radicaL3i schreef op 7 September 2012 - 15:10 #3864032
Avatar
8516 berichten
f0rever 2nd
Guild Wars 2 Discussie Topic

Drop hier al je discussies: over gameplay, balancing, pvp, etc.

Er hoort gediscussieerd te worden, maar beargumenteer je standpunt.
radicaL3i schreef op 7 September 2012 - 15:16 #3864033
Avatar
8516 berichten
f0rever 2nd
Allereerst ben ik benieuwd wat voor build de meeste mensen gebruiken om te levelen bij hun profession.

Ik zal later nog wel een traits/skill-build editor link droppen.

Voor nu speel ik zelf elementalist (lvl ~40) en speel ik met Scepter/Dagger.

10 Traits in Fire, Air en Arcane. Air is chill voor movespeed tijdens levelen.

Daarnaast begin ik meestal in Air om te initiaten met Ride the Lightning als gap closer en dan de blind skill. Daarna naar fire switchen en ring of fire, phoenix* en dragons tooth*. Ondertussen doe ik dan uit mn utilities Arcane Wave*, Arcane Blast (die single target ding crit) en Signet of Air (? Dat je enemies blind). Dan maak ik af met de laatste fire spell. Meestal heb ik die niet nodig tegen trash omdat alles allang dood is. Je bouwt ook 10+ might stacks op hiermee en de fire combo die je gebruikt is best wel goed te spammen dus blijf je daarna gewoon hard doorgaan.

Tegen sterkere mobs doe ik dezelfde combo maar switch ik daarna nog naar earth voor de knockdown en de aoe blind. Daarna switch ik gewoon veel tussen air, fire en earth voor dmg en blind overal.
xe0Me schreef op 7 September 2012 - 15:18 #3864034
Avatar
2282 berichten
Te enthousiast
Moritz kan je me motivatie geven om dit te spelen?
Ik speel nu AION en als ik dan GW2 zie krijg ik niet echt het gevoel van wauw laat ik GW2 is proberen.
radicaL3i schreef op 7 September 2012 - 15:22 #3864038
Avatar
8516 berichten
f0rever 2nd
xe0Me schreef:
Moritz kan je me motivatie geven om dit te spelen?
Ik speel nu AION en als ik dan GW2 zie krijg ik niet echt het gevoel van wauw laat ik GW2 is proberen.

Het is gewoon wel dope. Vecht systeem is veel beter dan de gemiddelde MMO. Levelen is heel lineair, waardoor je altijd het gevoel hebt dat je vooruit gaat. Verhaal is ook gewoon tof.
Xiru schreef op 7 September 2012 - 15:29 #3864041
Avatar
3570 berichten
Vierkante ogen
warrior pvp build: traits: 30 strenght 10 tactics 30 discipline

wapens: greatsword/axes/rifle met allemaal power/precision erop en crit chance of dmg

resultaat: heb nu 30-40% crit chance 60% met skill up. en ik doe 1-2k dps

visie: als ik full geared ben met elke upgrade slot crit chance zou ik boven de 70% crit chance kunnen krijgen en boven de 40-50% crit dmg. Oftwel warriors gaan endgame mensen laten ragen in pvp

kwa gameplay: sommige dungeons zijn echt gewoon te moeilijk en sommige mob skills 1 hitten je gewoon die je neit kunt ontwijken


Laatst gewijzigd op 7 September 2012 - 15:31

douweegbertje schreef op 7 September 2012 - 15:31 #3864042
Avatar
6499 berichten
Strike quota guru
fuu nu heb ik ook zin om gw2 te spelen :confused:
moritz, jij hebt ook d3 gespeeld, vertel eens een beetje pro/cons tussen die games (ja ik weet het, appels en peren maar toch).
radicaL3i schreef op 7 September 2012 - 15:35 #3864046
Avatar
8516 berichten
f0rever 2nd
Ja, sorry, is echt teveel appels met peren. Verder vond ik D3 zelf niet echt leuk op een gegeven moment, dat is TE herhalend en soms absurd oneerlijk moeilijk. Toen ik t speelde iig.

