LAN-informatie:
NWD # NetworkingDay 22: Club-3D EVOLUTION
Locatie Amsterdam
Datum 2 september 2005 t/m 4 september 2005
Capaciteit 600 deelnemers
Entreeprijs € 35,-
Competities CS:1.6, BF2, CoD, WC3, CS: Source, NFSU2, FIFA, casemodding, enz
Compo-structuur: Het CS:1.6 toernooi zal bestaan uit 2 verschillende fases, de poulefase en de bracket-fase. De poulefase zal plaats bieden voor x teams, allemaal deze teams zullen vervolgens doorstromen naar de bracket-fase. De bracket-fase zal worden opgedeeld in een 1ste en een 2de divisie. In de 1ste divisie kunnen we de eerste 2 clans van elke poule uit de poulefase terugvinden. Dit geeft ons een totaal van 0.5x teams voor de 1ste divisie. De resterende 0.5x clans zullen gaan spelen in de 2de divisie. Clans in de 1ste en de 2de divisie kunnen elkaar vanaf dit punt nooit meer treffen. Poulefase: X teams zullen deelnemen aan deze fase, zij worden verdeeld over x/4 poules van ieder 4 teams. De indeling van deze poules zal op de volgende manier gebeuren. De compoadmins zullen alle x teams verdelen over 3 groepen. Deze groepen zijn een hoge, een lage en een unranked groep. In de hoge en lage groep zullen ieder 0.25x teams komen, de overige 0.25x teams komen terecht in de unranked groep. Vervolgens zal in iedere poule 1 clan komen uit de hoge groep, 1 clan uit de lage groep en 2 uit de unranked groep. Dit zorgt ervoor dat er netjes 4 teams in iedere poule zitten, en de sterkere teams elkaar niet direct in de poule ronde treffen. Bracketfase: Zoals al eerder is aangegeven zal de bracketfase bestaan uit 2 verschillende takken, die niks meer met elkaar te maken zullen hebben vanaf deze fase. Zowel de 1ste als de 2de divisie zal een deelnemersveld van 0.5x teams kennen. In beide divisies zal er gebruik worden gemaakt van een double-elimination systeem. Een double-elimination systeem houdt in dat een team begint in de upper-bracket van haar divisie en hierin blijft totdat er 1 keer verloren wordt. Na dit verlies verdwijnt het team naar de lower-bracket waar het andere teams zal treffen die ook al 1 keer hebben verloren. Wanneer het team hier 1 keer verliest dan is het uitgeschakeld voor de competitie. Elke divisie zal dus bestaan uit 0.5x teams, en ook deze indeling gebeurt via een bepaald systeem. De compo-admins zullen de 0.5x teams uit elke divisie seeden (d.w.z. in volgorde van sterkte plaatsen). Volgens deze seeding worden de teams vervolgens zo ingedeeld in de bracket dat de sterkste teams elkaar zo laat mogelijk treffen. De winnaar van de upper-bracket zal uiteindelijk in de Grand final spelen tegen de winnaar lower-bracket. Hierbij moet het team dat afkomstig is uit de lower-bracket 2 maps winnen terwijl het team dat afkomstig is uit de upper-bracket slechts 1 map hoeft te winnen. Bovendien mag het team dat afkomstig is uit de upper-bracket de eerste map kiezen en het team afkomstig uit de lower-bracket mag als eerste een side kiezen. x = Een reëel getal en een veelvoud van 2 Het volledige CS:1.6 reglement kan je hier lezen.