Beste deelnemers aan de Counter-Strike 1.6 competitie, Helaas is er verwarring ontstaan over de gehanteerde methodes bij een gelijk aantal punten in de poule. De orginele ESWC regels zijn in deze dermate cryptisch gebleken dat er verschillende verhalen de ronde doen. Omdat dit erg schadelijk zou kunnen zijn voor het verdere verloop van de competitie (we naderen immers de laatste wedstrijden) voelden wij ons genoodzaakt de regels op dit punt te verduidelijken. De gehanteerde regels bij gelijk aantal wedstrijdpunten (het aantal punten wat je krijgt bij winst, verlies of gelijkspel) gaat via de volgende stappen:
Quote:
1. De wedstrijdpunten behaald uit onderling treffen geven de doorslag. * 2. Het saldo van behaalde rondes in onderling treffen geven de doorslag. ** 3. De wedstrijdpunten behaald uit onderling treffen in ‘tie-breaker’ matches geven de doorslag (tie-breaker matches worden speciaal voor de gelegenheid georganiseerd). 4. Het saldo van behaalde rondes in onderling treffen in de ‘tie-breaker’ matches geven de doorslag. 5. Punt 3 en 4 worden herhaald tot er geen sprake meer is van een gelijke stand.
Zoals je ziet gebruiken we dus de gangbare methoden bij poule-systemen uit de sportwereld. Mocht jou clan in het verleden verkeerd zijn voorgelicht dan bieden wij onze excuses aan voor de mogelijke ongemakken die daartoe het gevolg zijn. Verder vraag ik alweer aandacht voor het volgende: Ons bereiken nog steeds verhalen over toekomstige clanwijzigingen bij deelnemende teams. Voor dit punt hebben wij al eerder de regels benadrukt en daarom vragen wij jullie nogmaals de regels door te lezen. Ga dus niet zomaar wisselen in je line-up, check eerst bij de admins (qX en Machiel) of de te maken aanpassingen nog binnen de regels vallen. Je riskeert je ESWC deelname! Lees de regels omtrent clanwijzigingen HIER Heb je vragen, klachten of andere opmerkingen omtrent deze regels, mail mij dan vooral op mdeklerk[@]wsquared[.]nl Namens de gehele ESWC organisatie, Machiel de Klerk
______________________
* = Middels deze regel worden dus meestal twee clans die gelijkstaan van elkaar gescheiden. ** = Bij een ‘three-way-tie’ wordt het saldo dus opgemaakt uit onderlinge partijen en telt de score tegen het afvallende team NIET mee.