Dit is veel minder herhalend, al heb je soms wel t gevoel van 'meh, mag wel wat nieuws komen'. Dan is zo'n dungeon leuke afwisseling. Die zijn ook erg pittig trouwens, maar op een leuke manier vond ik.
mark aka mh schreef op 7 September 2012 - 16:19 #3864054
Avatar
4857 berichten
Vierkante ogen
hmm ik twijfel of ik de game zal kopen. Vond wow altijd wel nice, maar te veel tijd kost dat.
Lucio schreef op 7 September 2012 - 16:20 #3864055
Avatar
640 berichten
Veel vrije tijd
Ranger lvl 80, shortbow + Longbow (obviously)
30 traits in power, 30 in precision, 10 in pet.
slot skills:
Heal as One - andere healing skills zuigen
Muddy Terrain (pvp) - als je deze goed kan plaatsen kan je soms 3-4 mensen in w v w v w immobilizen waardoor je team easy kills heeft.
Signet of Renewal (pve) - livesaver in veel situaties
Signet of stone - 6 seconden geen damage krijgen waarom niet
Signet of the wild - insane damage boost en stability voor jou en je pet, waarom niet.
Entangle (elite) - beste ranger elite skill in zowel pve als pvp (misschien anders in dungeons), de roots kunnen soms ook mensen pakken aan de andere kant van muren en bovenop muren. geeft de ranger ook de mogelijkheid om 6-7 mobs tegelijk te pakken met entangle>barrage.

pets: salamander drake + ice drake (pve) en polar bear + black bear (pvp)

in pvp vind ik ranger echt een super class, wegrennen van een ranger niet het veiligste wat je kan doen, ranger heeft een cripple + stun als je de rug of zijkant raakt + dat polar bear mensen in aoe slowed met een shout, en muddy terrain is ook een goede skill om mensen te catchen en om te escapen. 1on1 wint ranger van de meeste classes. ook leuk is om mensen de afgrond in te schieten met pb shot van de longbow. shortbow gebruik ik meestal als mainwapen, switch alleen naar longbow om een barrage te schieten of bij sieges.
pet keuze is duidelijk, human players dodgen de breaths van drakes dus die zijn daar nutteloos, bears hebben de hoogste stats van alle pets, en hun shouts zijn unblockable condition spammers, polar met chill en black met weakness, de shouts hebben 1 sec cast time ofzo en beren zijn tegelijk ook geweldige bliksemafleiders.
MeatpuppeT schreef op 7 September 2012 - 16:20 #3864056
Avatar
5490 berichten
Professional
Ik heb een kleine discussie gehad op facebook, maar een aantal van mijn tegenpolen die kunnen niet zo goed discussiëren en geven het nogal gauw op (of ik doe iets verkeerd. i dunno..)

iig ik heb dit filmpje laten zien en deze comments bij gegeven;
facebook schreef:
Maar om even op het filmpje terug te komen. Als ik dit filmpje zo hoor van hem (en hij kijkt kritisch naar de game. Dat vind ik dat je dat kunt horen) dan zal ik daar maximaal 2 weken plezier van hebben.
- Geen grinden
- Geen end game
- Alle gear etc 'ligt voor het oprapen' (wat eigenlijk hoort bij grinden)
- en als je PVP gaat doet dan word je lvl gemaxt als ik dat goed gehoord had (lvl 80) en kun je alles wat de rest kan met dezelfde gear
- als je met vrienden gaat PVE'n krijg je een gemiddeld lvl dat toegankelijk is van het gebied waar je dan heen gaat.

Dit zijn allemaal dingen die MIJN speel plezier beinvloeden en ik zou niet weten wat de anderen zo aanspreekt om het spel te spelen, want al deze punten zijn juist waar het spel om draait. Of mis ik dan iets?

uiteindelijk kwam het er in mijn ogen op neer dat het spel helemaal gebaseerd is op de casual gamer en niet/nauwelijks iets heeft voor de hardcore game (waar ik mijzelf dus wel onder vind vallen)


Laatst gewijzigd op 7 September 2012 - 16:21

Lucio schreef op 7 September 2012 - 16:26 #3864058
Avatar
640 berichten
Veel vrije tijd
MeatpuppeT schreef:
Ik heb een kleine discussie gehad op facebook, maar een aantal van mijn tegenpolen die kunnen niet zo goed discussiëren en geven het nogal gauw op (of ik doe iets verkeerd. i dunno..)

iig ik heb dit filmpje laten zien en deze comments bij gegeven;
facebook schreef:
Maar om even op het filmpje terug te komen. Als ik dit filmpje zo hoor van hem (en hij kijkt kritisch naar de game. Dat vind ik dat je dat kunt horen) dan zal ik daar maximaal 2 weken plezier van hebben.
- Geen grinden
- Geen end game
- Alle gear etc 'ligt voor het oprapen' (wat eigenlijk hoort bij grinden)
- en als je PVP gaat doet dan word je lvl gemaxt als ik dat goed gehoord had (lvl 80) en kun je alles wat de rest kan met dezelfde gear
- als je met vrienden gaat PVE'n krijg je een gemiddeld lvl dat toegankelijk is van het gebied waar je dan heen gaat.

