r3vqu schreef op 15 July 2012 - 16:39 #3850395
Avatar
2132 berichten
Te enthousiast
guild_wars_2_logo_vector_by_krukmeister-d52813m.jpg

Het Verhaal:

Het spel vindt plaats in de fantasiewereld van Guild Wars Tyria. Dit is 250 jaar nadat The Great Destroyer in Eye of the North is verslagen. Vijf elder dragons die sliepen onder het continent zijn uit hun slaap gewekt. Zij zorgen meteen voor een groot verspreide chaos en corruptie onder de bevolking. Het eens zo grote ras der mensen is door grote oorlogen niet meer het dominante ras; daarnaast zijn bijna alle dwergen uitgestorven en andere zijn versteend en onderhouden geen communicatie met de buitenwereld. Zowel oude als nieuwe rassen zijn opgestaan uit het machtsvacuüm dat de mensheid achterliet. Oude steden zijn vernietigd en opnieuw opgebouwd, landen hebben nieuwe grenzen of zijn verdwenen. Cantha en Elona zijn afgesneden door de politici en de draken. In die 250 jaar zijn ook cultuur, kleding, wapenrusting en technologie (cf. uitbreiding vuurwapens) flink veranderd.

Speelbare klassen:

Guild Wars 2 bevat acht speelbare klassen, professions genoemd, waarvan er vijf terug te vinden zijn in het originele Guild Wars, namelijk de Elementalist, Warrior, Ranger, Necromancer en de Mesmer.De Warrior, Ranger, Necromancer en Elementalist zijn de eerste vier professions de bekend zijn gemaakt.De vijfde profession die bekend werd gemaakt, was de Guardian. Deze profession is geheel nieuw en was niet aanwezig in Guild Wars 1. De Guardian is ruw gezegd een kruising tussen de Monk, Ritualist en de Paragon. Ondanks deze kruising is de Guardian geen zogeheten Healer, wel is het een verdedigende klasse.De zesde profession die bekend werd gemaakt, genaamd de Thief, is een bewerkte Assassin uit Guild Wars 1.De zevende profession, de Engineer is compleet nieuw. Deze zal gebruikmaken van turrets, bomzakken en andere technologische snufjes.De achtste en laatste profession is de Mesmer. Deze gebruikt Illusion Magic om zijn tegenstanders op het verkeerde spoor te brengen. Vaak worden deze skills "Hexes" genoemd die de tegenstander in diskrediet brengen door bijvoorbeeld tijdelijk één van de tegenstander zijn skills uit te schakelen.

Beta Weekend van 20 tot 22 juli 2012.
Wil je ook een beta key?

Wie gaat Guildwars allemaal spelen hier?
En welke class zit je aan te denken?
krn schreef op 15 July 2012 - 16:45 #3850396
Avatar
2198 berichten
Te enthousiast
Er zijn 8 classes en je kunt maximaal 5 characters maken... Wil je er meer dan moet je bij betalen..

HF met je spel, ik begin er niet aan.
NELISZ schreef op 15 July 2012 - 16:52 #3850397
Avatar
2955 berichten
Te enthousiast
GW1 niet gespeeld dus ben wel benieuwd hoe het speelt.
TisL schreef op 15 July 2012 - 17:04 #3850400
Avatar
1757 berichten
Net 1337 geweest
krn schreef:
Er zijn 8 classes en je kunt maximaal 5 characters maken... Wil je er meer dan moet je bij betalen..

HF met je spel, ik begin er niet aan.
Oops.. 1 'min'punt voor deze game :doh:

Kijk er zekers naar uit. Eerste 2 beta's meegespeeld en de stresstests niet meegemaakt. Game is wel klaar voor release, hotfixes en diepere balance issues komen vanzelf voort uit eerste maand van release.

