijd meer van het tactische dan het op moment X, Y indrukken.. maar goed, dat is mijn smaak I guess. :p
faithjez schreef op 8 September 2012 - 09:51 #3864261
Avatar
9014 berichten
Gamelux Elite
ex0r schreef:
shepherd schreef:
Ja man de APpompyro mages 24/7 in WSG en purgespammende windforcequad hits waren inderdaad veel moeilijker :confused:

In arena kwam pvp/skill pas tot z'n recht. Daarna was het inderdaad berg afwaards met WoW PvP/arena maar nog steeds beter dan in Vanilla :cool:
Als ze arena kunnen evenaren kwa skill ben ik verkocht.
Veruit in welke MMO dan ook het meeste plezier van gehad en de skillcap was vrij hoog en duidelijk te merken.
Ik betwijfel alleen de variatie die classes nu bieden echt mee kan met het niveau van WoW arena.
Er speelde bij WoW veel meer dingen dan alleen maar damage pompen en ik zie dat in GW niet zo snel terug. Ook had je veeel meer skills die belangrijk waren, waar je in GW2 er hoogstens 4 gebruikt in een gevecht.

Vier skills? Als ik Hammer, mace / mace warrior speel gebruik ik letterlijk alle skills van de wapens en mijn slot skill shouts..

Dit bericht is geplaatst vanaf mobile.pngGamelux Mobile
exDEKONING schreef op 8 September 2012 - 09:56 #3864262
Avatar
5521 berichten
Honorary Gamelux Member
gamehopper morits
ex0r schreef op 8 September 2012 - 10:03 #3864263
Avatar
1411 berichten
Net 1337 geweest
Hier staat het wel goed omschreven wat ik bedoel met weinig variatie in het combat systeem.
http://www.guildwars2guru.com/topic/59632-combat-system-lacking/
Denk daarom dat dit ook sowieso niet meegaat in de eSport zoals WoW dat wel even deed
mark aka mh schreef op 8 September 2012 - 12:48 #3864287
Avatar
4857 berichten
Vierkante ogen
ex0r schreef:
Hier staat het wel goed omschreven wat ik bedoel met weinig variatie in het combat systeem.
http://www.guildwars2guru.com/topic/59632-combat-system-lacking/
Denk daarom dat dit ook sowieso niet meegaat in de eSport zoals WoW dat wel even deed

lal
bathurst schreef op 8 September 2012 - 12:53 #3864289
Avatar
2264 berichten
Te enthousiast
Vind gw beetje tegen vallen constant online problemen .. vrienden in overflow enzo..
douweegbertje schreef op 8 September 2012 - 14:43 #3864318
Avatar
6499 berichten
Strike quota guru
Dat het spel tegen valt omdat er wat problemen zijn met capaciteit heeft niets met het spel zelf te maken.
imo vind ik het allemaal nog mee vallen, bij diablo 3 waren er maanden na de release nog problemen.. gw's is pas net uit.. geef het wat weken.
MeatpuppeT schreef op 8 September 2012 - 14:51 #3864320
Avatar
5482 berichten
Professional
douweegbertje schreef:
Dat het spel tegen valt omdat er wat problemen zijn met capaciteit heeft niets met het spel zelf te maken.
imo vind ik het allemaal nog mee vallen, bij diablo 3 waren er maanden na de release nog problemen.. gw's is pas net uit.. geef het wat weken.

Bij GW stoppen ze gewoon heel simpel de verkoop om zo de problemen tegen te gaan :P Dat konden ze bij D3 niet doen
NELISZ schreef op 8 September 2012 - 16:45 #3864349
Avatar
2955 berichten
Te enthousiast
Als je GW2 vergelijkt met D3 heb je minstens vijf keer zoveel content. Daarnaast kan je voor skillslots 6 tot en met 0 kiezen uit een overdosis aan skills en kan je de wapens pakken die jou het beste liggen. Bovendien kan je spelen met je trait build en je gear om zo de juiste stats te krijgen. De dungeons zijn vrij vet en uitdagend, misschien wel iets te uitdagend. Levelen heb je geen erg in omdat het tempo vrij constant is en er veel dynamic events zijn waar je gewoon inrent en xp, karma en cash voor krijgt. Daarnaast heb je vrij veel keuze om je personal storyline te beinvloeden wat erg leuk is. Minpunten zijn de server overflow en het feit dat de skills op de wapens fixed zijn. Voor de release zat de game best goed in elkaar, maar waren er wel een aantal bugs zoals grouping en de trading post die niet werkten. Ik ga het zeker blijven spelen en ik heb tot nu toe alleen pve gedaan. Moet het pvp gebeuren nog ontdekken en heb een klein beetje WvWvW gedaan wat ook best wel lache is. Ik vind het wel een van de beste mmo's die er op dit moment zijn met natuurlijk het voordeel dat je eenmalig betaalt.