Dit zijn allemaal dingen die MIJN speel plezier beinvloeden en ik zou niet weten wat de anderen zo aanspreekt om het spel te spelen, want al deze punten zijn juist waar het spel om draait. Of mis ik dan iets?

uiteindelijk kwam het er in mijn ogen op neer dat het spel helemaal gebaseerd is op de casual gamer en niet/nauwelijks iets heeft voor de hardcore game (waar ik mijzelf dus wel onder vind vallen)
het is een stuk makkelijker dan guildwars 1 ja, maar het is neit zo dat dit een super easy mode game is puur voor casuals, dan zijn dit soort games gewoon niet voor jou bestemd. dat betekend neit direkt dat dit een scheit spel is zoals veel mensen altijd denken dat een spel automatisch slecht is als zij het niet leuk vinden, en dat daardoor anderen die het wel leuk vinden debiel zijn ofzo...
MeatpuppeT schreef op 7 September 2012 - 16:32 #3864061
Avatar
5490 berichten
Professional
Lucio schreef:
MeatpuppeT schreef:
Ik heb een kleine discussie gehad op facebook, maar een aantal van mijn tegenpolen die kunnen niet zo goed discussiëren en geven het nogal gauw op (of ik doe iets verkeerd. i dunno..)

iig ik heb dit filmpje laten zien en deze comments bij gegeven;
facebook schreef:
Maar om even op het filmpje terug te komen. Als ik dit filmpje zo hoor van hem (en hij kijkt kritisch naar de game. Dat vind ik dat je dat kunt horen) dan zal ik daar maximaal 2 weken plezier van hebben.
- Geen grinden
- Geen end game
- Alle gear etc 'ligt voor het oprapen' (wat eigenlijk hoort bij grinden)
- en als je PVP gaat doet dan word je lvl gemaxt als ik dat goed gehoord had (lvl 80) en kun je alles wat de rest kan met dezelfde gear
- als je met vrienden gaat PVE'n krijg je een gemiddeld lvl dat toegankelijk is van het gebied waar je dan heen gaat.

Dit zijn allemaal dingen die MIJN speel plezier beinvloeden en ik zou niet weten wat de anderen zo aanspreekt om het spel te spelen, want al deze punten zijn juist waar het spel om draait. Of mis ik dan iets?

uiteindelijk kwam het er in mijn ogen op neer dat het spel helemaal gebaseerd is op de casual gamer en niet/nauwelijks iets heeft voor de hardcore game (waar ik mijzelf dus wel onder vind vallen)
het is een stuk makkelijker dan guildwars 1 ja, maar het is neit zo dat dit een super easy mode game is puur voor casuals, dan zijn dit soort games gewoon niet voor jou bestemd. dat betekend neit direkt dat dit een scheit spel is zoals veel mensen altijd denken dat een spel automatisch slecht is als zij het niet leuk vinden, en dat daardoor anderen die het wel leuk vinden debiel zijn ofzo...

Voor mijn gevoel moet je iets kunnen bereiken in een game. Bijvoorbeeld heel simpel in CS1.6 kun je steeds beter worden en een bepaald team dat beter is kun je door veel oefenen verslaan. Dit kan zover ik weet niet in GW2 omdat je niet als groep een PVP battle kan joinen (dit weet ik btw niet zeker. Dit had ik gehoord van iemand)

Maar al het andere wat je kunt bereiken hebben ze weggehaald, wat voor mij betekend dat ik maximaal 2 weken zoet zal zijn met die game om even de graphics te bekijken en de skills ofzo, maar dat was het dan ook. PVP heeft mij ook in dat soort games nooit echt aangesproken.
Lucio schreef op 7 September 2012 - 16:39 #3864067
Avatar
640 berichten
Veel vrije tijd
MeatpuppeT schreef:
Lucio schreef:
MeatpuppeT schreef:
Ik heb een kleine discussie gehad op facebook, maar een aantal van mijn tegenpolen die kunnen niet zo goed discussiëren en geven het nogal gauw op (of ik doe iets verkeerd. i dunno..)