Voor als er nog verdere discussie komt over extra betalen voor deze game, het is cosmetische producten. Niks zal een speler gameplay-wise een boost geven.
Mutte schreef op 15 July 2012 - 17:06 #3850401
Avatar
45 berichten
Noob
Met die 5 slots ga je al heel wat uurtjes zoet zijn hoor.
Xiru schreef op 15 July 2012 - 17:28 #3850418
Avatar
3570 berichten
Vierkante ogen
http://www.gamelux.nl/topics/123186-Guild-Wars-2-IGN-en-Server-list/

ik ga dit weekend beslissen of ik voor warrior of ranger ga


Laatst gewijzigd op 15 July 2012 - 17:29

radicaL3i schreef op 15 July 2012 - 17:51 #3850423
Avatar
8517 berichten
f0rever 2nd
Wordt wel een leuk spel denk ik :) Hopen dat het net iets grotere userbase behoudt als GW1
TisL schreef op 15 July 2012 - 18:14 #3850429
Avatar
1757 berichten
Net 1337 geweest
radicaL3i schreef:
Wordt wel een leuk spel denk ik :) Hopen dat het net iets grotere userbase behoudt als GW1
Wanneer heb jij GW gespeeld? Game is altijd ena grootste geweest na World of Warcraft tot zeker 2010. Toen is de community qua fora en events wat ingezakt waardoor grote guilds minder tijd erin staken.

Engine van GW is ook zo dat het met updates niet uit te breiden was. (Kijk naar engine van WoW d.m.v real-time regen van health en mana/energy)


Laatst gewijzigd op 15 July 2012 - 18:17

radicaL3i schreef op 15 July 2012 - 18:34 #3850439
Avatar
8517 berichten
f0rever 2nd
TisL schreef:
radicaL3i schreef:
Wordt wel een leuk spel denk ik :) Hopen dat het net iets grotere userbase behoudt als GW1
Wanneer heb jij GW gespeeld? Game is altijd ena grootste geweest na World of Warcraft tot zeker 2010. Toen is de community qua fora en events wat ingezakt waardoor grote guilds minder tijd erin staken.

Engine van GW is ook zo dat het met updates niet uit te breiden was. (Kijk naar engine van WoW d.m.v real-time regen van health en mana/energy)

Ik heb het 1-2 jaar gespeeld gelijk toen het uit was, toen weer begonnen net toen EotN uitkwam, 3 maandjes gespeeld. Toen laatst weer begonnen met wat SC, maar niks bijzonders, ook even 30 punten HoM gehaald.

Het was inderdaad groot, maar WoW was gewoon echt absurd groot in vergelijking. GW verveelde wel altijd na 2-3 maandjes spelen vond ik.
Ucuw schreef op 15 July 2012 - 19:55 #3850470
Avatar
1903 berichten
Net 1337 geweest
Heb een key voor de laatste beta,ben benieuwd!
Ga het spel swso spelen.
Na lang WoW te hebben gespeeld en SWTOR tegenviel ben ik wel weer toe aan een goede MMO
b00mer schreef op 15 July 2012 - 20:09 #3850475
Avatar
2277 berichten
Te enthousiast
had de link al gepost
Lucio schreef op 15 July 2012 - 22:06 #3850501
Avatar
640 berichten
Veel vrije tijd
krn schreef:
Er zijn 8 classes en je kunt maximaal 5 characters maken... Wil je er meer dan moet je bij betalen..

HF met je spel, ik begin er niet aan.
dat was ook zo in gw1, een slot kost max 5 eu ofzo, voor een game waar je one time betaald en niet zoals bij wow 358793456789345734 per maand vind ik een extra slot voor 5 eu een paar keer toch net wat beter dan 30 miljoen per maand.
shepherd schreef op 15 July 2012 - 23:07 #3850517
Avatar
6990 berichten
Professional
Dat is wel heel erg veel per maand.
lima- schreef op 15 July 2012 - 23:16 #3850518
Avatar
247 berichten
Amateur
hahaha, maar wow biedt ook 10x zo veel aan features en content?
TisL schreef op 15 July 2012 - 23:48 #3850527
Avatar
1757 berichten
Net 1337 geweest
lima- schreef:
hahaha, maar wow biedt ook 10x zo veel aan features en content?
Dat is juist de grote hype rondom Guild Wars 2; Het geeft de casual+hardcore speler de gameplay die momenteel geleverd word voor maandelijkse abonnementen.

