Head to Head

In deze gamemode kun je het met een zelf geselecteerd leger opnemen tegen een andere speler. Dit kan zowel via het internet als via de lan. Je kunt de kaart waarop je wilt spelen selecteren en allerlei gevechten spelen, van gewone recht to recht aan matpartijen tot het aanvallen of verdedigen van kastelen. Door de vloeiende gameplay leent deze gamemode zich erg goed voor snelle en competitieve potjes. In de multiplayer mode zijn extra gebouwen aanwezig op de map die jouw leger versterken en extra bonussen geven aan je moraal

Avatar Conquest

In deze speciale minigame speel je op een kleinere versie van Japan. Je kunt gebieden veroveren op andere spelers om extra eenheden en gaven te unlocken voor je generaal. Deze gaven en speciale eenheden verbeteren je kansen op het veroveren van andere gebieden op je tegenstanders. Deze minigame is een leuke afwisseling, maar voor het serieuzere werk is er de multiplayer campaign.

Multiplayer Campaign

In de multiplayer campaign kun je samen met een andere speler strijden om de macht in Japan. Dit kun je doen via de korte campagne, waarbij je slechts een beperkt aantal objectives hoeft te halen, of de lange campagne, waarin je een aanzienlijk moeilijkere taak voor je zult hebben. Geen zin om tegen een andere te spelen? Je kunt het ook samen doen, waarbij jullie door samenwerking moeten proberen om Japan op die knieën te krijgen. Reken echter wel op een hoop tijd die in de multiplayer campagne zult moeten steken.

Eindoordeel:

In Total War: Shogun 2 wordt weer duidelijk dat de Creative Assembly veel aandacht hebben besteed aan de multiplayer zijde van de game. Of je nu even snel een battle wilt doen tegen een andere speler, of een minicampagne wilt spelen om je avatar te versterken, of avonden aan een stuk met of tegen een maat wilt strijden om de macht in Japan, voor elke smaak is er wel iets te vinden. Dit alles, gecombineerd met de oerdegelijke gameplay en graphics die we al kennen uit de singleplayer campagne maken deze game uiterst multiplayer waardig!

Met dank aan Joost van Dijck -   Te koop bij Gameliner.nl