iig ik heb dit filmpje laten zien en deze comments bij gegeven;
facebook schreef:
Maar om even op het filmpje terug te komen. Als ik dit filmpje zo hoor van hem (en hij kijkt kritisch naar de game. Dat vind ik dat je dat kunt horen) dan zal ik daar maximaal 2 weken plezier van hebben.
- Geen grinden
- Geen end game
- Alle gear etc 'ligt voor het oprapen' (wat eigenlijk hoort bij grinden)
- en als je PVP gaat doet dan word je lvl gemaxt als ik dat goed gehoord had (lvl 80) en kun je alles wat de rest kan met dezelfde gear
- als je met vrienden gaat PVE'n krijg je een gemiddeld lvl dat toegankelijk is van het gebied waar je dan heen gaat.

Dit zijn allemaal dingen die MIJN speel plezier beinvloeden en ik zou niet weten wat de anderen zo aanspreekt om het spel te spelen, want al deze punten zijn juist waar het spel om draait. Of mis ik dan iets?

uiteindelijk kwam het er in mijn ogen op neer dat het spel helemaal gebaseerd is op de casual gamer en niet/nauwelijks iets heeft voor de hardcore game (waar ik mijzelf dus wel onder vind vallen)
het is een stuk makkelijker dan guildwars 1 ja, maar het is neit zo dat dit een super easy mode game is puur voor casuals, dan zijn dit soort games gewoon niet voor jou bestemd. dat betekend neit direkt dat dit een scheit spel is zoals veel mensen altijd denken dat een spel automatisch slecht is als zij het niet leuk vinden, en dat daardoor anderen die het wel leuk vinden debiel zijn ofzo...

Voor mijn gevoel moet je iets kunnen bereiken in een game. Bijvoorbeeld heel simpel in CS1.6 kun je steeds beter worden en een bepaald team dat beter is kun je door veel oefenen verslaan. Dit kan zover ik weet niet in GW2 omdat je niet als groep een PVP battle kan joinen (dit weet ik btw niet zeker. Dit had ik gehoord van iemand)

Maar al het andere wat je kunt bereiken hebben ze weggehaald, wat voor mij betekend dat ik maximaal 2 weken zoet zal zijn met die game om even de graphics te bekijken en de skills ofzo, maar dat was het dan ook. PVP heeft mij ook in dat soort games nooit echt aangesproken.
de pvp is nog niet af, de game is nog niet eens een halve maand uit, bij guildwars 1 duurde het tot factions totdat de pvp echt groot werd. het heeft tijd nodig en de pve en worldvsworldvsworld houd men wel een lange tijd zoet (mits je de game leuk vind) tot dat wordt uitgebracht.
"- en als je PVP gaat doet dan word je lvl gemaxt als ik dat goed gehoord had (lvl 80) en kun je alles wat de rest kan met dezelfde gear", dit punt vind ik echt dom btw, guildwars is NOOIT een game geweest die zeer gear intensief, de items waren uiterst basic, je betaalde meestal alleen voor de looks ipv de stats.
het is altijd een game geweest waar je keuzes moet maken in je beperkte build, waarin elke skill zal bepalen of je zuigt of niet, of je team wat aan je heeft of niet. net als guildwars 1 is guildwars 2 meer een game waar je keuzes moet maken in je skill builds, dan dat je echt super veel op je items gaat letten wie de beste gear heeft etc, het is eenmaal nou geen blizzard game of een andere standaard mmo. maar ik moet wel zeggen dat dit wel een stuk minder aanwezig is in deze game maar dat is uiteraard uit een commercieel standpunt.
MeatpuppeT schreef op 7 September 2012 - 16:50 #3864069
Avatar
5490 berichten
Professional
Maar zoals ik het lees baseer jij de game bijna alleen op het PVP gedeelte. Wat dus eigenlijk maar een gedeelte van de game is.
En ik kan het spel helaas niet met GW1 vergelijken omdat ik niet verder kwam dan 10 min mee kijken bij m'n broer. Toen was ik al gestopt met kijken (zo saai was het toen. Het was wel ook pas uit) en 10 min later heeft m'n broer het spel ge-uninstalled :P dus ik denk dat je GW2 niet met GW1 moet vergelijken, maar gewoon als een spel op zichzelf en in dat geval mist het, in mijn ogen, gewoon te veel dingen.
Xiru schreef op 7 September 2012 - 16:52 #3864072
Avatar
3570 berichten
Vierkante ogen
lol geen endgame? weet je hoe lang het gaat duren om je legendary set te maken? je hebt zon 2500 mats nodig en 200 skillpoints per item dat is zon maand nolifen per item. na lvl 80 is het echt puur dungeons farmen bosses killen en die draken killen. in dat opzicht is het precies zelfde als wow endgame gewoon gear farmen