Laatst gewijzigd op 8 September 2012 - 16:45

Xiru schreef op 9 September 2012 - 10:52 #3864526
Avatar
3570 berichten
Vierkante ogen
en mensen vergissen daar erg in je betaalt maar eenmalig en het is een even grote titel als WOW waar je b2p en p2p moet doen. blizzard heeft dus zon 100 miljoen per maand meer te besteden( toen hun 10 mil subcribers hadden). Dus ik vind de kwaliteit beter dan de prijs die je ervoor betaalt. En ik verwacht heus wel dat in de komende maanden patches zullen uitkomen want tot nu toe luisteren ze echt naar de community. en ze werken constant om de bugs eruit te halen en om de 1-2 dagen zie je ook gewoon een patch verschijnen. In tegendeel tot diablo 3 waar je gewoon weken moest wachten op een patch
Lucio schreef op 9 September 2012 - 12:34 #3864537
Avatar
640 berichten
Veel vrije tijd
ex0r schreef:
Hier staat het wel goed omschreven wat ik bedoel met weinig variatie in het combat systeem.
http://www.guildwars2guru.com/topic/59632-combat-system-lacking/
Denk daarom dat dit ook sowieso niet meegaat in de eSport zoals WoW dat wel even deed
ben het wel eens met dat gedoe van weapon skills, maar ik denk dat hij nooit echt 2 wapens tegelijk gebruikt heeft. ik denk dat in de toekomst er wel wat gaat veranderen qua weapon skills, want dat is atm nog wel een restriction op variatie.
wat ik nog wel een vreemd punt vind.
ascalon catacombs (lvl 30 dungeon) is 100x zo moeilijk als citadel of flames (lvl 70 dungeon)......


Laatst gewijzigd op 9 September 2012 - 12:35

Lucio schreef op 9 September 2012 - 12:36 #3864539
Avatar
640 berichten
Veel vrije tijd
Xiru schreef:
en mensen vergissen daar erg in je betaalt maar eenmalig en het is een even grote titel als WOW waar je b2p en p2p moet doen. blizzard heeft dus zon 100 miljoen per maand meer te besteden( toen hun 10 mil subcribers hadden). Dus ik vind de kwaliteit beter dan de prijs die je ervoor betaalt. En ik verwacht heus wel dat in de komende maanden patches zullen uitkomen want tot nu toe luisteren ze echt naar de community. en ze werken constant om de bugs eruit te halen en om de 1-2 dagen zie je ook gewoon een patch verschijnen. In tegendeel tot diablo 3 waar je gewoon weken moest wachten op een patch
that said, ze brengen nog wekelijks patches uit voor guildwars 1....
douweegbertje schreef op 10 September 2012 - 15:33 #3864834
Avatar
6499 berichten
Strike quota guru
nja heb het spel nu een beetje lopen spelen.
Ik moet zeggen er zitten bepaalde elementen in, wat ik best goed vind; deworld events, het questen als in weinig met de NPC praten en je ding doen. Waypoints zijn ook een prima pluspunt en het feit dat je (bijna) overal exp voor krijgt.
Maar dan zijn er ook wat minpunten, en dat is hier ook al gezegd en ik ervaar dit ook heel erg; skills..
Ja je hebt ontzettend veel skills MAAR je bent erg gelimiteerd.
5 skills zijn sowieso al fixed gebaseerd op je wapen. Leuk dat je je wapen kunt swappen maar vergeet niet dat je vanaf lvl 1 tot 80 EN in pvp dus vast zit met 5 skills die nooit veranderen.
Dan heb je nog 4 skills die je wel zelf mag selecteren, maar dit zijn (iig bij warrior bijv.) bepaalde no brainers.. Je pakt een beetje buffs, heals etc en in PvP veranderd dit weer maar uiteindelijk hebben deze skills weinig invloed op het totale combat systeem >.> En dan nog je elite skill, ook leuk maar het blijft een extra fixed iets.
Goed, waar je wat meer keuze in hebt zijn je traits.. maar dan hebben we het weer over nobrainers.. je gear + wapen skills + skills + traits komt tot zijn recht in 1 grote mengelmoes wat uiteindelijk weer een "fixed" iets is..

