Het idee achter FoMCon is goed bedacht. Meeste gamebeurzen in de Benelux, hoe goed of hoe slecht ze ook werden georganiseerd, trokken niet genoeg volk. Door de combinatie met de FoM LAN zijn er al minstens 800 mensen hier om aan te spreken, en FoM zou nog uitbreiden. Dit geeft een kleinere studio, zoals het Belgische Larian Studios, een kans om zich in België te tonen aan de Belgische gamers.

 

Wie zijn Larian Studios?

Larian studios is een onafhankelijke Belgische game ontwikkelaar gebaseerd in Gent (België). Ze zijn het best bekend van de Divine Divinity serie, die verschillende prijzen heeft gewonnen. Door het commerciële success van hun laatste games is deze nieuwe Dragon Commander hun eerste volledig onafhankelijk gemaakte spel. De verwachtingen zijn hoog.

 

Dragon Commander

Het eerste dat opvalt aan de Larian Studios stand is een grote tv met daar een vliegende draak op die in een massieve luchtslag verwikkeld is. Een indrukwekkend zicht dankzij de mooie graphics en de constante actie, maar dit is maar een deel van het spel. Dragon Commander zal drie gametypes integreren: Third Person Action als Dragon Commander, Klassieke RPG en een turn based tactische map.

 

(Draken met jetpacks, awesome overkill)

 

Dragon Commander zal zich net als Divine Divinity afspelen in Rivellon. Waar Divinity 2 het verhaal vertelde van de allerlaatste Dragon Knight, verteld dit spel het verhaal van de alles eerste. Voor de rest zijn er weinig details van het verhaal bekend, maar wellicht zal het draaien rond de verovering van Rivellon door de eerste Dragon Knight.

 

Action Turn-Based RPGRTS

Het turn-based gedeelte heeft veel weg van een Total War spel. Door middel van de tactische map breid je je rijk uit en stuw je het verhaal voort. Je Dragon Commander kan wel maar op één plek tegelijkertijd aanwezig zijn dus als er op meerdere fronten gevochten wordt zal je keuzes moeten maken.

Door middel van kaarten, die je door interactie met characters kunt verdienen, kan je je leger upgraden of nieuwe units vrijspelen. 

De lead designer van Dragon Commander, Farhang Namdar, legde uit dat ze hadden eerst een bordspel hadden gemaakt en dat dan twee weken aan een stuk gespeeld, om alle irritante dingen eruit te halen en het zo efficient en leuk mogelijk te maken.

 

In tegenstelling tot Divinity 2 zal je niet als mens kunnen vechten. Dhr. Namdar legde uit waarom: "In Divinity 2 was het de regel, dat op ongeveer 100 passen van elkaar er iets te doen is. Monsters die spawnen, een dungeon,... Die afstanden zijn irritant en met zo'n draak heb je dat niet meer. De actie is overal en je kunt er zo inspringen. Je kunt ook kiezen hoe je het spel wilt spelen. Er zal heel veel diepgang zijn. Mensen die houden van actie kunnen hun upgrades en resources in de draak steken. Mensen die meer houden van het strategische kunnen zich focussen op hun units.".

 

Voor het overige is er nog niet zoveel bekend over Dragon Commander, maar het ziet er allesinds erg veelbelovend uit.

 

Op De Teaser Website van Dragon Commander kan je alle updates volgen en nog meer screenshots bekijken.