Laatst gewijzigd op 7 September 2012 - 16:54

Lucio schreef op 7 September 2012 - 16:59 #3864074
Avatar
640 berichten
Veel vrije tijd
MeatpuppeT schreef:
Maar zoals ik het lees baseer jij de game bijna alleen op het PVP gedeelte. Wat dus eigenlijk maar een gedeelte van de game is.
En ik kan het spel helaas niet met GW1 vergelijken omdat ik niet verder kwam dan 10 min mee kijken bij m'n broer. Toen was ik al gestopt met kijken (zo saai was het toen. Het was wel ook pas uit) en 10 min later heeft m'n broer het spel ge-uninstalled :P dus ik denk dat je GW2 niet met GW1 moet vergelijken, maar gewoon als een spel op zichzelf en in dat geval mist het, in mijn ogen, gewoon te veel dingen.
mja zoals ik het lees basseer jij je mening op youtube en 10 minuutjes kijken >.<, als je het nooit hebt aangeraakt ordeel dan ook niet.


Laatst gewijzigd op 7 September 2012 - 16:59

INSTRAMENTAL schreef op 7 September 2012 - 17:05 #3864077
Avatar
163 berichten
Amateur
Speel nu warrior met spec 20/0/30/0/20 en greatsword + axe/shield

Knights amulet met berserker jewel en 6x sup rune of divinity.

Gebruik dit voor pvp, maar weet niet of het viable is in sPVP
MeatpuppeT schreef op 7 September 2012 - 17:42 #3864094
Avatar
5490 berichten
Professional
Lucio schreef:
MeatpuppeT schreef:
Maar zoals ik het lees baseer jij de game bijna alleen op het PVP gedeelte. Wat dus eigenlijk maar een gedeelte van de game is.
En ik kan het spel helaas niet met GW1 vergelijken omdat ik niet verder kwam dan 10 min mee kijken bij m'n broer. Toen was ik al gestopt met kijken (zo saai was het toen. Het was wel ook pas uit) en 10 min later heeft m'n broer het spel ge-uninstalled :P dus ik denk dat je GW2 niet met GW1 moet vergelijken, maar gewoon als een spel op zichzelf en in dat geval mist het, in mijn ogen, gewoon te veel dingen.
mja zoals ik het lees basseer jij je mening op youtube en 10 minuutjes kijken >.<, als je het nooit hebt aangeraakt ordeel dan ook niet.

ik heb nooit GW1 gespeeld.
Ik heb de closed beta van GW2 gespeeld. En dat filmpje legt gewoon de dingen goed uit.

@ xiru
veel mensen zijn binnen 1 week lvl 80. Dan ga ik ervan uit dat die mats verzamelen ook niet zo'n groot probleem zal zijn.
faxity schreef op 7 September 2012 - 17:47 #3864098
Avatar
5422 berichten
Professional
gw2 is me te casual op elk gebied.
zal helaas blijven wachten tot ik een game vind die ik even leuk vond als aion toen die pas uitkwam, enige mmo die me aan het grinden heeft weten te houden :D
faxity schreef op 7 September 2012 - 18:31 #3864105
ReFleX-_^R schreef op 7 September 2012 - 18:56 #3864118
Avatar
2574 berichten
Te enthousiast
moritz jij houdt wel van een goede discussie ofniet


Laatst gewijzigd op 7 September 2012 - 18:56

radicaL3i schreef op 7 September 2012 - 18:57 #3864119
Avatar
8516 berichten
f0rever 2nd
faxity schreef:
gw2 is me te casual op elk gebied.
zal helaas blijven wachten tot ik een game vind die ik even leuk vond als aion toen die pas uitkwam, enige mmo die me aan het grinden heeft weten te houden :D

Ik zie grinden niet echt als een pluspunt, maar dat kan aan mij liggen.

Verder, Meat, jij noemt zelf dat je GW1 niet hebt gespeeld. Dat spel was qua PvP extreem hoog skill. Met 8v8 battles moest je overal op letten. PvP is hier 100% beter dan in iets als WoW, omdat het puur op skill aan komt. Iedereen krijgt gelijk de beste items en alleen je build (tactisch inzicht) en skill (uitvoering) beinvloeden wie wint. Nu is het inderdaad zo dat PvP nog niet volledig is uitgewerkt, maar dat komt dus omdat het spel een maand uit is.

