Q: ShootMania heeft onlangs zijn Open Beta gelanceerd, maar wat zijn de volgende plannen en zal alles voor de volledige launch reeds te testen zijn?

A: Er liggen nog plannen op tafel om meer functionaliteit voor creatievelingen en competievelingen te implementeren voor de release van ShootMania. Zelfs voor de casual speler zullen er nog heel wat nieuwigheden komen. Zolang we zaken voor de release klaar hebben, zullen ze sowieso te testen zijn in de Open Beta.

 

Q: De release datum werd eerder al verschoven van januari 2013 naar april 2013; gaat alles nog zoals gepland of kan er nogmaals een verplaatsing van de release aankomen?

A: Zeer onwaarschijnlijk! We hebben de originele release datum verlegd om een volledige nieuwe lijn van functionaliteit te implementeren, maar eveneens om de Open Beta zijn gang te laten gaan. Alles staat nog op schema voor 10 april, de nieuwe release datum, maar we willen ShootMania enkel uitbrengen wanneer het naar onze standaard 100% klaar is.

 

Q: Zijn er enkele games waar je tegen wil opboksen met ShootMania (denk maar aan CS:GO, Quake Live, enz.)? Zo ja, hoe wil je dat aanpakken?

A: We zijn een aanvulling aan CS:GO, Quake Live, TF2, enz. Het zijn andere games, elk met zijn plus- en minpunten, waar ShootMania iets nieuw, vers en anders te bieden heeft. ShootMania is een pure FPS met ongeziene creativiteit en competitieve gelaatstrekken, maar ook zijn eigen gameplay. We zijn van mening dat shooter fans ShootMania moeten proberen en het voornamelijk nemen voor wat het is: een Mania game met FPS mechanics.

 

Q: Nadeo staat al lange tijd gekend voor de TrackMania serie, maar waar kwam het idee van om een competitieve first person shooter te maken?

A: Om gamers meer te bieden. Het is leuk om op de Mania-wijze  te racen met TrackMania, maar het is zelfs nog leuker om te kiezen tussen racen of FPS op de Mania-wijze. Competitie is één van de twee grote pilaren van TrackMania (waarvan de andere creatie) en we wouden dezelfde mogelijkheden bieden aan onze fans door de Mania-gemeeschap rijker te maken. Dat is nu al het geval met de ShootMania Open Beta, dus kan je wel besluiten dat we heel tevreden zijn met onze beslissing om de FPS-weg in te slaan.

 

 

Q: Als je TrackMania² Stadium vergelijkt met zijn voorgangers, hoe verschillend is het dan?

A: Er zijn veel meer creatieve tools beschikbaar gemaakt, de graphics zijn veel beter, en het belangrijkste van al: het maakt deel uit van een bruisende en groeiende community van gamers die creëren en competeren met passie. TrackMania² zijn voorgangers zijn nog steeds goeie games, maar ze zijn gewoon minder vloeiend naar functionaliteit en grafische engine toe.

 

Q: Hoe veel zal de focus gelegd worden op TrackMania² Stadium wanneer het op eSports aankomt? Zullen we evenveel toernooisponsoring zien zoals het bij ShootMania het geval is?

A: Die plannen houden we liever nog even bij ons, maar er zijn wel al toernooien aan de gang in de TrackMania² Stadium Open Beta. Ik ben er dan ook zeker van dat er in de toekomst nog veel zullen volgen. Nu, ShootMania en TrackMania² Stadium zijn twee verschillende games met verschillende communities. Sommige ShootMania toernooien werden gehouden om het eSports potentieel van het spel te testen; we waren verwonderd bij het zien van alle reacties. In Stadium is er al een levendige eSports scene en hopelijk zal deze nog verder uitbreiden met TrackMania² Stadium.

 

Q: Zijn er plannen, of is er ambitie, om andere soorten games te maken zoals een voetbal of manager game?

A: Nu zijn we uiteraard volledig gefocust op TrackMania² en ShootMania series. We werken onuitputtelijk omdat we gewoonweg houden van zulke games! We hebben momenteel dan ook niet de tijd en energie om plannen te smeden om uit te breiden naar nieuwe genres. Op een dag zullen we zeker een stap wagen in een nieuw genre (RPG bijvoorbeeld), maar dat is nog toekomstmuziek!

 

Q: Werd er ooit overwogen om een pay-to-play model te hanteren in één van de Mania games? Zo ja, waarom werd het afgevoerd, of kunnen we dat in de toekomst nog zien?

A: We zijn heel tevreden met ons huidige business model. Je koopt één game en je hebt toegang tot alle content. We denken dat ons huidig model het beste past bij onze games en ook een heel goede waarde geeft aan onze gamers.

 

Q: Bedankt voor je tijd en veel succes met ShootMania, TrackMania² en toekomstige projecten.

A: Heel erg bedankt, ik kijk er naar uit om je op de server tegen te komen! Het beste van dit spel is de community errond en hun creativiteit, ik hoop fan ook dat je de tijd vindt om daar van te genieten, samen met hen.