Hands-On  Dragonage II
 
Bioware is met Dragonage:Origins zeer succesvol geweest. Een game dat zich afspeelt in een wereld met invloeden uit bijvoorbeeld Lord of the Rings en de Hobbit , maar toch een eigen stijl weet te behouden. Een door Bioware gecreëerde wereld waarin verhaal en een flinke dosis tactische RPG-aktie goed was uitgewerkt. Zal met deel II dit succes vervolgd worden? En zijn nieuwkomers ook welkom ?je leest het hier in onze hands-on preview.

 

 

Het betreft in dit deel een totaal nieuwe verhaallijn in het universum van Dragonage en is tevens wat toegankelijker gemaakt voor nieuwkomers. 

Echter voor de Dragonage:Origins-veteranen is er de mogelijkheid om hun oude savegame mee ten nemen naar Dragonage II, een beetje a la Mass Effect 2. 

Bioware heeft al het goede uit deel 1 behouden en opgepoetst en de mindere aspecten aanpast en verbetert. 

Allereerst is er de wijze hoe het verhaal verteld wordt. Deze wordt namelijk uit de doeken gedaan door een dwerg en juist dit verhaal is hetgeen wat je naspeelt. 

Dit geeft de ontwikkelaar de mogelijkheid om wat meer spanning en dynamiek erin te brengen, door bijvoorbeeld op belangrijke momenten te stoppen en een pauze en/of cliffhanger in te lassen. 

In het begin van de game wordt deze wijze van vertelling al duidelijk ,omdat de dwerg eerst erg overdrijft. 

De Held (de speler) verslaat in dit eerste verhaal op brute wijze vele tientallen vijanden en eindigt met een moment supreme waarna de verteller toch maar besluit om de waarheid te vertellen. 

Dit is het startsein van het avontuur van de Held.

 

 

Nog steeds kan er worden gekozen tussen verschillende klassen namelijk: Warrior, Mage en Rogue. 

Echter is er nu geen keuze van rassen en blijft het bij kiezen tussen man of vrouw met een basis voorkomen. 

Deze kan nog wel wat gecustomized worden maar nergens gaat dit over the top. 

Qua toegankelijkheid is ervoor gezorgd dat de gevechten wat meer action-based zijn dan voorheen. 

Dus niet bijvoorbeeld uit de strategische modus komen om vervolgens alleen maar toeschouwer zijn van je gemaakte keuzes en af te wachten. 

Het is uiteraard nog wel mogelijk om de game zowel als tactische of als  actie RPG te spelen.

 

 

Wat ook meer invloed zal hebben op de speelwereld zijn de keuzes de je maakt tijdens de vele gesprekken die voert. 

Deze kies je uit een menu,die zo uit Mass Effect lijkt te zijn overgenomen, en zijn er dus 3 opties waaruit gekozen kunnen worden namelijk: goed, neutraal en slecht. 

De antwoorden zullen worden uitgebreid naarmate je een optie meervoudig gebruikt. 

Tevens zijn de effecten van je keuzes sneller en beter te zien.

 

 

 

Voorlopige oordeel

Visueel valt er ook weinig  af te dingen op Dragonage II en zien ook de console-versies er goed uit. Grote uitgestrekte landschappen en de karakters worden mooi in beeld gebracht. Groot pluspunt is ook het geluid en met name de voiceacting is echt fantastisch gedaan. Goede acteurs die in een game waarin verhaal belangrijk onderdeel van de ervaring is, het ook weten over te brengen. Alles bij elkaar genomen was deze Hands-On een speelervaring die nu al naar meer smaakte en gelukkig is de releasedatum van 10 maart niet zo ver meer van ons vandaan.
Geschreven door : Foute Willem / Willem De Groot 

 

 

Hands-On  Dragonage II
 
Bioware is met Dragonage:Origins zeer succesvol geweest. Een game dat zich afspeelt in een wereld met invloeden uit bijvoorbeeld Lord of the Rings en de Hobbit , maar toch een eigen stijl weet te behouden. Een door Bioware gecreëerde wereld waarin verhaal en een flinke dosis tactische RPG-aktie goed was uitgewerkt. Zal met deel II dit succes vervolgd worden? En zijn nieuwkomers ook welkom?
 
Het betreft in dit deel een totaal nieuwe verhaallijn in het universum van Dragonage en is tevens wat toegankelijker gemaakt voor nieuwkomers. 
Echter voor de Dragonage:Origins-veteranen is er de mogelijkheid om hun oude savegame mee ten nemen naar Dragonage II, een beetje a la Mass Effect 2. 
Bioware heeft al het goede uit deel 1 behouden en opgepoetst en de mindere aspecten aanpast en verbetert. 
Allereerst is er de wijze hoe het verhaal verteld wordt. Deze wordt namelijk uit de doeken gedaan door een dwerg en juist dit verhaal is hetgeen wat je naspeelt. 
Dit geeft de ontwikkelaar de mogelijkheid om wat meer spanning en dynamiek erin te brengen, door bijvoorbeeld op belangrijke momenten te stoppen en een pauze en/of cliffhanger in te lassen. 
In het begin van de game wordt deze wijze van vertelling al duidelijk ,omdat de dwerg eerst erg overdrijft. 
De Held (de speler) verslaat in dit eerste verhaal op brute wijze vele tientallen vijanden en eindigt met een moment supreme waarna de verteller toch maar besluit om de waarheid te vertellen. 
Dit is het startsein van het avontuur van de Held. By Foute Willem