Daarnaast is het zo dat je bij GW2 op een andere manier oefent dan in 1.6. Jij bent waarschijnlijk gewoon shooters gewend, waar de nadruk meer ligt op dingen als aim, reflex, ed dan bij GW2.

Ik wil absoluut niet zeggen dat het spel perfect is, maar het is zeker vernieuwend. Het combat systeem en het feit dat je lopend kan casten. Wapen switchen dat je skills definieren is zowel goed als slecht, aangezien je niet heel veel skills hebt van je wapens alleen.

Als je GW1 had gespeeld zou je zien dat de 'grind' to lvl 20 (max) helemaal niet lang duurde. Echter lag de nadruk bij endgame PvE op zo snel mogelijk kunnen farmen voor geld en dan de ziekste items. Met zieke items bedoel ik dan items die dezelfde stats hebben (omdat stats gewoon bijna altijd t zelfde waren op max lvl) maar een absurd vette skin met lage drop chance. Het wordt niet voor niks een elitist spel genoemd. Het ging daar om status. Vandaar ook de onredelijk lang durende farms voor achievements.

Dat terzijde, de moeilijkheidsgraad van PvE in GW1 was soms echt absurd, maar soms viel het wel mee. Het lag grotendeels aan je skillset en dan de correcte uitvoering ervan. Naar mijn mening waren de meeste mensen die ik in GW1 tegenkwam simpelweg 'beter' dan gamers van WoW, dus leek het 'makkelijker' bij sommige instances/dungeons/whatever. In GW2 heb ik nog maar AC gedaan, maar vond ik die toch vrij pittig voor de eerste dungeon die je doet, waar ik blij om ben. MMO's zoals WoW zijn gewoon veel te simpel gemaakt over tijd. Gearen daar is echt lachwekkend, en de meeste instances zijn extreem simpel 'stay out of fire - dps burn' en de enige reden dat het daar fout gaat is omdat er af en toe nog mensen zijn met een tweecijferig IQ.

/walloftext

EDIT: rick, dat is een correcte observatie


Laatst gewijzigd op 7 September 2012 - 18:57

dh.ma1kel schreef op 7 September 2012 - 19:12 #3864128
Avatar
2326 berichten
Te enthousiast
radicaL3i schreef:
faxity schreef:
gw2 is me te casual op elk gebied.
zal helaas blijven wachten tot ik een game vind die ik even leuk vond als aion toen die pas uitkwam, enige mmo die me aan het grinden heeft weten te houden :D

Ik zie grinden niet echt als een pluspunt, maar dat kan aan mij liggen.

Verder, Meat, jij noemt zelf dat je GW1 niet hebt gespeeld. Dat spel was qua PvP extreem hoog skill. Met 8v8 battles moest je overal op letten. PvP is hier 100% beter dan in iets als WoW, omdat het puur op skill aan komt. Iedereen krijgt gelijk de beste items en alleen je build (tactisch inzicht) en skill (uitvoering) beinvloeden wie wint. Nu is het inderdaad zo dat PvP nog niet volledig is uitgewerkt, maar dat komt dus omdat het spel een maand uit is.

Daarnaast is het zo dat je bij GW2 op een andere manier oefent dan in 1.6. Jij bent waarschijnlijk gewoon shooters gewend, waar de nadruk meer ligt op dingen als aim, reflex, ed dan bij GW2.

Ik wil absoluut niet zeggen dat het spel perfect is, maar het is zeker vernieuwend. Het combat systeem en het feit dat je lopend kan casten. Wapen switchen dat je skills definieren is zowel goed als slecht, aangezien je niet heel veel skills hebt van je wapens alleen.

Als je GW1 had gespeeld zou je zien dat de 'grind' to lvl 20 (max) helemaal niet lang duurde. Echter lag de nadruk bij endgame PvE op zo snel mogelijk kunnen farmen voor geld en dan de ziekste items. Met zieke items bedoel ik dan items die dezelfde stats hebben (omdat stats gewoon bijna altijd t zelfde waren op max lvl) maar een absurd vette skin met lage drop chance. Het wordt niet voor niks een elitist spel genoemd. Het ging daar om status. Vandaar ook de onredelijk lang durende farms voor achievements.

