De flashbug die zich nog steeds bevindt in de officiƫle versie van de_nuke, heeft in haar geschiedenis al gezorgd voor een hoop problemen gezorgd en invloed uitgeoefend op belangrijke wedstrijden. Denk maar eens aan de CPL wedstrijd tussen EYEballers en NoA, waarbij de niet-Zweden maar liefst twee keer gebruik maakten van deze bug. Het bestaan van deze bug bracht de organisatie van de CPL er zelfs toe om op de afgelopen CPL Summer de_nuke te vervangen voor de_dust. De Amerikaan Alfred "Drax" Mendoza, die momenteel speelt voor het Amerikaanse Check-Six, heeft met veel pijn en moeite een oplossing voor deze bug verzonnen. Het fijne van deze gefikste versie is dat hij volledig compatible is met de oude versie van de_nuke. Als je de nieuwe versie werkend wil zien dan dien je de huidige de_nuke.bsp op de server te vervangen met deze gefikste versie. Deze versie kun je hier vinden. De maker van deze fix heeft een klein interview gegeven aan onze collega's van Sogamed dat je hier kunt vinden.
Quote:
Have you thought about working on other maps as well? Flashbugs have long been known throughout the CS scene and de_nuke isn't the only map to suffer from this problem. Yes, I already have plans to fix flashbugs on de_dust2, de_train and de_inferno. Now that I know how to do it, it will only take a few hours per fix, just to line up the bounding boxes.