Hopelijk wordt het echt wat. Guild Wars was erg groot d.m.v. PvP.
radicaL3i schreef op 16 July 2012 - 00:50 #3850540
Avatar
8517 berichten
f0rever 2nd
TisL schreef:
lima- schreef:
hahaha, maar wow biedt ook 10x zo veel aan features en content?
Dat is juist de grote hype rondom Guild Wars 2; Het geeft de casual+hardcore speler de gameplay die momenteel geleverd word voor maandelijkse abonnementen.

Hopelijk wordt het echt wat. Guild Wars was erg groot d.m.v. PvP.

PvE was ook groot, mede door het elitisten gevoel van 'achievements zomg' maar ook door de Speed Clear runs en builds en de records daaromheen. Er zaten qua builds wel wat meer 'gimmicks' dan WoW, maar dat laat je builds ook wat creatiever zijn en zo is t leuk om die sicke builds te bedenken.
TisL schreef op 16 July 2012 - 00:59 #3850544
Avatar
1757 berichten
Net 1337 geweest
radicaL3i schreef:
TisL schreef:
lima- schreef:
hahaha, maar wow biedt ook 10x zo veel aan features en content?
Dat is juist de grote hype rondom Guild Wars 2; Het geeft de casual+hardcore speler de gameplay die momenteel geleverd word voor maandelijkse abonnementen.

Hopelijk wordt het echt wat. Guild Wars was erg groot d.m.v. PvP.

PvE was ook groot, mede door het elitisten gevoel van 'achievements zomg' maar ook door de Speed Clear runs en builds en de records daaromheen. Er zaten qua builds wel wat meer 'gimmicks' dan WoW, maar dat laat je builds ook wat creatiever zijn en zo is t leuk om die sicke builds te bedenken.
Tbh heeft de PvE me nooit heel erg opgeslokt, om het zo maar te zeggen. Nightfall begon qua PvE wel uitgebreider te worden voor mijn gevoel en had meer te bieden, daar heb ik wel meer tijd in gestoken. Heb zelf nog geen eens 30 HoM points.. was altijd PvP'er. Heb voor zowel Luxon en Kurzick PvP title van minstens rank 10 iirc.
Had wellicht wat meer tijd daarvan kunnen steken in PvE :D

Check deze beta ook nog heel kort even, ondanks dat ik van vrijdag t/m zondag moet werken. Ga even kijken of het toch Thief of Warrior word.


Laatst gewijzigd op 16 July 2012 - 00:59

MeatpuppeT schreef op 16 July 2012 - 01:44 #3850556
Avatar
5490 berichten
Professional
Heb de closed beta gespeeld en ik heb echt 0 redenen om het spel te gaan kopen.
Heb dat ook aangegeven toen met al die vragen die je krijgt.

Je kunt quests solo'n, maar er zijn gewoon world quests waardoor je zo goed als insta killed word terwijl er staat dat dat gewoon voor jou level is. En dan ben je lekker lvl 10 of 11 en dan kom je een dungeon tegen. Denk je "leuk dat ga ik ff doen" en dan staat er "minimum lvl req 55"