Dat terzijde, de moeilijkheidsgraad van PvE in GW1 was soms echt absurd, maar soms viel het wel mee. Het lag grotendeels aan je skillset en dan de correcte uitvoering ervan. Naar mijn mening waren de meeste mensen die ik in GW1 tegenkwam simpelweg 'beter' dan gamers van WoW, dus leek het 'makkelijker' bij sommige instances/dungeons/whatever. In GW2 heb ik nog maar AC gedaan, maar vond ik die toch vrij pittig voor de eerste dungeon die je doet, waar ik blij om ben. MMO's zoals WoW zijn gewoon veel te simpel gemaakt over tijd. Gearen daar is echt lachwekkend, en de meeste instances zijn extreem simpel 'stay out of fire - dps burn' en de enige reden dat het daar fout gaat is omdat er af en toe nog mensen zijn met een tweecijferig IQ.

/walloftext

EDIT: rick, dat is een correcte observatie

Ac is wel redelijk pittig
AC explorer is de moeilijkste dungeon die ik tot nu ben tegengekomen
MeatpuppeT schreef op 7 September 2012 - 23:15 #3864203
Avatar
5490 berichten
Professional
Iedereen hier kent mij natuurlijk als een die-hard CS'r en vandaar ook jou standpunt over CS (en ook wss omdat ik het genoemd heb) maar in princiepe speel ik veel games dat een goede uitdaging voor mij heeft.

Om even een voorbeeld te noemen
quake 3 arena
Dit spel heb ik net zo vaak gespeeld tot dat ik de single player binnen 3 uur had uitgespeeld op de moeilijkste moeilijkheids graad. En dat duurde dus niet lang. Daarna heb ik het naast mij gelegd en af en toe voor de fun gespeeld. Dit ook met UT2004. Dit zijn 2 shooters en ik moet toegeven dat ik iemand ben die wat meer van shooters houd denk ik.

Maar ook Warcraft3/ AoE/ AoM/ SC2
Dit zijn de spellen dat voor mij een grote uitdaging zijn, maar ik weet van mezelf dat ik mijn aandacht er niet bij kan houden en dus af en toe grandioos faal in deze spellen.

Bij WoW was het bij mij zo dat ik de mobs zo snel mogelijk en efficient mogelijk wilde killen als ik solo speelde. Daarnaast wilde ik mijn DPS verhogen voor de raids en gear halen zodat ik mee mocht doen met de raids. Daarnaast deed ik af en toe PVP spelen voor afwisseling en kijken hoe ik mij daarin kon meten. En ik heb het natuurlijk over WoW Vanilla. niet de uitbreidingen die alles te makkelijk maakte.

Om weer bij GW2 terug te komen. Die heeft dit allemaal niet voor mij. En zoals je al zelf zegt had GW1 ook niet veel content en ging het vooral om de looks en de PVP. En nu bij GW2 weer ongeveer hetzelfde. De looks kun je grinden en PVP zal wel steeds beter worden/veranderd worden, maar verder zal er niks aan de content gedaan worden zoals ik eerder genoemd had.

Hoe ik het dus zie is dat je GW2 speelt als je of casual speler bent die gewoon wilt funnen met wat gare shit en goede graphics en je grind voor die uber looks die niks doen, of je speelt het voor de PVP om zo goed mogelijk te worden, wat je natuurlijk vooral moet doen als dat je ding is.
shepherd schreef op 7 September 2012 - 23:39 #3864208
Avatar
6990 berichten
Professional
MeatpuppeT schreef:
Iedereen hier kent mij natuurlijk als een die-hard CS'r en vandaar ook jou standpunt over CS (en ook wss omdat ik het genoemd heb) maar in princiepe speel ik veel games dat een goede uitdaging voor mij heeft.

Om even een voorbeeld te noemen
quake 3 arena
Dit spel heb ik net zo vaak gespeeld tot dat ik de single player binnen 3 uur had uitgespeeld op de moeilijkste moeilijkheids graad. En dat duurde dus niet lang. Daarna heb ik het naast mij gelegd en af en toe voor de fun gespeeld. Dit ook met UT2004. Dit zijn 2 shooters en ik moet toegeven dat ik iemand ben die wat meer van shooters houd denk ik.

Maar ook Warcraft3/ AoE/ AoM/ SC2
Dit zijn de spellen dat voor mij een grote uitdaging zijn, maar ik weet van mezelf dat ik mijn aandacht er niet bij kan houden en dus af en toe grandioos faal in deze spellen.

