fRe schreef op 9 December 2011 - 23:44 #3753033
Avatar
1293 berichten
Bijna 1337
Beste gluxers

Aangezien ik de laatste tijd veel spendeer aan het tweaken van mijn config/autoexec, had ik het idee om een nieuw topic aan te maken met een samenvatting van verschillende binds/commands en hun doel erbij.

1. console filter

con_filter_text_out "Too many vertex format changes in frame, whole world not rendered"
con_filter_text "Damage"
con_filter_enable 2

Filtert de console waardoor de welbekende bug (inferno @ pit) met rode tekst niet getoond word. Ook word de tekst "damage taken/given to" opgelicht in het wit, en alle andere tekst word lichtgrijs getoond. De laatste regel zorgt ervoor dat de filter word toegepast.

2. teamcash

setinfo zb_wantautocashcalling 1

Deze regel wil je best altijd in je autoexec hebben staan. Toont automatisch het geld van je team in chat als zblock dit toestaat.

3. Toggle voor stappen

alias "sluipen" "son"
alias "son" "+speed; alias sluipen soff"
alias "soff" "-speed; alias sluipen son"

Een bind om shift een toggle te maken, waardoor je niet continu shift moet inhouden. Eventueel in andere binds soff plaatsen zodat je niet blijft stappen in bepaalde situaties (bv mouse1 "+attack; soff").

4. mapcommands

alias train "changelevel de_train; rcon changelevel de_train"
alias d1 "changelevel de_dust; rcon changelevel de_dust"
alias d2 "changelevel de_dust2; rcon changelevel de_dust2"
alias aztec "changelevel de_aztec; rcon changelevel de_aztec"
alias cbble "changelevel de_cbble; rcon changelevel de_cbble"
alias nuke "changelevel de_nuke; rcon changelevel de_nuke"
alias inferno "changelevel de_inferno; rcon changelevel de_inferno"
alias season "changelevel de_season; rcon changelevel de_season"
alias prod "changelevel de_prodigy; rcon changelevel de_prodigy"
alias contra "changelevel de_contra; rcon changelevel de_contra"
alias mill "changelevel de_cpl_mill; rcon changelevel de_cpl_mill"
alias tuscan "changelevel de_tuscan; rcon changelevel de_tuscan"
alias strike "changelevel de_strike_rc4; rcon changelevel de_strike_rc4"
alias chateau "changelevel de_chateau; rcon changelevel de_chateau"
alias tides "changelevel de_tides; rcon changelevel de_tides"

Zorgt ervoor dat je niet elke keer de hele command moet typen, maar gewoon de map naar waar je wilt veranderen.

5. Crosshairchanger

alias "crosshairchanger" "ch1"
alias "ch1" "jouw crosshair 1; alias crosshairchanger ch2"
alias "ch2" "jouw crosshair 2; alias crosshairchanger ch1"

Eenvoudig wisselen tussen crosshairs.

6. Intro filmpje bij opstarten

-novid

Deze regel bij je launch options van steam plaatsen, zorgt ervoor dat de intro van valve niet meer getoond word.

7. brightnesscommands

alias nukegamma "mat_monitorgamma_tv_exp 2"
alias d2gamma "mat_monitorgamma_tv_exp 1.8"
alias traingamma "mat_monitorgamma_tv_exp 2.2"

Zorgt ervoor dat je niet elke keer de hele command moet typen, maar gewoon de map naar waar je je brightness wilt aanpassen.

8. crouch-jump

alias +djump "+jump; +duck"

Zorgt ervoor dat je niet op control hoeft te duwen als je op een hogere box wilt springen.

Als er nog mensen zijn die bepaalde tweaks willen delen, post hier maar of eventueel pm. Ik zal proberen het regelmatig te update, en ik weet dat sommige zaken al bekend zijn.

Fre
fRe schreef op 9 December 2011 - 23:45 #3753034
Avatar
1293 berichten
Bijna 1337
Lijst van launch options (Niet volledig up to date), credit to Solace.

-noforcemaccel ; Use desktop mouse acceleration settings
-noforcemspd ; Use desktop mouse speed settings.
-noforcemparms ; Use desktop mouse buttons settings.
-noaafonts ; Disables Anti-Aliasing of Screen Fonts.
-heapsize 262144 ; 512MB System Memory
-heapsize 524288 ; 1GB System Memory
-heapsize 1048576 ; 2GB System Memory
-w 640 -h 480 ; 640x480
-w 800 -h 600 ; 800x600
-w 1024 -h 768 ; 1024x768
-full ; Forces the engine to start in fullscreen mode.
-window ; Forces the engine to start in windowed mode.
-freq 100 ; Changes the Hertz for monitors HL1 Engine. 60-100 on most CRT 60-75 LCD
-refresh 100 ; Changes the Hertz for monitors HL2 Engine. 60-100 on most CRT 60-75 LCD
-soft ; This enables Software hardware rendering mode.
-d3d ; This enables Direct3D hardware rendering mode.
-gl ; This enables Open GL hardware rendering mode.
-nojoy ; Remove joystick support, more ram free.
-noipx ; Disables LAN protocall.
-noip ; Some IP related command remove if unable to connect to servers.
-32bpp ; Enables 32Bit rendering.
-16bpp ; Enables 16Bit rendering.
-dxlevel 90 ; DirectX 9
-dxlevel 81 ; DirectX 8.1
-dxlevel 80 ; DirectX 8
-dxlevel 70 ; DirectX 7
-dxlevel 60 ; DirectX 6
-port 27015 ; Changes your port # for the game.
-console ; When launching Half-Life, this will take you straight to the console.
-dev ; This is for developer mode.
-zone # ; This allocates more memory to scripting files, like autoexec.cfg and so forth.
-game [mod's name] ; Enable Half-Life to play modification games other than to go through the menu to select them.
-safe ; It start the game in safe mode disable audio etc.
-autoconfig ; Restores video and performance settings to default for the current hardware detected.
-condebug ; Logs all console output into the console.log text file.
-nocrashdialog ; Suppresses some 'memory could not be read' unhandled errors.
-novid ; When loading a game with this parameter, the intro Valve video will not play.
-toconsole ; Starts the engine directly in the console, unless a map is specified with +map.
+a +r_mmx 1 ; Instead of using a cfg you can launch the game with a command or a cvar in the command line.
+ex_interp 0.01 ; Sets ex_interp value

Indien iemand een meer recente lijst heeft mag je altijd pm'e.


