Het Begin van Stoked:

In het begin van de game moet je een personage aanmaken. Dit is dan nog niet helemaal uitgebreid, maar als je eenmaal verder bent in het spel zul je zien dat je dit kunt gaan uitbreiden. Je kan dit overigens pas gaan uitbreiden als je competitiepunten hebt gewonnen.
Als je het personage hebt aangemaakt, begint het spel met een filmpje waarin ze laten zien wat het doel is van het spel.
Je bent een beginneling en je moet sponsoren ervan overtuigen om jou een contract aan te bieden.  Na het filmpje word je van een berg geduwd en kan het spel nu echt gaan beginnen.
Je krijgt een overzicht te zien van verschillende bergen. Op deze bergen moet je opdrachten halen en daarmee  kun je andere pistes vrij spelen. De opdrachten hebben wel wat weg van elkaar. Namelijk dat je op de ramp/rails zoveel mogelijke punten  moet behalen of dat je de score van een andere boarder moet verslaan of je moet een trick na doen die op het scherm staat.

De events liggen dicht bij elkaar waardoor het kan gebeuren dat je niet meer terug kan met je board.  Je moet bijvoorbeeld van een afdaling af en op dat moment kan je niet meer terug als je dat zou willen. Als je toch terug wil, dan kan je dat doen door terug te gaan naar het menu. Het menu hebben ze verwerkt in een gsm die je op zak hebt. Deze GSM ziet er goed uit en heeft veel mogelijkheden. Je kan namelijk de muziek veranderen, een playlist aanmaken of terug gaan naar het hoofdmenu. Je kan jezelf zelfs weer terugzetten in de helikopter zodat je weer opnieuw kan beginnen op de berg of om een andere berg te kiezen als je dat zou willen.

Gameplay

De gameplay zit wel redelijk goed in elkaar maar als je zo’n spel niet gewend bent zul je er toch even in moeten komen.
Waar ze veel aandacht aan hebben besteed is de snelheid, want als je van de berg af gaat heb je ook daadwerkelijk het gevoel dat je 100 km per uur gaat.

Waar wat minder tijd aan besteed is zijn de trick-keys. Je hebt een trick die je moet nadoen. Verder geen probleem zou je zeggen als de keys netjes voor je links onder in beeld staan. Het meeste moet je doen met je rechter onder stick van je controller. Dit als gevolg dat als je LT + een richting met je stick moest doen dat die dan een totaal andere stunt deed dan word uitgelegd. Het sturen van je boarder is wat pittiger, maar daardoor ook realistischer.
Als de sneeuw eenmaal wat dikker is dan op de baan dan zul je merken dat het wat minder makkelijk wordt om te sturen. Dit is zeker een leuke toevoeging.
Wat minder leuk is aan het spel is dat al als je eenmaal aan het einde van de berg bent gekomen het dan donker is. Als het donker is kun je niet meer verder spelen. Je moet dan weer naar het mobiel-menu gaan of je zelf weer terug te laten zetten in de helikopter. Wat leuker zou zijn geweest in het spel is dat je meer vrijheid hebt. Maar ondanks dat zit de gameplay naar mijn gevoel goed in elkaar.

Graphics

Je kan zien dat ze aan de graphics gewerkt hebben want het ziet er beter uit dan Stoked 1. Het weer ziet er namelijk wat realistischer uit. Het maakt niet uit of het sneeuwt of de zon schijnt, het spel ziet er altijd even goed uit. De ramps en de rails zien er uitdagend uit.  Maar ondanks dat moest ik toch tot de conclusie komen, dat er nog niet zoveel verbeterd is vergeleken met het spel dat in 2009 in Amerika is uitgekomen. Grafisch gezien is het spel toch hetzelfde als de Amerikaanse versie.

Online

Het online gedeelte is niet erg uitgebreid. Je kan met zeven vrienden die in je friendlist staan dezelfde berg af gaan. Je kan de uitdagingen die je offline doet, ook online doen, zoals bijvoorbeeld het HORSE-trick gedeelte waarbij je de tegenstanders moet evenaren of moet verbeteren.
Wat ik dan wel weer wat minder vond aan het online gedeelte is dat perse zeven mensen online moeten zijn om een event te kunnen doen. Want als er maar vier mensen online zijn kun je dit event niet doen.

Stoked Big Air Edition is een redelijk goede game. Maar het mist toch die verbeteringen die elke snowboard gamer nodig heeft om dit spel tot een klassieker te maken.
Het is een leuke titel voor als je op zondagmiddag in de zomer als het te heet is buiten en naar verkoeling zoekt.

Pluspunten                                            Minpunten