Bij WoW was het bij mij zo dat ik de mobs zo snel mogelijk en efficient mogelijk wilde killen als ik solo speelde. Daarnaast wilde ik mijn DPS verhogen voor de raids en gear halen zodat ik mee mocht doen met de raids. Daarnaast deed ik af en toe PVP spelen voor afwisseling en kijken hoe ik mij daarin kon meten. En ik heb het natuurlijk over WoW Vanilla. niet de uitbreidingen die alles te makkelijk maakte.

Om weer bij GW2 terug te komen. Die heeft dit allemaal niet voor mij. En zoals je al zelf zegt had GW1 ook niet veel content en ging het vooral om de looks en de PVP. En nu bij GW2 weer ongeveer hetzelfde. De looks kun je grinden en PVP zal wel steeds beter worden/veranderd worden, maar verder zal er niks aan de content gedaan worden zoals ik eerder genoemd had.

Hoe ik het dus zie is dat je GW2 speelt als je of casual speler bent die gewoon wilt funnen met wat gare shit en goede graphics en je grind voor die uber looks die niks doen, of je speelt het voor de PVP om zo goed mogelijk te worden, wat je natuurlijk vooral moet doen als dat je ding is.
Ja man de APpompyro mages 24/7 in WSG en purgespammende windforcequad hits waren inderdaad veel moeilijker :confused:

In arena kwam pvp/skill pas tot z'n recht. Daarna was het inderdaad berg afwaards met WoW PvP/arena maar nog steeds beter dan in Vanilla :cool:
radicaL3i schreef op 7 September 2012 - 23:44 #3864210
Avatar
8516 berichten
f0rever 2nd
Hardcore GW2 spelen houdt in dat je voor die elitiaire status gaat met zieke gear.

Verder, WoW Vanilla is nooit het moeilijkste geweest. Dat is overdreven door de 'oldschoolers' omdat alles altijd slechter wordt met de tijd. Als je eens kijkt naar een filmpje van first kill op Ragnaros kan je gaan janken over hoe er werd geDPSt. Mensen die gewoon clicken. Op een gegeven moment werd er degelijk getheorycraft en waren er echte concrete rotaties om DPS te optimaliseren. Dat was in vanilla veel minder het geval.
MeatpuppeT schreef op 7 September 2012 - 23:47 #3864211
Avatar
5490 berichten
Professional
Je leest echt alleen wat je wilt lezen hé :cool: (bedoel shepherd)

@ radical.
Misschien niet het moeilijkst. Dat heb ik zelf ook nooit beweerd, maar wel het leukst.
Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken, maar ik zelf probeer altijd het meeste eruit te halen.. mja nu dwalen we af naar een WoW discussie :P


Laatst gewijzigd op 7 September 2012 - 23:52

radicaL3i schreef op 8 September 2012 - 00:08 #3864219
Avatar
8516 berichten
f0rever 2nd
Ja, klopt, zou goed kunnen dat het het leukst was. Voor mij was dat TBC/WOTLK omdat ik toen pas echt serieuzer begon te spelen.

Bij GW1 had ik altijd dat ik t 1-3 maanden speelde, mezelf verveelde, en weer stopte.
INSTRAMENTAL schreef op 8 September 2012 - 00:58 #3864227
Avatar
163 berichten
Amateur
Ik heb hardcore GW1 (t/m Factions) gespeeld meatpuppet en dat was zeker wel een uitdaging. Tegenwoordig geen tijd meer om iedere avond te praccen, dus in GW2 zal dat hem niet worden. Ik weet ook totaal niet waar het naar toe gaat met de PVP, maar om nu al te zeggen dat het niet uitdagend is, is een beetje onzinnig..
shepherd schreef op 8 September 2012 - 09:07 #3864252
Avatar
6990 berichten
Professional
MeatpuppeT schreef:
Je leest echt alleen wat je wilt lezen hé :cool: (bedoel shepherd)

@ radical.
Misschien niet het moeilijkst. Dat heb ik zelf ook nooit beweerd, maar wel het leukst.
Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken, maar ik zelf probeer altijd het meeste eruit te halen.. mja nu dwalen we af naar een WoW discussie :P
Dat was het enige stuk waar ik wat over wist. Soz maat :B

Registreer een account om te kunnen reageren

Om te kunnen reageren op Gamelux heb je een account nodig. Lees alles over de voordelen op de registratie pagina.

-->