Medal of Honor: Multiplayer
Zoals ik al eerder verteld heb in mijn review van Medal of Honor, is de multiplayerhelft van de game door DICE ontwikkeld. Hierbij hebben ze gebruik gemaakt van hun uitstekende Frostbite engine, iets wat mooie graphics garandeert! De levels zijn dan ook prachtig en de actie bruut, snel en adembenemend. Ze hebben duidelijk geput uit hun grote kennis van multiplayer shooters, want veel smaakmakers uit hun anders games, zoals Battlefield: Bad Company 2, maken hun opwachting. Maar daarover later meer.

Klasse!

Geen zichzelf respecterende multiplayer shooter kan tegenwoordig nog om een levelsysteem heen. Medal of Honor is daar dan ook geen uitzondering op. In de multiplayer zijn er drie klassen beschikbaar. Ten eerste is daar de rifleman, die met assault rifles, zoals de M16 met granaatwerper, de vijand het leven zuur maakt. Daarnaast is er de secial ops, die karabijnen, smg's en bazooka's tot zijn beschikbaarheid heeft. Ten slotte is er de sniper, die naast de lange-afstandspipa's ook nog explosieven tot zijn arsenaal kan rekenen. Voor alle klassen geldt dat je meer toevoegingen op je spullen vrij kunt spelen naar mate je meer kills maakt. Voorbeelden van deze toevoegingen zijn nieuwe wapens, extra clips, betere sights, en andere opzetstukken. Deze klassen tellen zowel voor de Amerikanen als de OpFor, waardoor je aan beide kanten van de lijn dezelfde wapens tot je beschikking kunt hebben. Ook kun je als je killstreak vol kunt houden onder andere UAV scout vliegtuigjes, mortier bombardementen en raketaanvallen bestellen om je tegenstanders het leven zuur te maken.

Maps en ModesDe maps zijn stuk voor stuk juweeltjes. Variërend van woeste bergen tot Afghaanse dorpen, ze zijn stuk voor stuk goed gebalanceerd en vol tactische uitdagingen, waarbij DICE erop heeft gelet om elke goede stek een zwakke plek te geven om campen te voorkomen. Op deze maps kun je aan de slag met Sector Control (soort king of the hill), Combat Mission (opeenvolging van objectives die over moeten worden genomen/vernietigd), Team Assault (team deathmatch) en Objective Raid (vernietig/verdedig twee objectives binnen een bepaalde tijd). De maps en missies zijn perfect op elkaar afgestemd en spelen lekker weg.

Eindoordeel:

Ik heb de Medal of Honor multiplyer met veel plezier gespeeld, en zal hem nog lang spelen. DICE laat weer eens zien dat ze multiplayer shooters uitstekend onder de knie hebben en dit is, gecombineerd met hun Frostbite engine, zeker te merken. Snelle actie, lekkere reacties en mooie levels maken Medal of Honor tot een must have!

Met dank aan Joost van Dijck: Gameliner.nl