Nja verder dan qua drops is het wel een beetje vaag. Stel je hebt een craft gebeuren met mats X, Y en Z en dan het aantal mats is: x=10, y=5 en z=5.
de drop rate is dan bijv. voor x=100%, y=75% en z= 10%..
Vrij leuk maar logischerwijs zou je dan maar voor Z 1 of 2 mats vereist moeten hebben..

Ik verwacht echter nog wel wat patches;
- lag fixes in PvP (atm heb ik daar best veel last van)
- veranderingen betreft wapen skills (ik gok dan op upgrades etc)
- wat aanpassingen op de mobs, nu heb je af en toe van die mobs er tussen zitten die 4-5x sterker zijn dan de rest (qua HP) dus ik gok dan dat de normale mobs ff wat sterker worden, en dan die aparte mobs die er af en toe zijn iets minder sterk.
- wat droprate balances
Lucio schreef op 10 September 2012 - 15:51 #3864845
Avatar
640 berichten
Veel vrije tijd
douweegbertje schreef:
nja heb het spel nu een beetje lopen spelen.
Ik moet zeggen er zitten bepaalde elementen in, wat ik best goed vind; deworld events, het questen als in weinig met de NPC praten en je ding doen. Waypoints zijn ook een prima pluspunt en het feit dat je (bijna) overal exp voor krijgt.
Maar dan zijn er ook wat minpunten, en dat is hier ook al gezegd en ik ervaar dit ook heel erg; skills..
Ja je hebt ontzettend veel skills MAAR je bent erg gelimiteerd.
5 skills zijn sowieso al fixed gebaseerd op je wapen. Leuk dat je je wapen kunt swappen maar vergeet niet dat je vanaf lvl 1 tot 80 EN in pvp dus vast zit met 5 skills die nooit veranderen.
Dan heb je nog 4 skills die je wel zelf mag selecteren, maar dit zijn (iig bij warrior bijv.) bepaalde no brainers.. Je pakt een beetje buffs, heals etc en in PvP veranderd dit weer maar uiteindelijk hebben deze skills weinig invloed op het totale combat systeem >.> En dan nog je elite skill, ook leuk maar het blijft een extra fixed iets.
Goed, waar je wat meer keuze in hebt zijn je traits.. maar dan hebben we het weer over nobrainers.. je gear + wapen skills + skills + traits komt tot zijn recht in 1 grote mengelmoes wat uiteindelijk weer een "fixed" iets is..

Nja verder dan qua drops is het wel een beetje vaag. Stel je hebt een craft gebeuren met mats X, Y en Z en dan het aantal mats is: x=10, y=5 en z=5.
de drop rate is dan bijv. voor x=100%, y=75% en z= 10%..
Vrij leuk maar logischerwijs zou je dan maar voor Z 1 of 2 mats vereist moeten hebben..

Ik verwacht echter nog wel wat patches;
- lag fixes in PvP (atm heb ik daar best veel last van)
- veranderingen betreft wapen skills (ik gok dan op upgrades etc)
- wat aanpassingen op de mobs, nu heb je af en toe van die mobs er tussen zitten die 4-5x sterker zijn dan de rest (qua HP) dus ik gok dan dat de normale mobs ff wat sterker worden, en dan die aparte mobs die er af en toe zijn iets minder sterk.
- wat droprate balances

ik heb geen last van lag in pvp, dus dunno.
wapen skills mogen van mij ook veranderingen in.
mobs geen probleem mee, behalve bij de area's in orr dat je vaak 1 mob wil pullen en je vervolgens 7-8 mobs mee trekt, net als dat je amper kan lopen daar zonder 7-8 mobs aan te trekken.
droprate niet zo'n groot probleem mee.
nog iets dat ze van mij mogen toevoegen: een timer voor de 3 draken en een apart search systeem voor dungeon parties, verder mogen ze de lvl 30 dungeon wel ff fixen, die vind ik atm de moeilijkste terwijl dat de laagst lvl dungeon is....
douweegbertje schreef op 10 September 2012 - 16:15 #3864854
Avatar
6499 berichten
Strike quota guru
begrijp me niet verkeerd, heb nergens problemen mee hoor :)
Zijn meer tweaks die mij een aardige verbetering lijken.
ex0r schreef op 10 September 2012 - 16:45 #3864861
Avatar
1411 berichten
Net 1337 geweest
Zag dit filmpje net
http://www.youtube.com/watch?v=N4xPV5jw2VI
Laat toch nog wel leuke dingen en creatieve mogelijkheden zien in PvP.
En het kan alleen maar beter worden :)
douweegbertje schreef op 10 September 2012 - 17:32 #3864884
Avatar
6499 berichten
Strike quota guru
oh en het max. item aantal dat je wilt verkopen/kopen per item mag ook wel hoger..
Af en toe wel lastig dat daar een max aan zit >.<'
zemik schreef op 10 September 2012 - 18:42 #3864905
Avatar
6054 berichten
Professional
Is er een website waar ik dit spel kan kopen waarmee ik 't direct kan downloaden en de serial krijg? (ala g2play.net, alleen is 'ie daar 72euro..bol.com = 45euro..)