Wie warhammer online heeft gespeeld snapt dat die spel ook weinig kans van slagen heeft, want het is op dezelfde manier "gebouwd". Moet wel zeggen dat GW2 wel beter is, maar denk niet dat het groot zal worden.
Xiru schreef op 16 July 2012 - 10:55 #3850571
Avatar
3570 berichten
Vierkante ogen
meatpuppet jou redenen kunnen geen eens serieus genomen worden tbh.. natuurlijk zijn er req op dungeons.. en kwa die monsters ben ik het ook niet met je eens. Sommige monster packs moet je op andere manier aanpakken dan er gewoon op af rennen en raggen maar
lima- schreef op 16 July 2012 - 11:08 #3850573
Avatar
247 berichten
Amateur
Xiru schreef:
meatpuppet jou redenen kunnen geen eens serieus genomen worden tbh.. natuurlijk zijn er req op dungeons.. en kwa die monsters ben ik het ook niet met je eens. Sommige monster packs moet je op andere manier aanpakken dan er gewoon op af rennen en raggen maar

in mmorpgs heb je geen keuze. Het is of er in rushen met lifesteal, hoge dodge, hoge dps of gaan kiten (ranged)


Laatst gewijzigd op 16 July 2012 - 11:09

Lxd schreef op 16 July 2012 - 11:10 #3850575
Avatar
1738 berichten
Net 1337 geweest
Ucuw schreef:
Heb een key voor de laatste beta,ben benieuwd!
Ga het spel swso spelen.
Na lang WoW te hebben gespeeld en SWTOR tegenviel ben ik wel weer toe aan een goede MMO

SWTOR is vet maat :P.
Guildships komen eraan!
TisL schreef op 16 July 2012 - 11:33 #3850579
Avatar
1757 berichten
Net 1337 geweest
lima- schreef:
Xiru schreef:
meatpuppet jou redenen kunnen geen eens serieus genomen worden tbh.. natuurlijk zijn er req op dungeons.. en kwa die monsters ben ik het ook niet met je eens. Sommige monster packs moet je op andere manier aanpakken dan er gewoon op af rennen en raggen maar

in mmorpgs heb je geen keuze. Het is of er in rushen met lifesteal, hoge dodge, hoge dps of gaan kiten (ranged)
Dat is dus niet meer helemaal de standaard procedure bij Guild Wars 2. Het gaat nu meer de kant op van Action MMO met de nieuwe engine. Bevat nu meer dodgen en positionering. Natuurlijk helpen de basic mmo-elements als dps en kiten soms wel nog :B
Ucuw schreef op 16 July 2012 - 12:02 #3850585
Avatar
1903 berichten
Net 1337 geweest
Lxd schreef:
Ucuw schreef:
Heb een key voor de laatste beta,ben benieuwd!
Ga het spel swso spelen.
Na lang WoW te hebben gespeeld en SWTOR tegenviel ben ik wel weer toe aan een goede MMO

SWTOR is vet maat :P.
Guildships komen eraan!

Mja, ik vond het te weinig vernieuwend. Raakte snel verveeld, en het duurde aan het begin te lang voordat er nieuwe content geadd werd. En ik speelde toevallig op een ghostserver, dus die servertransfers kwamen ook te laat voor mij.
Nog 1x een gratis maand gespeeld, maar het spel kon me echt totaal niet meer pakken.
MeatpuppeT schreef op 17 July 2012 - 01:57 #3850825
Avatar
5490 berichten
Professional
Xiru schreef:
meatpuppet jou redenen kunnen geen eens serieus genomen worden tbh.. natuurlijk zijn er req op dungeons.. en kwa die monsters ben ik het ook niet met je eens. Sommige monster packs moet je op andere manier aanpakken dan er gewoon op af rennen en raggen maar

Dan ken je het spel Warhammer online niet. Waarmee ik het vergelijk.

Precies hetzelfde princiepe alleen een paar dingen anders aangepakt. Ik kan het niet meer gedetailleerd uitleggen omdat ik de namen etc niet meer ken van de closed beta.