Laatst gewijzigd op 10 December 2011 - 10:21

FMz schreef op 9 December 2011 - 23:50 #3753037
Avatar
2139 berichten
Te enthousiast
Die Wim, wat een aardige jongeheer!
unick schreef op 10 December 2011 - 01:20 #3753054
Avatar
1438 berichten
Net 1337 geweest
"-novid" in launch options als je dat begin filmpje weg wilt mietere :)


Laatst gewijzigd op 10 December 2011 - 02:42

fRe schreef op 10 December 2011 - 10:22 #3753107
Avatar
1293 berichten
Bijna 1337
unick schreef:
"-novid" in launch options als je dat begin filmpje weg wilt mietere :)

added + lijst van launch options
juarez schreef op 10 December 2011 - 11:47 #3753121
Avatar
6147 berichten
Honorary Gamelux Member
sticky van gemaakt, altijd handig voor mensen :)
yoraN3i schreef op 10 December 2011 - 12:49 #3753139
Avatar
5720 berichten
Professional
alias nukegamma "mat_monitorgamma_tv_exp 2"
alias d2gamma "mat_monitorgamma_tv_exp 1.8"
alias traingamma "mat_monitorgamma_tv_exp 2.2"
fRe schreef op 10 December 2011 - 12:53 #3753141
Avatar
1293 berichten
Bijna 1337
JUAREZ schreef:
sticky van gemaakt, altijd handig voor mensen :)

Thanks :)

& als mensen iets posten, zet er ook bij wat het doet, want ik weet ook niet alles ofcourse :D
fRe schreef op 10 December 2011 - 16:21 #3753224
Avatar
1293 berichten
Bijna 1337
Updated met yoran's commands en een crouch-jump.
kraakz schreef op 10 December 2011 - 16:30 #3753231
Avatar
1348 berichten
Net 1337 geweest
-heapsize werkt toch niet meer? Hoorde ik laatst iemand zeggen.
wel nice topic :)


Laatst gewijzigd op 10 December 2011 - 16:30

fRe schreef op 10 December 2011 - 16:34 #3753233
Avatar
1293 berichten
Bijna 1337
kraakz schreef:
-heapsize werkt toch niet meer? Hoorde ik laatst iemand zeggen.
wel nice topic :)

geen idee :D

Iemand die trouwens weet wat deze commands doen;

mat_queue_mode -1
snd_mixahead 0.05

Zag ze staan in een redelijk oude config van me :d


Misschien ook nog wel interessant:

budget_show_history "0" // default 1; Disables history graph.
cl_c4dynamiclight "1" // Makes the bomb flash brighter to make it easier to see
sv_forcepreload "1" // default 0; Loadtime will inc, on-fly rendering dec. Fps boost


Laatst gewijzigd op 10 December 2011 - 16:40

Imprezz schreef op 10 December 2011 - 16:49 #3753237
Avatar
2473 berichten
Te enthousiast
fRe schreef:
kraakz schreef:
-heapsize werkt toch niet meer? Hoorde ik laatst iemand zeggen.
wel nice topic :)

geen idee :D

Iemand die trouwens weet wat deze commands doen;

mat_queue_mode -1
snd_mixahead 0.05

Zag ze staan in een redelijk oude config van me :d


Misschien ook nog wel interessant:

budget_show_history "0" // default 1; Disables history graph.
cl_c4dynamiclight "1" // Makes the bomb flash brighter to make it easier to see
sv_forcepreload "1" // default 0; Loadtime will inc, on-fly rendering dec. Fps boost

Haha je hebt totaal geen verstand van tweaken toch leuk dat je dit doet :P

snd_mixahead zorgt ervoor dat je sound sneller hoort van je eigen gunshots.
mat_queue_mode "-1" = Multicore
mat_queue_mode "2" = Force multicore

Ik ken ook nog veel tweaks maar die update ik straks wel ff in sticky topic.
fRe schreef op 10 December 2011 - 16:52 #3753239
Avatar
1293 berichten
Bijna 1337
Imprezz schreef:
Haha je hebt totaal geen verstand van tweaken toch leuk dat je dit doet :P

snd_mixahead zorgt ervoor dat je sound sneller hoort van je eigen gunshots.
mat_queue_mode "-1" = Multicore
mat_queue_mode "2" = Force multicore

Ik ken ook nog veel tweaks maar die update ik straks wel ff in sticky topic.

Nee man klopt, vandaar dat ik het probeer te leren ;D en bedankt
Haiper schreef op 31 December 2011 - 19:34 #3762519
Avatar
570 berichten
Veel vrije tijd
nice topic :)
kan er wel paar dingen uit gebruiken

Registreer een account om te kunnen reageren

Om te kunnen reageren op Gamelux heb je een account nodig. Lees alles over de voordelen op de registratie pagina.

-->