soz4offtopic
dAVE. schreef op 10 September 2012 - 20:20 #3864947
Avatar
4781 berichten
Vierkante ogen
zemik schreef:
Is er een website waar ik dit spel kan kopen waarmee ik 't direct kan downloaden en de serial krijg? (ala g2play.net, alleen is 'ie daar 72euro..bol.com = 45euro..)

soz4offtopic
https://buy.guildwars2.com/en/

is weer terug geloof ik
MeatpuppeT schreef op 10 September 2012 - 22:06 #3864971
Avatar
5482 berichten
Professional
morgen kun je wss weer op g2play.com enz kopen. Ze hadden de verkoop gestaakt ( als je dat nog niet wist) en dat zou vandaag eindigen had ik gelezen. GW website is duurder en in de winkel kun je em zelfs voor 40,- halen (bij g2play dan mss zelfs nog minder)

/hijack
Xiru schreef op 16 September 2012 - 15:44 #3866308
Avatar
3570 berichten
Vierkante ogen
zo sinds vandaag mn full exotic armor en greatsword
INSTRAMENTAL schreef op 16 September 2012 - 20:39 #3866345
Avatar
163 berichten
Amateur
Xiru schreef:
zo sinds vandaag mn full exotic armor en greatsword

nois, ik loop nog steeds in mijn MF gear, 135 shards of zaitan inmiddels. Bijna mijn headpiece:D
Xiru schreef op 16 September 2012 - 21:31 #3866354
Avatar
3570 berichten
Vierkante ogen
2mcatee.jpg

20pjqe.jpg
douweegbertje schreef op 16 September 2012 - 21:42 #3866357
Avatar
6499 berichten
Strike quota guru
netjes, heb je zeker aardig wat uurtjes in zitten? :D
Ben nu lvl 25 warrior en level 23 ranger.. Ik ga nu vrij zeker verder met mn ranger.
INSTRAMENTAL schreef op 17 September 2012 - 00:29 #3866392
Avatar
163 berichten
Amateur
yee, heb mijn helm

gra43.jpg
Xiru schreef op 17 September 2012 - 08:54 #3866400
Avatar
3570 berichten
Vierkante ogen
douweegbertje schreef:
netjes, heb je zeker aardig wat uurtjes in zitten? :D
Ben nu lvl 25 warrior en level 23 ranger.. Ik ga nu vrij zeker verder met mn ranger.

ik denk zon totaal 20-24 uur aan dungeon runs
shiken schreef op 17 September 2012 - 09:04 #3866401
Avatar
372 berichten
Hobbyist
Hoe lang doen jullie erover om 80 te dingen?
Ben al wat uurtjes bezig en pas 21 ofseuw, ik ben een guardian.
Xiru schreef op 17 September 2012 - 09:06 #3866402
Avatar
3570 berichten
Vierkante ogen
shiken schreef:
Hoe lang doen jullie erover om 80 te dingen?
Ben al wat uurtjes bezig en pas 21 ofseuw, ik ben een guardian.

ik was na 60 uur lvl 80. soms deed het 30min voor een lvl andere keer 45min en soms 60min per lvl.
gewoon met alle dynamic events meedoen en hartjes en craften krijg je ook veel xp van
shiken schreef op 17 September 2012 - 09:20 #3866405
Avatar
372 berichten
Hobbyist
Xiru schreef:
shiken schreef:
Hoe lang doen jullie erover om 80 te dingen?
Ben al wat uurtjes bezig en pas 21 ofseuw, ik ben een guardian.

ik was na 60 uur lvl 80. soms deed het 30min voor een lvl andere keer 45min en soms 60min per lvl.
gewoon met alle dynamic events meedoen en hartjes en craften krijg je ook veel xp van

Okay, thnx. Kan je bijv. ook door lvl 80 geboost worden zoals vroegahh met WoW?

Registreer een account om te kunnen reageren

Om te kunnen reageren op Gamelux heb je een account nodig. Lees alles over de voordelen op de registratie pagina.

-->