En de req op dungeons snap ik natuurlijk wel, maar je gaat geen lvl 55 req dungeon in een lvl 10/12 area pleuren. Slaat nergens op.
TisL schreef op 17 July 2012 - 09:40 #3850846
Avatar
1757 berichten
Net 1337 geweest
MeatpuppeT schreef:
Xiru schreef:
meatpuppet jou redenen kunnen geen eens serieus genomen worden tbh.. natuurlijk zijn er req op dungeons.. en kwa die monsters ben ik het ook niet met je eens. Sommige monster packs moet je op andere manier aanpakken dan er gewoon op af rennen en raggen maar

Dan ken je het spel Warhammer online niet. Waarmee ik het vergelijk.

Precies hetzelfde princiepe alleen een paar dingen anders aangepakt. Ik kan het niet meer gedetailleerd uitleggen omdat ik de namen etc niet meer ken van de closed beta.

En de req op dungeons snap ik natuurlijk wel, maar je gaat geen lvl 55 req dungeon in een lvl 10/12 area pleuren. Slaat nergens op.
Sinds je in de beta weekends op gegeven momenten maar level 30 kon worden, heb je er bij stilgestaan dat ze wellicht de instance locked hebben gemaakt?

Misschien ook wel niet, maar dan is het idee van zo'n instance in een low-level area niet raar of 'game-breaking'. Neem het o zo goddelijke spel WoW erbij; Stormwind heeft The Stockholm (als ik het goed zeg) die minstens level 21 was.

Dit bericht is geplaatst vanaf mobile.pngGamelux Mobile
dAVE. schreef op 17 July 2012 - 10:42 #3850856
Avatar
4781 berichten
Vierkante ogen
MeatpuppeT schreef:
Xiru schreef:
meatpuppet jou redenen kunnen geen eens serieus genomen worden tbh.. natuurlijk zijn er req op dungeons.. en kwa die monsters ben ik het ook niet met je eens. Sommige monster packs moet je op andere manier aanpakken dan er gewoon op af rennen en raggen maar

Dan ken je het spel Warhammer online niet. Waarmee ik het vergelijk.

Precies hetzelfde princiepe alleen een paar dingen anders aangepakt. Ik kan het niet meer gedetailleerd uitleggen omdat ik de namen etc niet meer ken van de closed beta.

En de req op dungeons snap ik natuurlijk wel, maar je gaat geen lvl 55 req dungeon in een lvl 10/12 area pleuren. Slaat nergens op.
Jou argumenten slaan nergens op, je zit alleen maar te haten.
Swiss schreef op 17 July 2012 - 11:03 #3850861
Avatar
1979 berichten
Net 1337 geweest
Weet iemand hoe het zit met de gear?

1x Kopen zoals in guildwars 1 maar iedere gear is even goed ziet er alleen anders uit.

Of gear word beter met level etc etc
Xiru schreef op 17 July 2012 - 12:46 #3850881
Avatar
3570 berichten
Vierkante ogen
Swiss schreef:
Weet iemand hoe het zit met de gear?

1x Kopen zoals in guildwars 1 maar iedere gear is even goed ziet er alleen anders uit.

Of gear word beter met level etc etc

gewoon met levels andere attributen en dmg etc
supreme schreef op 20 July 2012 - 10:16 #3851626
Avatar
68 berichten
Noob
de beta begint die rond een bepaalde tijd want ik heb ook een key via nvdia gekregen en een accound gemaakt maar hij zegt login required
TisL schreef op 20 July 2012 - 10:21 #3851628
Avatar
1757 berichten
Net 1337 geweest
Pacific Noon begint die wat betekent 19.00 GMT hierzo.. Dus GMT+1 maakt 20.00 vanaaf beta (Als ik het goed heb).
Denk eigenlijk dat 21.00 zal worden, er zal wel een countdown op website te vinden zijn.

Dit bericht is geplaatst vanaf mobile.pngGamelux Mobile

Registreer een account om te kunnen reageren

Om te kunnen reageren op Gamelux heb je een account nodig. Lees alles over de voordelen op de registratie pagina.

-->